مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

موسیقی یکی از صنایع فرهنگی است که با زیست روزانه مردم و مخاطبانش پیوند خورده است و بیش از هر صنعت دیگری در میان عامه مردم آشناست. آگاهی و شناخت رفتار مصرفی مخاطبان موسیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مؤلفه‌های رفتار مصرفی مخاطبان، مدت زمان مصرف و گوش دادن به موسیقی است. نمودار بالا نشان دهنده مدت زمان مصرف روزانه موسیقی به وسیله مخاطبان ایرانی است. این نمودار زمان گوش دادن آن‌ها به موسیقی را در چهار بازه زمانی تا نیم ساعت، تا یک ساعت، تا دو ساعت و بیش از دو ساعت بر حسب درصد بیان کرده است.

مطابق با نمودار 33درصد از مخاطبان تا یک ساعت در روز موسیقی گوش می‌دهند که این عدد بیشترین فراوانی را در میان دیگر زمان‌ها دارد. 26.9درصد از مخاطبان روزانه تا نیم ساعت به موسقی گوش داده و -بعد از 33درصدی که روزانه یک ساعت به موسیقی گوش می‌دهند- در جایگاه دوم قرار دارند. همچنین 22درصد از مخاطبان روزانه دو ساعت به موسیقی گوش داده و 18درصد دیگر نیز بیش از دو ساعت در روز موسیقی گوش می‌دهند.

بررسی و شناخت مدت زمان گوش دادن مخاطبان به موسیقی دارای اهمیت بوده و می‌تواند به شناخت بهتر مخاطب و تمایلات و عادات مصرفی او کمک کند.

 

منبع آمار
پژوهشکاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سهم درآمد انواع روش‌های دسترسی به موسیقی ضبط شده در سراسر جهان در سال 2022

نمودار فوق سهم درآمد جهانی موسیقی ضبط شده در سال 2022 بر اساس نوع دسترسی به آثار را نشان می‌دهد. در سال 2022، بیش از 67 درصد درآمد کل موسیقی ضبط شد...

رشد درآمد صنعت موسیقی در سراسر جهان در سال 2021، بر اساس منطقه

این نمودار رشد درآمد صنعت موسیقی جهان را در سال 2021 بر اساس مناطق مختلف نشان می‌دهد. در این سال درآمد موسیقی در منطقه آفریقا و غرب آسیا به نسبت سا...

درآمد جهانی موسیقی ضبط‌شده از سال 1999 تا 2022 (به میلیارد دلار آمریکا)

منظور از موسیقی ضبط‌شده موسیقی غیرآنلاین و غیرکنسرتی است. طبق این نمودار درآمد موسیقی ضبط‌شده از سال 2000 تا 2010 کاملا نزولی بود. دلیل این امر را ...

درآمد استریم موسیقی در سراسر جهان از سال 2005 تا 2022 (به میلیارد دلار آمریکا)

در سال ۲۰۲۲، درآمد استریم موسیقی به رقم ۱۷.۵ میلیارد دلار رسید، یعنی بیش از ۶ برابر این مقدار در سال ۲۰۱۵  که درآمد استریم موسیقی ۲.۷ میلیارد دلار ...