شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand در زمینهی ارزشگذاری برندها و رتبهبندی آنها فعالیت میکند. این شرکت از سال ۱۹۸۸ کار ارزشگذاری برندهای دنیا را بر اساس استاندارهای خاص و اصول علمی انجام میدهد و برترین برندهای جهان را معرفی میکند.
طبق گزارش سال ۲۰۲۲ شرکت اینتربرند، ارزش صد برند برتر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۳ تریلیون دلار رسیده است. به بیانی دقیقتر، ارزش ۱۰۰ برند اول دنیا ۳,۰۸۸,۹۳۰ میلیون دلار است؛ که نسبت به سال ۲۰۲۱ که رقم ۲,۶۶۷,۵۲۴ بود، ۱۶ درصد رشد داشته است. همانطور که مشخص است در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد بیسابقهی ارزش برند در جهان بودهایم. این اتفاق نشاندهندهی اهمیت سهم روزافزون برند در پیشبرد موفقیتهای اقتصادی شرکتهای بزرگ است.
اپل برترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ است. ارزش اپل توسط کارشناسان اینتربرند حدود ۴۸۲ میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از اپل، مایکروسافت با ۲۷۸ میلیارد دلار و آمازون با ۲۷۴ میلیارد دلار به ترتیب دومین و سومین برند برتر سال ۲۰۲۲ هستند. اکثر برندهای بزرگ جهان در حوزه ی تکنولوژی فعالیت میکنند. برای مشاهدهی صد برند برتر جهان و ارزش هر کدام میتوانید به متن اصلی گزارش مراجعه کنید. لیست ده برند برتر دنیا را نیز میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
آمارها و مطالبی که بطور دقیقتر در گزارش بررسی میشود: