گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان می‌دهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته می‌شود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آمار و اعداد از رسانه‌ها در این کشور است. آفکام مرجع نظارتی صنعت ارتباطات در انگلیس و یک تنظیم کننده مستقل و مرجع رقابت است که بر بخش‌های مختلف صنعت ار...

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان می‌دهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته می‌شود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آمار و اعداد از رسانه‌ها در این کشور است. آفکام مرجع نظارتی صنعت ارتباطات در انگلیس و یک تنظیم کننده مستقل و مرجع رقابت است که بر بخش‌های مختلف صنعت ارتباطات، از جمله مخابرات، پخش، مدیریت و… نظارت می‌کند.

اصلی‌ترین ماموریت آفکام این است که اطمینان حاصل کند تمام این بخش‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که بهترین خدمات را به مخاطبان ارائه و منافع آن‌ها را تأمین کنند. افزایش رقابت، نوآوری، جذب سرمایه و… از اهداف اصلی دیگر این نهاد هستند. گزارش سالانه ملی رسانه‌های انگلستان مروری بر وضعیت رسانه‌ها در انگلستان است که در سال 2023 و برای ششمین سال متوالی منتشر شده است. این گزارش با بررسی روند مصرف و گرایش‌های مخاطبان (کاربران) رسانه‌ها در این سال، چشم‌انداز مناسبی را از وضعیت صنعت رسانه و ارتباطات در انگلستان ترسیم کرده است.

مطابق با این گزارش مجموع درآمدهای پخش تلویزیونی و ویدیوی آنلاین با رشد 4.5درصدی به 17.3 میلیارد پوند رسیده که ناشی از از رشد تبلیغات ویدئویی آنلاین است. با این حال، درآمد پخش‌کننده‌های عمومی و تلویزیون پولی کاهش یافته است. درآمد پخش اشتراکی نیز با ۲۱.۵درصد افزایش به ۳.۳ میلیارد پوند رسیده است که نتفلیکس نیمی از این بازار را در اختیار دارد.

اگرچه سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس در حال رشد هستند اما تلویزیون همچنان محبوب‌ترین دستگاه برای مشاهده ویدیو در انگلستان است. در سال 2023 و برای اولین بار، رادیوهای تجاری از ایستگاه‌های رادیویی بی‌بی‌سی پیشی گرفته‌اند و به رهبر بازار در گوش دادن به رادیو تبدیل شده‌اند. با این حال، مخاطبان جوان‌تر، پخش موسیقی را به گوش دادن به رادیو ترجیح می دهند. همچنین مجموع هزینه تبلیغات در انگلستان 8.8درصد افزایش یافت و به 34.8 میلیارد پوند رسیده است که تبلیغات آنلاین نیروی محرکه آن بود.

آمارها و مطالبی که به‌طور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • درآمد تلویزیون و ویدئو
  • آمار استفاده از رسانه‌های اشتراکی درخواست‌محور (SVOD)
  • میزان استفاده کاربران از ویدئوهای اجتماعی
  • درآمد تلویزیون و ویدئو
  • بازار تبلیغات انگلستان
  • درآمد رادیو و صدای آنلاین
  • و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی در سازمان ها

این محتوا به مشترکان محدود شده است

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال 2020 در کتاب‌های تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزه‌های دیجیتال، سال 2020 سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری...

برترین برندهای جهان

شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand  در زمینه‌ی ارزش‌گذاری برندها و رتبه‌بندی آن‌ها فعالیت می‌‌کند. این شرکت از سال 1988 کار ارزش‌گذاری برندهای دنیا را...

سالنامه آماری فرهنگ، ورزش و گردشگری

آمارهای ارائه‌شده در این فصل مربوط به برنامه‌های صدا و سیما، مطبوعات، کتاب و کتابخانه‌های عمومی، سینماها، موزه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگران واردشده...