در این نمودار، نگاهی به تکنولوژیهای نوینی که موزههای سراسر جهان قصد دارند تا ماه مه سال ۲۰۲۱ به برنامههای نمایشی خود بیافزایند، انداختهایم. براساس یک مطالعه در سال ۲۰۲۱، ۷۸ درصد از مؤسسات موردنظر اضافه کردن عناصر صوتی و تصویری را برنامهریزی کردهاند. نمایشگاههای آنلاین و وسایل نمایش اطلاعات بصری نظیر صفحات لمسی به ترتیب با برنامهریزی ۶۷ و ۵۹ درصدی در ردههای بعدی قرار دارند. نتایج حاصل از این نمودار نشانگر ابتکار عمل و همچنین تطبیقپذیری موزهها با تغییرات تکنولوژیک جدید است که این امکان را به بازدیدکنندگان میدهد تا تجربیاتی فراتر از مرزهای سنتی ایجاد کرده و از راههای نوینی برای ارتباط با میراث فرهنگی و هنری بهره ببرند. به عنوان نمونه، پروژهها، سطوح تعاملی و محیطهای پاسخگو، همراه با واقعیت افزوده و مجازی، ممکن است چشماندازهای جدیدی از دنیای موزهداری را به نمایش بگذارند. براساس این تحقیق، که بین دسامبر سال ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ انجام شده و شامل پاسخهای ۱۵۰ رهبر موزه و متخصصین علمی از بخشهای مختلف از جمله IT، بازاریابی، ارتباطات و قسمتهای مربوط به نگهداری اشیاء بوده است، نشان میدهد که موزهها موج نوینی از ابزارهای دیجیتالی را در برنامههای آینده خود تعبیه کردهاند.