پیدا و پنهان بودجه فرهنگی ۱۴۰۲

بودجه فرهنگی ۱۴۰۲ در روزهایی که به علت تورم و سایر مشکلات مالی،  اولویت کشور باید مسائل اقتصادی باشد چقدر اهمیت دارد؟  بررسی دقیق آماری لایحه بودجه فرهنگی کمک می‌کند تا بدانیم چه میزان از بودجه صرف رسیدگی به امور فرهنگی کشور می‌شود. موضوعات مختلف فرهنگ چه سهمی از بودجه دارند؛ و کدام نهادهای فرهنگی  […]
مطالعه بیشتر

گزارشی از  گردشگری داخلی در ایران

گزارشی از  گردشگری داخلی در ایران   گردشگری داخلی در چرخه‌ی اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای دارد. در شرایطی که به دلیل تحریم‌های بی‌امان و اوضاع نابسامان اقتصادی، شرایط سفرهای خارجی برای عامه‌ی مردم مهیا نیست. گردشگری داخلی در ایران می‌تواند به احیای اقتصاد محلی و رفاه جوامع بومی این کشور کمک کند. منظور از گردشگری […]
مطالعه بیشتر

بهترین بازی های ویدیویی جهان

بازی ویدئویی به انگلیسی ویدیو گیم ، با بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در جهان مخاطب، یکی از هیجان‌انگیزترین ارمغان‌های فناوری اطلاعات است. یعنی بیش از ۳۴ درصد از مردم جهان. صنعتی که حدود ۲۶۸ میلیارد دلار گردش مالی دارد. برای اینکه بدانیم این رقم چقدر بزرگ است، می‌توانیم آن را با […]
مطالعه بیشتر

همه چیز درباره تاریخ صنعت انیمیشن سازی در ژاپن

انواع انیمیشن از دیرباز با دنیای شگفت‌انگیز و فانتزی خود برای تحقق بخشیدن به رؤیاهای کودکانه‌مان پا به عرصه دنیا نهاده اند. اگرچه کودکان و بعضاً نوجوانان را به عنوان مخاطبین اصلی این هنر که سرتاسر رنگ و رمز و راز است می‌شناسند اما امروزه بخش اعظمی از طرفداران پر و پا قرص انیمیشن را […]
مطالعه بیشتر

مقایسه تعداد سالن های سینما به جمعیت در ایران + امار

هنر سینما ، هنر هفتم و نقطه عطفی در بین هنرهای هفتگانه است. ابعاد این هنر بسیار وسیع است و یکی از مهم ترین انواع هنر محسوب می گردد. هنری که گویی چونان روحی به تصاویر بی‌جان دمیده می‌شود و آنان را بر پرده جادوی‌اش جانی تازه می‌بخشد تا تو را راه و رسم زندگی […]
مطالعه بیشتر

بررسی بهترین استارت اپ های گردشگری ایران + معرفی

کسب و کارهای حوزه گردشگری در ایران برای گردشگری و سفر به یک شهر، کشور یا منطقه، هیچ‌چیز بهتر از این نیست که در آنجا آشنایی داشته باشیم که ما را از غربت در آورد و کاری کند سفرمان با کوهی از ناشناخته‌ها و آزمون و خطاها همراه نباشد. آشنایی که آن منطقه را بشناسد، […]
مطالعه بیشتر

اشنایی با انواع ژانر فیلم ، پر طرفدار ترین ژانرها در ایران و جهان کدامند؟

صحبت در مورد ژانر فیلم‌های سینمایی همیشه بین سینماگران، منتقدان و علاقمندان به فیلم و سینما چالش‌برانگیز بوده است. برخی ژانر را موجب عوامانه شدن آثار سینمایی و بعضی آن را لازمه‌ی سینما می‌دانند. به طور مشخص سینمای عامه‌پسند شامل ژانرهای علمی‌-تخیلی، وحشت، حادثه‌ای و کمدی‌های عاشقانه است. در بحث ژانر نکته مهم، تفاوت سلیقه‌هاست […]
مطالعه بیشتر

همه چیز درباره دستگاه های موسیقی سنتی

  انواع دستگاه موسیقی سنتی احساسات منحصر به خودشان را دارند. وقتی نیاز به شنیدن یک موزیک داریم و در اینترنت آهنگ جدید را جستجو می کنیم، در واقع به دنبال انعکاس یک احساس می‌گردیم. نغمه و نوایی که در یک لحظه مشخص به آن نیاز داریم. برای ما به عنوان یک شنونده موسیقی سنتی […]
مطالعه بیشتر

پر درآمد ترین کشورهای جهان در صنعت گردشگری کدامند ؟

علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی و باستانی دلیل مهم دیگری که موجب جذب گردشگر می شود امنیت گردشگری است. این امنیت فقط به معنای مصون ماندن از دزد و آدم ربا نیست بلکه دایره گسترده تری را شامل می شود. این امنیت مواردی از قبیل امنیت جاده ای، ایمنی پرواز، تشریفات اداری، سهولت […]
مطالعه بیشتر

کتاب ، پایتخت‌هایش و آثار آن

در ۲۰۰۱ یونسکو برای اولین ‌بار برنامه‌ای فرهنگی را به ‌نام «پایتخت جهانی کتاب» رونمایی کرد. در این برنامه، یک شهر که با همراهی مردم و مؤسسات مردم‌نهاد و سازمان‌های دولتی در ترویج کتاب‌خوانی سرآمد باشد به‌عنوان پایتخت جهانی برگزیده می‌شود. اسکندریهٔ مصر، بیروت لبنان، بوگوتای کلمبیا و… از جمله شهرهایی‌اند که در این مدت […]
مطالعه بیشتر

بازی‌ های ویدئویی آنلاین؛ سرگرمی محبوب کودکان و نوجوانان

بازی‌های ویدیویی آنلاین نوعی سرگرمی تعاملی‌اند که توسط دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به پردازشگر انجام می‌شوند. بسیاری از این بازی‌های انلاین به‌دلیل تولید تصاویر متحرک با توانایی نمایش روی صفحه نمایشگر ، بازی ویدئویی قلمداد می‌شوند. بنا بر آمارهای جهانی، امروزه ویدیو گیم های آنلاین انتخاب عمده بازی‌کنندگان و اینترنت بستر اصلی بازی توسط کاربران است. […]
مطالعه بیشتر

تغییر بازی ، از گذشته تا الآن 

تغییر سبک زندگی و ورود تکنولوژی به زندگی بشر، خیلی چیزها را عوض کرد؛ مثلاً بازی و ابزارهای وابسته به آن تحول چشمگیری کردند. یکی از این تحولات ورود بازی‌های ویدئویی، کنسول‌ها و… به زندگی بشر امروزی بود. تغییر و تحول ابزارهای بازی‌های ویدئویی در گذر زمان در ۱۹۷۰ Computer Space (کامپیوتر اسپیس) پا به […]
مطالعه بیشتر

وضعیت موزه های ایران و جهان – قسمت دوم

تعداد موزه های ایران به دلیل تاریخ و تمدن غنی که داراست زیاد است. بهترین و مهمترین موزه های ایران در تهران واقع هستند. موزه های تهران به دلیل قدمت و شهرتی که دارند بازدید کننده زیادی نیز دارند. میزان بازدید موزه ، معیار مهمی برای اهمیت هر موزه است. موزه‌ها دلیل سفر بسیاری از […]
مطالعه بیشتر

موسیقی، هنر اعیانی

در طول تاریخ داشتن ادوات موسیقی و دانش استفاده از آن مختص قشر و طبقه‌ای خاص بوده و نوازندگان و موسیقی‌دانان از اعضای خانواده‌های متمول و هنردوست بوده‌اند. البته این روزها آموزش این هنر به سختی دوران قبل نیست. آموزشگاه‌های موسیقی در هر نقطه‌ای مشغول هنرآموزی هستند و نوازندگی، هنر دسته‌ای از مردم نیست. علاوه‌بر […]
مطالعه بیشتر

وضعیت موزه های ایران و جهان – قسمت اول

موزه های ایران و جهان از مکان‌هایی هستند که به کمک آنها میتوان تاریخ را مرور کرد. موزه‌ها محل نگهداری آثار و شواهدی هستند که از زندگی انسان‌های گذشته و طبیعت به جا مانده است. این آثار در موزه های ایران و جهان جمع‌آوری و نگهداری می‌شود و برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آیند. هدف از […]
مطالعه بیشتر

مقایسه هزینه حق اشتراک فیلیمو، نماوا و نتفلیکس

فیلیمو و نماوا مهم‌ترین وی‌ او‌ دی‌های ایرانی هستند. تقریباً هفت سالی است که فیلیمو و نماوا شروع به کارکرده‌اند. زمان اوج این پلتفرم‌ها زمانی بود که دست به سرمایه‌گذاری در عرصهٔ سریال‌سازی زدند. فیلیمو با نهنگ آبی در سال نود و هفت توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و در کنار نماوا به زیست […]
مطالعه بیشتر

اتاق فرار در ایران | همه چیز درباره اتاق های فرار در ایران و دنیا

  انسان در دوران کودکی به بازی کردن علاقه فراوانی دارد. هر چه سن بیشتر می شود، انسان از بازی های کودکانه فاصله گرفته و غرق در درس، کار و زندگی می شود. امروزه طی گذشت زمان، بازی ها تغییر و تحولات عظیمی داشته اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر کودکان و نوجوانان برای بازی، […]
مطالعه بیشتر

بازارپردازی فرهنگی | نیمه پنهان درآمدزایی در صنعت سینما و انیمیشن

شخصیت پردازی، مبنای توسعه فعالیت‌های فرهنگی است. محصولات و خدمات فرهنگی و هنری بر مبنای مفهوم‌سازی شخصیت به یکدیگر زنجیر شده و بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) محقق می‌شود. تقریباً تجارب بازارپردازی در دنیا، حول یک یا چند شخصیت صورت گرفته و رفتارهای شخصیت که در محصولات فرهنگی متنوع بروز می‌کند، به عنوان الگوی مرجع برای […]
مطالعه بیشتر

بازی کامپیوتری و شغل های آن | چه شغل هایی در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد؟

بازی های کامپیوتری جایگزین بسیاری از سرگرمی‌ها در دنیای امروز شده‌اند. فرقی هم بین بچه و بزرگ‌سال وجود ندارد. همه پای بازی‌اند. برخی با موبایل بازی می‌کنند و برخی با رایانه. با رشد صنعت بازی‌های ویدئویی در دنیا شغل‌های جدید بسیاری ایجاد شده است. جهان بازی های کامپیوتری و شغل های آن امروز بسیار گسترده […]
مطالعه بیشتر

اکران انیمیشن سینمایی در ایران | به انیمیشن ها در ایران اجحاف می شود؟

واژه‌های انیمیشن، کارتون و پویانمایی در ایران مترادف‌اند. صنعت انیمیشن در ایران نوپاست. در گذشته آثاری ساخته می‌شد که با استانداردهای امروزی مطابقت ندارد. این‌ها اغلب فیلم‌هایی بودند که مخاطب‌شان کودکان است؛ مثلاً کلاه‌قرمزی یک فیلم است که با ظرافت کم‌نظیر، موقعیت‌های طنز، داستان مناسب کودکان و… بچه‌ها را هدف قرار داده است. پویانمایی بلند […]
مطالعه بیشتر

فیلم و بازی بچه ها | چه فیلم، بازی، کتاب و انیمیشنی برای کودک من مناسبه؟

پیدا کردن فیلم و بازی برای بچه ها در عصر انفجار اطلاعات بسیار سخت شده است. والدین و کسانی که با کودکان و نوجوانان مرتبط‌‌اند نگران­‌ترند. چه محتوایی مناسب کودک من است؟ آیا مناسب سن اوست؟ در انیمیشن یا فیلمی که برای کودکم تهیه کرده‌­ام مطالب مفید و آموزنده‌ وجود دارد؟ بعضی از والدین دغدغه‌­مند […]
مطالعه بیشتر

صنعت نشر کتاب ایران | بازیگران اصلی صنعت چاپ کتاب در کشور

در یک نگاه سنتی، در پیش و پس از اسلام لغات روزنامه، روزنامه‌نگاری و شاید وسائل چاپ نوشته‌ها، فرامین، سال‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌ها در ایران وجود داشته است. این را می‌توان نشانی هرچند کم‌رنگ از وجود صنعت نشر کتاب در ایران در مقیاس بسیار کوچک دانست. اصل کلمه روزنامه از «روزنامک پهلوی» بوده و شعرا و […]
مطالعه بیشتر

بوم گردی و گردشگری در ایران | تعریف بوم گردی و وضعیت آن در کشور

آیا می‌خواهید زمین را حفظ کنید؟ مردم روستاها، شهرها و کشورهای دیگر را درک کنید؟ و اقتصاد جوامع محلی را بهبود دهید؟ پس بوم‌گردی را دریابید. بوم‌گردی نوعی از گردشگری است که چندان نیازی به هتل و سایر تجملات وابسته ندارد. همه با هم، خوش‌وخرم در آلونکی چند روزی زندگی می‌کنند. جایگاه بوم گردی در […]
مطالعه بیشتر

ساخت انیمیشن | انواع مختلف، از عصر برنز تا عصر یخبندان

انیمیشن‌ها احتمالاً مهم‌ترین حلقه وصل بزرگترها به دوران کودکی باشد و آن‌ها فقط زمانی که انیمیشن می‌بینند یاد دوران کودکی می‌افتند. ساخت انیمیشن به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. پویانمایی‌های خوشگلی که ساخته و مهمان چشم مخاطب کوچک و بزرگ می‌شوند، همگی از یک اصل ابتدایی تبعیت می‌کنند؛ اصل به حرکت درآوردن اجسام. حالا می‌]واهد بُز […]
مطالعه بیشتر

اعتبار پاسپورت ایرانی | با ارزش پاسپورت ایران راحت‌تر عراق می‌توانیم برویم یا مالزی؟

سفر کردن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی هر آدمی است که اهمیت آن بر مردم و مسئولین پوشیده نیست. مثلاً یکی از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ از طرح‌هایش درباره  سفر کردن گفته است. ایرانی‌ها در داخل کشور به شهرهای مختلفی سفر می‌کنند، تهران، مشهد، شیراز و قم محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی در کشورند. اما سفر خارجی […]
مطالعه بیشتر

کتاب انیمیشن | پرتیراژترین کتاب ها در حوزه انیمیشن در ایران

اگر می‌خواهید بدانید کدام کتاب انیمیشن را بخوانید و از مهم‌ترین آثار موجود در بازار باخبر شوید، پرتیراژترین کتاب های انیمیشن در ادامه معرفی شده‌اند. رشد جهانی صنعت انیمیشن صنعت پویانمایی یا همان انیمیشن در سال‌های اخیر غوغا به پا کرده است. آن قدری که این روزها بزرگ‌سالان بیشتر از کودکان پیگیر اخبار انتشار نسخه‌های […]
مطالعه بیشتر

گردشگری ایران | ظرفیت، درآمد، اشتغال و کارهایی که نشد!

چرا گردشگری و سفر؟ اگر سعدی بود، در جواب این سوال می‌گفت: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. سعدی انگار فهمیده است گردشگری فقط تفریح نیست و جنبه‌های دیگری هم دارد. گردشگری امروز یک صنعت است. یک صنعت تفریحی تجاری است. گردشگران گاهی تفریحی و گاهی هم برای تجارت و سلامت و … از […]
مطالعه بیشتر

قیمت کتاب تا کجا گران می شود؟

قیمت کتاب ا‌ز چقدر به چقدر رسید؟ قیمت کتاب از ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۸ افزایش زیادی کرده است؛ ۲۸۷۰ برابر. ابتدا ۱۰ تومان و ۲۰ تومان گران می‌شد و سپس هم افزایش‌های هزار تومانی را تجربه کرد. در سال‌های اخیر هم که ۱۰۰۰ تومان رقمی نیست و در سال ۱۳۹۹ میانگین قیمت کتاب ۱۰ هزار تومان […]
مطالعه بیشتر

فناوری در مد | نوآوری ها در دوره کرونا چگونه به داد صنعت مد می رسند؟

ویروس کرونا شوک عظیمی به صنعت مد وارد کرده و شرکت‌ها را وادار کرده تا برای بقا در بازار، شیوه‌های قدیمی این صنعت را فراموش کرده و شیوه‌های جدیدی خلق کنند. اگر قرن حاضر را قرن فناوری و تکنولوژی بنامیم، بی‌راه نیست اگر انتظار کاربرد فناوری در مد را نیز داشته باشیم. بدین ترتیب، صنعت […]
مطالعه بیشتر

شغل هنری | هنردوستان چه شغل هایی می توانند انتخاب کنند؟

شغل هنری اغلب بسیار تخصصی و برروی بخش خاصی از بازار متمرکز است. همین امر باعث می‌شود تا بدون وجود بازار هنر، مشاغل هنری دوام چندانی نداشته باشد. بازار هنر نقش بسیار قابل‌توجهی در بخش استخدام و درآمد و پرورش دانش و مهارت متخصصین در اقتصاد جهانی دارد. ارزشی که صنعت هنر به بازار اضافه […]
مطالعه بیشتر

صنایع خلاق و فرهنگ بنیان، تلفیق رشد اقتصادی و انسجام فرهنگی

در انگلستان، صنایع خلاق ۹۱.۸ میلیارد پوند ارزش افزوده ناخالص در سال ۲۰۱۶ تولید کردند که رشد سالانه‌ی ۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که طبق اعلام فدراسیون صنایع خلاق انگلستان، رشد سالانه کل اقتصاد انگلیس ۳.۵ درصد است.  در تحقیقات سال ۲۰۱۷ دیدیم که دولت‌ها نوعی نیاز به اطمینان از دوام […]
مطالعه بیشتر

فیلم آنلاین | همیشه و همه جا در اختیار مخاطبان

در سطح جهانی، افرادی که فیلم آنلاین تماشا می‌کنند به طور متوسط شش ساعت و ۴۸ دقیقه در هفته به تماشای انواع مختلف محتوا می‌پردازند. متوسط زمان مشاهده از سال ۲۰۱۶ به میزان ۵۹ درصد رشد داشته است. تقریباً نیمی از بازدید کنندگان هر هفته بین ۱-۴ ساعت فیلم آنلاین تماشا می‌کنند. مزایای تماشای فیلم […]
مطالعه بیشتر

برگزاری نمایشگاه هنری | فرصتی برای فروش و جذب مخاطب

برخی از اولین نمایشگاه‌های هنری بین‌المللی مدرن مانند Art Brussels و Art Cologne در دهه ۶۰ میلادی در اروپا آغاز به کار کردند و همچنان نمایشگاه‌های سالانه ترتیب می‌دهند. باوجود اینکه اکثر نمایشگاه‌های بزرگ هنوز هم در اروپا برگزار می‌شوند، تنوع جغرافیایی در محل برگزاری این رویدادها در سال‌های اخیر افزایش یافته است. برگزاری نمایشگاه‌های […]
مطالعه بیشتر

پادکست در دوره کرونا – فرصتی برای نزدیک کردن مردم به هم!

در روزهای اول شیوع، ما به سرعت مشغول دنبال کردن رفتارهای شنیداری در شبکه‌ی مخاطبان وکسنست شدیم چرا که متوجه شدیم برخی رفتارهای شنوندگان پادکست در دوره کرونا در حال تغییر هستند. خصوصا با حضور موثر اسپریکرهای وکسنست (پلتفرمی برای تولید پادکست که در سایت وکسنست قابل دسترسی است) در ایتالیا و اسپانیا، می‌دانستیم می‌توانیم اطلاعات […]
مطالعه بیشتر

ساخت پویانمایی در سال ۲۰۲۰- تغییرات و پیشرفت ها

پنج فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، یک نقطه مشترک داشتند: همگی آن‌ها متکی به جلوه‌های ویژه بصری و انیمیشن ۳ بعدی بودند. پنج فیلم پرفروش ۲۰۱۹ یعنی داستان اسباب بازی ۴، شیرشاه، یخ‌زده ۲، کاپیتان مارول و انتقام‌جویان: بازی نهایی از تصویرسازی کامپیوتری و تکنولوژی ارائه شده در سال ۲۰۱۹ بهره بردند. بنابراین، در شروع ۲۰۲۰، […]
مطالعه بیشتر

صنعت پوشاک در کرونا

فاصله‌گذاری اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری بر اهمیت کانال‌های دیجیتال افزوده است. هر چند قرنطینه منجر به توسعه کانال‌های دیجیتال شده است؛ اما، کمپانی‌ها در طولانی مدت متحمل دشواری‌هایی خواهند شد. تقاضای مصرف‌کنندگان در این فضا افزایش یافته و برندها باید در تحویل تقاضاها هرچه سریع‌تر عمل کنند. صنعت پوشاک در کرونا آسیب‌های بسیار […]
مطالعه بیشتر

گردشگری در سند ۲۰۳۰

سال ۲۰۱۵ نقطه عطف توسعه جهانی است. «دگرگون کردن دنیای ما: دستورالعمل ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار» که به اختصار سند ۲۰۳۰ نامیده می‌شود در سپتامبر ۲۰۱۵ به امضای کشورهای جهان رسید. دستورالعمل ۲۰۳۰ توسط یونسکو که یکی از ۱۶ سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است؛ تنظیم و به تصویب کشورهای جهان گذاشته شد. در این […]
مطالعه بیشتر

پیش بینی اسباب بازی ها تا سال ۲۰۲۴ – عوامل رشد، ترندها و نکات حیاتی!

  پیشرفت‌های فناوری در نوع بازی کردن کودکان امروزی دچار دگرگونی معنی داری شده است. صنعت اسباب بازی تصمیم به جهش و رشد دارد. در سالهای اخیر ارتقای سطح کیفی اسباب بازی‌های داخلی در اولویت قرار گرفته است. تولیدکنندگان و طراحان اسباب بازی از تکنولوژی جدید در طراحی و ساخت اسباب بازی‌ها استفاده می کنند. […]
مطالعه بیشتر

بازار صنایع دستی متحول شده، جا نمانید!

بازار صنایع دستی مانند هر بازار دیگری تحت تأثیر متغیرهای گوناگون قرار دارد. تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، مدل‌های فروش و غیره همه از مواردی هستند که باید در بررسی این صنعت در نظر گرفت. گزارشی که در ادامه می‌خوانید به بررسی متغیر‌های گوناگون در این صنعت می‌پردازد. از اینجا می‌توانید به آمارهای مختلف در حوزه‌ی صنایع دستی […]
مطالعه بیشتر

رشد صنعت پادکست در کنار تبلیغات و ترندها!

در بخش اول از گزارش شرکت VOXNEST تحت عنوان «دنیای پادکست در سال ۲۰۲۰-بخش اول» با تبلیغات درون پادکستی و همچنین با غول جدید این عرصه به نام اسپاتیفای آشنا شدیم. در بخش دوم از این گزارش به معرفی نوع جدید تبلیغات درون پادکستی و همچنین رشد صنعت پادکست در کشورهای مختلف می‌پردازیم. تکامل تبلیغات […]
مطالعه بیشتر

۵ عاملی که تحولات صنعت اسباب بازی را رقم می‌زنند – بخش دوم

در گذشته بازی‌ ها و اسباب‌بازی ها به چند مدل توپ،‌ پازل و… محدود می‌شدند. اما دنیای امروز بازی‌ها اینگونه است؟ کافیست به Google Play Store یا کافه بازار یا App Store سری بزیند تا با میلیون‌ها بازی مناسب برای کودکان آشنا شوید. این دنیای پر نقش و رنگ قطعا نیازمند قاعده‌مندی است. ترند های […]
مطالعه بیشتر

بهترین استودیوی ‌های انیمیشن سازی دنیا بجز دیزنی و پیکسار

همگی ما خوب می‌دانیم که کمپانی‌های انیمشین سازی والت دیزنی و پیکسار، هر دو تنها در یک دهه اخیر، برنده صدها جایزه مختلف شده‌اند و به‌گونه‌ای می‌توان این دو را صاحبان بلامنازع صنعت انیمیشن دانست. استودیوی انیمیشن دیزنی در سال ۲۰۱۹ با انیمیشن یخ زده ۲ خوش درخشید و پیکسار نیز با داستان اسباب‌بازی ۴ […]
مطالعه بیشتر

دنیای پادکست در سال ۲۰۲۰ – بخش اول، کسب‌و‌کار و تبلیغات!

این گزارش میان‌ساله بخشی از برنامه‌ی اصلی شرکت VOXNEST برای سال ۲۰۲۰ است که محتوای آن با آنچه در آغاز سال تصور می شد،‌ بسیار متفاوت است. گزارش شرایط دنیای پادکست معمولا یک بار در پایان سال منتشر می‌شود، اما امسال به علت تحولات سریع و پیش‌بینی ناپذیر،‌ گزارشی در میانهٔ سال منتشر شد. این […]
مطالعه بیشتر

اهدای قانونی کتاب چیست؟ در ایران حتی نام آن را نشنیده اید!

هدف اهدای قانونی کتاب، حفظ، نگهداری و انتقال نشریات حاوی محتوای فکری، از جمله میراث فرهنگی کشور به نسل‌های بعد است. اهدای قانونی کتاب، یک تعهد قانونی در سطح ملی است. ناشران باید تعداد معینی از نسخ کتب و مقالات در دست انتشار را به یک آرشیو ملی اهدا کنند. به این آرشیو، «محل اهدای […]
مطالعه بیشتر

۵ عاملی که تحولات صنعت اسباب بازی را رقم می‌زنند-بخش اول

مدتی است که به‌دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹، زندگی مردم دچار وقفه شده و مغازه‌ها نیز تعطیل شده‌اند. تکنولوژی‌های خلاقانه هر روز درحال ورود به بازار هستند. فیلم‌های سینمایی، قلب کودکان را تسخیر و کانال‌های جدید، توجه جوانان را به رسانه اجتماعی جلب می‌کنند. حال در این میان، آینده به کدام سو می رود و تأثیر […]
مطالعه بیشتر

آینده صنعت بازی در ۵ سال پیش رو چگونه رقم خواهد خورد؟

ارزش بازار جهانی اسباب‌بازی و بازی در سال ۲۰۱۸، به‌اندازه ۱۰۱.۵ میلیارد دلار (با درآمد ۶۰ میلیارد دلاری صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۱۸ مقایسه کنید) تخمین زده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که آینده صنعت بازی تا سال ۲۰۲۵، با نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۶ درصد همراه باشد. تجاری‌سازی فیلم‌های سینمایی محبوب از جمله اسپایدرمن، […]
مطالعه بیشتر

چگونه از صنعت گردشگری در دنیا عقب نیفتیم؟

بروز بودن برای هر کسب‌وکاری در صنعت گردشگری حیاتی است؛ خواه در بخش مهمان‌پذیری، خواه در حمل‌ونقل یا سرگرمی. مشتریان و گردشگران، انتظار دارند که به‌روزترین نوآوری‌ها را به آن‌ها ارائه کنند. علیرغم اینکه مد روز ناپایدار است، برخی ترندهای سفر، جهت‌گیری کلی صنعت را تعیین می‌کنند؛ تعیین و پذیرش این ترندها برای باقی ماندن […]
مطالعه بیشتر

بازی های گوشی در سال ۲۰۲۰: ترندها، محبوب ها و ورود غول ها!

۲۰۱۹ تمام شد و ۲۰۲۰ آمد با بازی‌هایی که ترند شدند یا خواهند شد. سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی بازی‌های موبایل باید بدانند چه چیزهایی در حال انتشار است تا بتوانند راهبردهایی مناسب بازار کارِ خود را پیدا کنند. در چند سال گذشته بازی‌های موبایل با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده اند و این یعنی هر کاربرِ گوشی […]
مطالعه بیشتر

۵ راه برای پول درآوردن از بازی‌های موبایلی

ساختن یک بازی فوق‌العاده چالشی بزرگ است اما کسب درآمد از آن بازی چالش بزرگ‌تری است. راه‌های بسیاری برای کسب درآمد پیش روی شما وجود دارد اما همهٔ آنها در سال ۲۰۲۰ به کار نمی‌آیند. به همین دلیل ما فهرستی از بهترین روش‌های کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ را جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر […]
مطالعه بیشتر

رونق بازی موبایل در زمان شیوع ویروس کرونا: مردم بیشتر بازی می کنند!

اتفاقات جالبی برای استودیوها و ناشران بازی‌های موبایل در حال رخ دادن است. از آنجایی که مردم در قرنطینه هستند، زمان بیشتری برای بازی موبایل دارند. به علاوه، این بازی‌ها راه خوبی برای پرت کردن حواس از وضعیت فعلی هستند. در نتیجه‌ی این امر، برخی از بازی‌های موبایل در حال صعود و گرفتن رتبه‌های بهتر […]
مطالعه بیشتر

خسارت کرونا به گردشگری: افت شدید همه شاخص ها

جهان به‌خاطر شیوع کووید-۱۹ با بحران سلامت و اضطرار اجتماعی و رکود اقتصادی مواجه است. سفر و گردشگری ازجمله بخش‌هایی هستند که در این میان بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند. خسارت کرونا به گردشگری بسیار زیاد بوده است. کاهش تعداد سفرها در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته به‌خوبی نقش کرونا را در ویرانی […]
مطالعه بیشتر

نقش کرونا در رشد بازی ویدئویی: رشد سرسام آور فروش کنسول

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاقه به بازی‌های رایانه‌ای افزایش یافته، زیرا مردم سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا وارد قرنطینه شده‌اند. خواه رشد چشمگیر نرخ تماشاگران توییچ (Twitch) باشد، خواه رشد کاربران هم‌زمان استیم (Steam)  یا فروش غافلگیرکننده‌ی بازی Animal Crossing، سرگرمی تعاملی یکی از راه‌هایی است که امروزه مردم خودشان را […]
مطالعه بیشتر