گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال 2020 در کتاب‌های تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزه‌های دیجیتال، سال 2020 سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری به خاطر سازگاری با چالش‌های ویروس کرونا، برای اولین بار به اینترنت متصل شدند. در همین حین کاربران قبلی اینترنت نیز از ابزارهای دیجیتالی جدید استفاده ...

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال 2020 در کتاب‌های تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزه‌های دیجیتال، سال 2020 سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری به خاطر سازگاری با چالش‌های ویروس کرونا، برای اولین بار به اینترنت متصل شدند. در همین حین کاربران قبلی اینترنت نیز از ابزارهای دیجیتالی جدید استفاده کردند. در نتیجه، بسیاری از شاخص‌ها در گزارش‌های قبلی، رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌اند.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشت. تقریبا نیم میلیارد کاربر جدید به شبکه‌های اجتماعی در سال گذشته وارد شده‌اند که تعداد کلی کاربران را در سال 2021 به 2/4 میلیارد می‌رساند.

این رشد فقط در زمینه تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی نبوده است. کاربران موبایل در جهان زمان بیشتری در تلفن همراه خود نسبت به تماشای تلویزیون سپری می‌کنند. این اتفاق تلفن‌های همراه را به پر تماشاترین صفحه نمایش تبدیل کرد.

تجارت الکترونیک نیز رشد بسیار سریعی در سال 2020 داشته است، زیرا افراد زیادی خریدهای خود را بطور آنلاین انجام می‌دهند تا خطرهای ویروس کرونا را کاهش بدهند. هر چند تحقیقات نشان داده‌ که عادت‌های خرید جدید، حتی پس از همه‌گیری باقی خواهد ماند.

سرعت اینترنت نیز برای برآورده کردن خواسته‌های دیجیتال رو به رشد جهان، افزایش یافته است. هر چند هنوز تقریبا 2/3 میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده نمی‌کنند و زنان در کشورهای در حال توسعه همچنان در فضای آنلاین حضور کم‌رنگی دارند.

گزارش جهانی دیجیتال ۲۰۲۱ به ارائه‌ی جدیدترین و کامل‌ترین اطلاعات در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی مردم در سراسر جهان از محتوا، شبکه‌های اجتماعی، گیم، اپلیکیشن‌ها و تجارت آنلاین پرداخته است. به طور مثال تعداد کابران موبایل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، میزان استفاده از انواع محتوا مانند ویدیو، پادکست و سایر اطلاعات حوزه‌ی دیجیتال در این گزارش ارائه شده است. همچنین در گزارش حاضر لیست همه‌ی کشورهای جهان موجود است. شما می‌توانید با کلیک کردن روی هر کشور، مجموعه‌ی کامل گزارش دیجیتال کشور مدنظرتان را مطالعه کنید.

 

مطالب و آمارهایی که به طور مفصل در گزارش می خوانیم:

  • بررسی کلی فضای دیجیتال در جهان
  • بررسی‌های جمعیتی
  • بررسی میزان مصرف جهانی اینترنت
  • بررسی زمان و عادت‌های مصرفی در اینترنت
  • بررسی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف
  • بررسی میزان بازدید سایت‌ها
  • بررسی استفاده از انواع ابزارهای دیجیتالی
  • بررسی مصرف بازی‌های ویدیویی
  • بررسی مفصل چند شبکه اجتماعی و پیام‌رسان پر مخاطب
  • بررسی آمار جهانی استفاده از تلفن همراه
  • بررسی استفاده از تجارت الکترونیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان می‌دهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته می‌شود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آ...

شبکه های اجتماعی در سازمان ها

این محتوا به مشترکان محدود شده است

برترین برندهای جهان

شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand  در زمینه‌ی ارزش‌گذاری برندها و رتبه‌بندی آن‌ها فعالیت می‌‌کند. این شرکت از سال 1988 کار ارزش‌گذاری برندهای دنیا را...

سالنامه آماری فرهنگ، ورزش و گردشگری

آمارهای ارائه‌شده در این فصل مربوط به برنامه‌های صدا و سیما، مطبوعات، کتاب و کتابخانه‌های عمومی، سینماها، موزه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگران واردشده...