بهترین بازی های ویدیویی جهان

بهترین بازی های ویدیویی جهان

بهترین بازی های ویدیویی

بازی ویدئویی به انگلیسی ویدیو گیم ، با بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان مخاطب، یکی از هیجان‌انگیزترین ارمغان‌های فناوری اطلاعات است. یعنی بیش از 34 درصد از مردم جهان. صنعتی که حدود 268 میلیارد دلار گردش مالی دارد. برای اینکه بدانیم این رقم چقدر بزرگ است، می‌توانیم آن را با پرسودترین صنعت جهان مقایسه کنیم. صنعت سلاح که ارزش مالی آن در حال حاضر 592 میلیارد دلار است. یعنی صنعتی که از آن سخن می‌گوییم نزدیک به نصف صنعت سلاح ارزش دارد.

انواع بازی های ویدیویی برگرفته از چندین هنر انیمیشن و موسیقی و سینما و داستان نویسی می باشند و افراد با سلیقه های مختلف را به خود جذب می کنند. همه این‌ها با جادویی به نام گیم‌پلی کنار هم می‌نشیند و تجربه‌ای افسانه‌ای رقم می‌زند. هر بازی قواعد و راه و روش خاص خودش را دارد که گیمر باید طبق آن روش بازی را انجام دهد. با گیم پلی بازیکن می تواند شخصیت های بازی را کنترل کند و جای آنها تصمیم بگیرد. این خصوصیت تنها وجه تمایز با اهمیت در تفاوت بین ویدیو گیم و رسانه های ویدیویی دیگر مثل فیلم است.

بهترین بازی های ویدیویی
در جوامع مدرن تقریبا روی هر دستگاه هوشمند بازی های ویدیو گیم قابل دسترسی است. موبایل و تبلت و کامپیوتر و تلویزیون های هوشمند می توانند به راحتی یک بازی ویدئویی را اجرا کنند. این بازی ها بقدری جذابیت دارند که سن و سال نمی شناسند و افراد مختلف را به سمت خود جذب میکنند. زندگی پیشرفته امروزی به طرز غیر قابل انکاری با ویدئو گیم عجین شده است. در ادامه به معرفی این صنعت و بهترین بازی های ویدیویی تاریخ می پردازیم.

صنعت بازی‌های ویدئویی جهان

اولین بازی ویدیویی در دهه های 60 و 70 بوجود آمدند. اولین کسی که به کمک اولین کنسول خانگی تاریخ ( Magnavox Odyssey ) از دستگاه های تلویزیون برای نمایش تصاویر کنسولش استفاده نمود Ralph Baer پدر بازی های کامپیوتری نام دارد. صنعت ویدیو گیم هرسال بزرگتر شد تا جایی که امروز از صنعت فیلم و موسیقی که طرفداران زیادی دارند، درآمد بیشتری دارد. این برتری به دلیل داشتن قابلیت تعامل در بازی های ویدیویی می باشد. پیش بینی شده است در سال 2027 تعداد مخاطبان بازی ویدئویی به 3 میلیارد و 800 میلیون نفر می‌رسد.

بیشتر بازی های دنیا در ویژگی هایی از قبیل مبارزه و درگیری، قوانین، قدرت ها و استراتژی ها و ارزش ها، مشترک هستند. در دوره ی جدید که زمان صنعتی شدن ویدیو گیم ها است بازی ساز ها باید به جنبه سرگرمی و ماهیت بازی ها توجه بیشتری داشته باشند. ویدئوگیم در سال 2019 به درآمد 120.1 میلیارد رسید و بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون نفر مخاطب داشت. این رقم سال بعد که سال کرونا بود، به بیش از 3 میلیارد نفر رسید و رشدی بی‌سابقه را رقم زد. ویدئوگیم یکی از معدود صنایعی است که در همه‌گیری کرونا نه تنها آسیب ندید، بلکه رشد هم داشت. اکونومیست ادعا می‌کند مصرف بازی ویدئویی در آمریکا در زمان همه‌گیری 75 درصد افزایش داشته است. پلتفرم استیم در همین دوران به رکورد 20 میلیون مخاطب همزمان دست یافت که 11 درصد بیش از رکورد قبلی بود. آمار مخاطبان جهانی هم در سال 2020 حاکی از یک جهش است.

بازی های ویدیویی
صنعت ویدیو گیم در جهان در همه‌گیری کرونا بر خلاف بسیاری از صنایع نه تنها آسیب ندید، بلکه رشد هم داشت. طبق ادعای اکونومیست طرفداران صنعت بازی ویدئویی در آمریکا در زمان همه‌گیری 75 درصد افزایش داشته است. پلتفرم استیم در همین دوران به رکورد 20 میلیون مخاطب همزمان دست یافت که 11 درصد بیش از رکورد قبلی بود.

در سالهای اخیر کسانی که در صنعت بازی سازی فعالیت داشتند ارتباط خود را از طریق دستگاههای هوشمند و دیجیتالی مختلف با مشتریان تقویت کردند. به این صورت که صنعت بازی های ویدیویی از طریق مختلف مانند موبایل گیمینگ و واقعیت مجازی و کسب درآمد می کرده است. به همین دلیل این صنعت به سرعت توسعه پیدا کرد و پیشرفت کرد و مورد انتخاب سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت.

بازی جنگی ویدیویی
بهترین بازی های جهان

بازی های آنلاین کامپیوتری روی پلتفرم های گیم مختلف مثل موبایل ، کنسول و رایانه اجرا می‌شوند. موبایل گیمینگ چه در ایران و چه در جهان پرطرفدارترین پلتفرم بازی است. انتخاب محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی از زاویه‌دید‌های گوناگونی انجام شود. بازی ها در ژانرهای مختلف گیم پلی های متنوع وجود دارند. هر فرد باتوجه به سلیقه و علاقه خود بهترین بازی های ویدیویی تاریخ را انتخاب می کند. انواع سبک بازی ، گرافیک چشم نواز، مکانیزم‌های گیم پلی مفرح، آمار کاربران فعال ماهانه، سرعت فروش و میزان فروش و دانلود بهترین بازی های کامپیوتر از شاخص های تاثیرگذار برای انتخاب بهترین بازی های اندروید و کنسول و رایانه می باشند.

در ادامه خصوصیات و نام چند بازی ویدئویی از محبوب ترین بازی های اندروید ایفون کامپیوتری موبایل ذکر می کنیم. اسامی این ویدیو گیم ها ممکن است در برخی از لیست های محبوب ترین بازی های جهان رتبه بالاتر یا پایین تری داشته باشند اما وجودشات همواره ثابت بوده است.

بازی ماین کرافت Minecraft

بازی ماینکرافت آنلاین لقب پرفروش ترین بازی تاریخ جهان را داراست. از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه در بین پنج بازی از معروف ترین بازی های جهان قرار دارد. در سال 2021 ماهانه 140 میلیون نفر بازی ماین کرفت اصلی را انجام می داده اند. از زمان ارائه تا کنون، 238 میلیون نسخه فروخته است. در میان بازی های ویدیو گیم بازی ماینکرفت برای کامپیوتر از لحاظ میزان فروش در جایگاه نخست قرار دارد. این افزایش درآمد با دانلود بازی ماین کرافت فروش این بازی از 211 میلیون دلار در 2012 به 380 میلیون دلار در 2021 رسیده است. ماین کرفت جوایز متعددی نیز کسب کرده است. ماین کرفت در میان بازی‌های موبایلی هم با حدود 70 میلیون دلار فروش، رتبه نخست را دارد. گفته می‌شود 738 میلیون بار توسط گیمرها بازی شده است.

بازی ماین کرافت

 

بازی ماین کرفت چیست

شرکت بازی سازی موجانگ بازی ماینکرافت را برای کامپیوتر برای گوشی و انواع کنسول بازی ساخته است. در موفقیت ماین کرفت عامل تبلیغات نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. گرافیک بازی mincraft بصورت ناهمواری های سه بعدی است. گیمر در دنیای بی نهایت از لوگو ها زندگی می کند و آزادانه نحوه بازی کردنش را انتخاب می کند. هدف بازی ماین کرافت لگوسازی است. ماموریت گیمر این است که لگوها را که در بازی پراکنده هستند جمع می کند و آنها در جایی روی یکدیگر قرار می دهند که بتواند خانه سازی کند. داستان بازی ماین کرافت در دو حالت خلاقانه یا بقا به انتخاب بازیکن پیش می‌رود. در حالت بقا، بازیکن با خطرات و محدودیت‌هایی مواجه است. در حالت خلاقانه، دست بازیکن کاملا باز است و تنها خلاقیت او به بازی‌اش جذابیت می‌بخشد. این بازی هم حالت فردی و هم گروهی دارد.

بازی ماین کرفت

بازی پابجی PUBG: PlayerUnknown’s Battlegrounds

لقب محبوب ترین بازی ویدیویی سبک بتل رویال با مجموعا 1 میلیارد و 770 میلیون بار دانلود بازی پابجی اصلی را میتوان متعلق به این بازی دانست. به لطف حمایت باورنکردنی گیمرها پابجی موبایل در سال 2021 برای سومین سال متوالی موبایل گیمینگ برتر شد. چین بعنوان پردرآمدترین کشور از بازی‌های ویدئویی بیشترین درامد را از این بازی دارد. دانلود بازی پابجی برای کامپیوتر و موبایل از گوگل نیز امکان پذیر است. این بازی بیش از 400 میلیون گیمر به خود مشغول کرده است. پابجی همچنین رکورددار سریع‌ترین فروش است. پابجی در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ، در رتبه پنجم قرار دارد.

اوج مورد توجه بودن این بازی در دوران کرونا رخ داد. بیشترین محبوبیت بازی پابچی موبایل به مربوط به سال‌های 2019 و 2020 است. در ماه‌های پایانی 2019 رکورد دانلود و در ماه‌های ابتدایی 2020، رکورد فروش پابجی موبایل شکسته می‌شود. در دوران قرنطینه کرونایی 2020 پابجی موبایل ماهانه 270 میلیون دلار درآمد داشت. بیشترین آمار کاربر فعال روزانه پابجی هم مربوط به همین سال است. 65 میلیون نفر هر روز در زمین‌های پابجی می‌جنگیده‌اند. رقیب بازی پابجی بازی فورتنایت می باشد. بازی های بتل رویال صنعت بازی های ویدیویی را رونق بخشیدند. بازی پابجی اصل با تمرکز بر بازار وسیع هند و چین توانست فورتنایت را پشت سر بگذارد.

بازی پابجی

بازی پابجی PUBG چیست

پابجی توسط پابجی استدیوز ساخته و توسط هلدینگ کره‌ای کرفتون، مایکروسافت و تنسنت گیمز انتشار یافته است. سبک این بازی بتل رویال است. در یک زمین، دو گروه متخاصم با یکدیگر می‌جنگند؛ در حالی که زمین بازی مدام کوچک‌تر می‌شود و افراد باید خود را درون آن حفظ کنند. خصلت گروهی پابجی آن را به تفریح دوستانه مهیجی تبدیل کرده است.

بازی پابجی یک مبارزه یک نفره یا دو نفره یا گروهی در نقشه ای عظیم از بازی می باشد. شخصیت بازی ویدیویی پابجی بعد از فرود از هواپیما باید به سرعت در فضای گسترده ی بازی جعبه‌ها و خانه‌ها را برای یافتن اسلحه، مهمات، کوله پشتی و جلیقه بگردد و برای زنده ماندن مبارزه کند تا پیروز بازی باشد. بازی پابجی کره اعتیادآورترین ویدیو گیم هایی است که تا به حال ساخته شده است. سختی گیم پلی و مبارزه ها متعادل و لذت بخش است در عین حال بازیکن ها باید حساب شده و با دقت و مهارت دست به عمل بزنند.

مهم‌ترین رقیب پابجی، بازی بتل رویال دیگری به نام فورتنایت شرکت اپیک گیمز بود. پابجی با تمرکز بر بازار وسیع هند و چین توانست فورتنایت را پشت سر بگذارد. عبور بازی از خط قرمزهای سفت و سخت چین در دسترسی‌های اینترنتی، به دلیل مشارکت هلدینگ چینی تنسنت در انتشار آن بود. شرکتی که چهارمین هلدینگ بزرگ اینترنتی در جهان به شمار می‌رود.

بازی پابجی

بازی جی تی ای 5 GTA: Grand Theft Auto V

در سال 2013 در بین معروف ترین بازی های ویدیویی جهان همچون The Last of Us و Assassins Creed IV: Black Flag و Call of Duty: Ghosts ، این بازی جی تی ای 5 اصلی بود که با فروش بیش از 32 میلیون نسخه ، پرفروش‌ترین ویدیوگیم سال شد. بازی جی تی ای ۵ بهترین بازی سال 2013 نام گرفت. با توجه به دانلود بازی جی تی ای وی برای گوشی برای کامپیوتر این ویدئو گیم در جایگاه دومین بازی پرفروش تاریخ و سومین بازی در سرعت فروش قرار دارد. سبک بازی برای اندروید و کنسول های بازی در گروه بازی های اکشن ماجراجویی به چشم می خورد. قرار گرفتن در رده دوازدهمین بازی محبوب لیست 250 تایی سایت IMDB از دیگر افتخارات این بازی است.

بازی gta

سال 2020، بهترین سال این بازی از لحاظ فروش است. برخلاف پابجی در دوره پسا کرونا همچنان روند مخاطبان جی تی ای پنج رو به صعود است. بازی جی تی ای 5 پلی استیشن ۴ پرفروش‌ترین بازی ps4 سونی بوده است. آمار بازدید استریم‌های بازی در توییچ نیز صعودی است. مجموعه بازی های جی تی ای وی ، پنجمین سری پرفروش تاریخ بازی های ویدیویی است. آمار بازدید استریم‌های بازی در توییچ نیز صعودی است. در می سال 2021، میزان بازدید استریم‌های در پلتفرم توییچ به 253 میلیون ساعت می‌رسد. سازنده بازی جی تی ای وی شرکت راک استار کارنامه درخشانی در بازی‌های جهان باز دارد. علاوه بر بازی gta v محصول دیگر این شرکت بازی ساز Red Dead Redemption یا بازی رستگاری سرخپوست مرده نام دارد.

بازی جی تی ای برای ps4بازی تتریس tetris

این بازی در دهه 80 میلادی برای اولین بار توسط یک بازی‌ساز روسی به نام  الکسی پاژیتنوف طراحی و ساخته شد. بازی تتریس اندروید یک بازی پازل ساده و کلاسیک است. دانلود بازی تتریس برای کامپیوتر با 500 میلیون تعداد دانلود بهترین بازی ویدیویی تاریخ از لحاظ تعداد دانلود است. در پاسخ به سوال بازی تتریس چیست باید چنین گفت که مکعب های رنگی از بالای یک صفحه سقوط می‌‌کنند و گیمر باید آن‌ها را به طرز درستی بچرخاند که در پایین صفحه، کنار هم قرار بگیرند و حفره‌ای بین آنها جا نماند. در مراحل دشوارتر بازی tetris سرعت ریزش قطعات بیشتر می شود به همین دلیل تصمیم گیری در مورد چگونگی چینش این اشیا سخت می شود و ممکن است منجر به باختن این بازی ویدیویی شود. این بازی تنها در 2010، 100 میلیون دانلود پولی و قانونی داشته است. تتریس پرفروش‌ترین بازی پولی موبایلی در تاریخ ویدئوگیم است. (پابجی موبایل رایگان بود). این بازی یک فرنچایز به شمار می‌آید و سری‌های متعددی دارد.

بازی تتریس

بازی تتریس آنلاین یک ویدیو گیم اعتیادآور است که میتواند افراد را از موقعیت های مرده و ملال آور نجات دهد. بازی تتریس یا مکعب خلاق را در ایران بیشتر به نام بازی خانه سازی می شناسند. دانلود بازی تتریس قدیمی اندروید و بازی تتریس برای کامپیوتر بقدری زیاد بود که پرفروش‌ترین بازی پولی واقعی در صنعت بازی های ویدئویی شده است. بازی Tetris EA یکی از مجموعه بازی های تتریس است که سومین بازی های پرفروش اندروید جهان به شمار می‌رود. این بازی حرفه ای تتریس توسط Mobile EA ساخته شده و توسط آرت الکترونیک برای پلتفرم‌های مختلف انتشار یافته است.

جمع‌بندی

صنعت بازی ویدئویی ، صنعتی پرسود و با گردش مالی بالاست که پاسخگوی نیازهای متعددی از انسان امروز مانند نیاز به تفنن و وقت‌گذرانی تا نیاز به تجربه هیجان و هنجارشکنی است. بازی gta در دنیایی که ماکس وبر از آن به قفس آهنین تعبیر می‌کند، امکان یک زندگی بی‌قاعده و رها را می‌دهد. آثاری همچون رستگاری سرخپوست مرده و بازی اساسین کرید علاوه‌بر آنکه ترکیب دلچسبی از داستان و تصویر و موسیقی‌ و گیم‌پلی‌اند، ما را به دل یک دوره تاریخی هم می‌برند. بازی های ژانر ورزشی هیجان مسابقات ورزشی را تداعی می‌کنند و بازی‌های تفننی ما را از ملال در اوقات مرده نجات می‌دهند. در این بین برخی بازی‌ها از جهات گوناگون، موفق و پرمخاطب بوده‌اند که در این متن تنها به چهار مورد از آن‌ها اشاره کردیم. این فهرست می‌تواند ادامه پیدا کند. بازیهایی مثل بازی فیفا ، پوکمون ، تراریا ، هیتمن ، کال آف دیوتی و بسیاری بازی‌های دیگر هستند که محبوب ترین و معروف ترین بازی های ویدیویی جهان هستند.

جواد شاملو
جواد شاملو
مشاهده نویسنده

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدیدترین یادداشت ها

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و

نوآوری‌ در مدل‌های کسب‌وکار؛ رمز موفقیت بازی‌های موبایلی

درسالی که گذشت، امروزه صنایع فرهنگی و خلاق نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. با این حال شرکت ها و کسب و کار های صنایع خلاق فرهنگی با چالش‌های منحصر به‌...

پرسودترین رقابت؟ / نگاهی به جوایز ای‌اسپرت در مقایسه با جشنواره‌های سینمایی و رقابت‌های ورزشی

سرباز کمان‌دار عرب! همین یک عبارت کافی است تا برق از سر هر پی سی گیمر بپرد و به یکی دو دهۀ قبل، عرصۀ جنگ‌های صلیبی آن هم پشت مانیتورهای پهن و بزرگ ...
صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

صنعت بازی‌ ویدئویی در آیینه آمار

«دیگر فقط جوانک‌های چیپس‌خور گیمر نیستند». این جمله تام وینرایت دبیر بخش فناوری و رسانه اکونومیست است. مقصود او از این جمله، اعلام این واقعیت بوده ...
بازی ابری

فناوری بازی ابری به کدام سو می‌رود؟

بازی‌های ویدئویی هرساله از لحاظ بصری و گرافیکی پیشرفت و رشد قابل توجهی می‌کنند. این موضوع در عین حال که می‌تواند بسیار جذاب باشد و گیمرها را بیش از...