نمودار فوق میزان درآمد بازیهای موبایلی از سال 2016 تا سال 2022 به تکفیک محل درآمدزایی را نشان میدهد. بازیهای موبایلی در میان محصولات سرگرمی یکی از بالاترین سوددهیها را دارند. حتی در مقایسه با میزان فروش بازیهای بزرگ یا به اصطلاح AAA، بازیهای موبایلی همچنان سود بیشتری دارند. این سود به میزانی زیاد است که وقتی مایکروسافت برای خرید شرکت اکتیویژیون اقدام کرده بود، یکی از اصلیترین دلایل آن را تصاحب استودیوی بازی سازی موبایلی King، سازندهی بازی Candy Crush، اعلام کرده بود. در کشور ما نیز به علت سود دهی بالا و ریسک کم، ساخت بازیهای موبایلی بسیار رواج دارد و تقریبا بازی برای پلتفرمهای دیگر ساخته نمیشود.
در نمودار میتوان مشاهده کرد که تقریبا از اواخر سال 2019 تا اواخر سال 2022، درآمدزایی بازیهای موبایلی در اوج خود به سر میبرد. دلیل اصلی این اتفاق خانه نشینیهای دوران کرونا بود که استفاده مردم را از بازیهای ویدیویی بیشتر کرد و علاوه بر آن، گیمرهای جدیدی را وارد گود کرد. این روند را میتوان در نمودار «تعداد گیمرها در جهان از سال 2017 تا 2022» مشاهده کرد. درآمدزایی اپل استور معمولا 30 تا 40 بیشتر از گوگل پلی بوده است. این ارزش بالای بازار ios برای سازندگان بازیهای موبایل را نشان میدهد.