شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand در زمینهی ارزشگذاری برندها و رتبهبندی آنها فعالیت میکند. این شرکت از سال 1988 کار ارزشگذاری برندهای دنیا را بر اساس استاندارهای خاص و اصول علمی انجام میدهد و برترین برندهای جهان را معرفی میکند.
طبق گزارش سال 2022 شرکت اینتربرند، ارزش صد برند برتر جهان در سال 2022 به 3 تریلیون دلار رسیده است. به بیانی دقیقتر، ارزش 100 برند اول دنیا 3,088,930 میلیون دلار است؛ که نسبت به سال 2021 که رقم 2,667,524 بود، 16 درصد رشد داشته است. همانطور که مشخص است در سال 2022 شاهد رشد بیسابقهی ارزش برند در جهان بودهایم. این اتفاق نشاندهندهی اهمیت سهم روزافزون برند در پیشبرد موفقیتهای اقتصادی شرکتهای بزرگ است.
اپل برترین برند جهان در سال 2022 است. ارزش اپل توسط کارشناسان اینتربرند حدود 482 میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از اپل، مایکروسافت با 278 میلیارد دلار و آمازون با 274 میلیارد دلار به ترتیب دومین و سومین برند برتر سال 2022 هستند. اکثر برندهای بزرگ جهان در حوزه ی تکنولوژی فعالیت میکنند. برای مشاهدهی صد برند برتر جهان و ارزش هر کدام میتوانید به متن اصلی گزارش مراجعه کنید. لیست ده برند برتر دنیا را نیز میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
- اپل Apple
- مایکروسافت Microsoft Corporation
- آمازون Amazon
- گوگل Google
- سامسونگ Samsung Electronics
- تویتا Toyota
- کوکاکولا Coca-Cola
- مرسدس بنز Mercedes-Benz
- دیزنی The Walt Disney Company
- نایک Nike
آمارها و مطالبی که بطور دقیقتر در گزارش بررسی میشود:
- بررسی دقیق 10 برند برتر
- فهرست 100 برند برتر
- فهرست برندهایی با بیشترین سرعت رشد ارزش
- برندهای تازه وارد با رشد بالا
- روششناسی گزارش