سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022

سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022

سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022

نمودار فوق سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022 را نشان می‌دهد. اعتماد به رسانه, مفهوم جدیدی نیست اما با ابداع و توسعه اینترنت و شکل های جدید رسانه, صرفا به مفهومی مهم‌تر از پیش بدل شده است. در دورانی که هر کسی با دست در داشتن یک گوشی می‌تواند یک رسانه باشد، دیگر به سادگی نمی‌توان به هر کسی اعتماد کرد. البته در این نمودار افراد خرده پا مورد بررسی نیستند و رسانه‌های واقعی بررسی می‌شوند.

اعتماد در دنیای رسانه‌ها فرآیند سختی است. از آنجایی که هیچ رسانه‌ای بی‌طرف نیست و هر کس خبر را با توجه به زاویه دید خود پوشش می‌دهد، تشخیص اینکه چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید کار دشواری است.

در نمودار مشاهده می‌کنیم که از سال 2018 تا 2020 سطح اعتماد مردم به رسانه‌ها در حال افزایش بوده اما بعد از آن کمی کاهش یافته است. هر چند اختلاف تمام این سال‌ها بسیار کم است و تقریبا در هر سال تنها 50 درصد افراد به رسانه‌ها اعتماد داشته‌اند.

منبع آمار
Edelman
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معتبرترین منابع اخبار و اطلاعات عمومی در سراسر جهان از سال 2011 تا 2022

نمودار فوق معتبرترین منابع اخبار و اطلاعات عمومی در سراسر جهان از سال 2011 تا 2022 را نشان می‌دهد. یکی از عوامل مهمی که به اخبار صحت می‌بخشد، منبع ...

ده روزنامه‌ پر تیراژ جهان در سال 2020

نمودا بالا نشان دهنده ده روزنامه برتر جهان بر اساس تعداد تیراژ در سال 2020 است. تیراژ یا تعداد چاپ هر روزنامه، یکی از مسائل اصلی و حیاتی دنیای روزن...

تعداد درخواست‌ مجوز رسانه‌ها بر اساس دوره انتشار در سال 1400

بر اساس قانون مطبوعات تأسیس و فعالیت رسانه‌ها در ایران منوط به کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی صدور مجوز برای انتشار...

تعداد رسانه‌های دارای مجوز بر حسب دوره انتشار به تفکیک هر سال-1401

رسانه‌ها بر اساس زمان انتشار و مجوز صادره از دو دسته چاپی و الکترونیکی تشکیل شده‌اند، رسانه‌های چاپی شامل روزنامه، هفته‌نامه، دو هفته‌نامه، ماهنامه...