گزارش اخبار دیجیتال در سال 2021

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2021

https://namafar.ir/wp-content/uploads/2022/03/35-1.jpg

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2021

این گزارش توسط Reuters تهیه شده است. داده‌های گزارش، از شش قاره و چهل و شش بازار مصرف خبر به دست آمده است که هدف آن، آشکارسازی برخی از مسائل کلیدی است که صنعت در این زمان عدم قطعیت عمیق و تغییرات سریع الوقوع با آن رو به رو است. یکسال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و همچنان سایه تاریک آن، بر...

گزارش اخبار دیجیتال در سال 2021

این گزارش توسط Reuters تهیه شده است. داده‌های گزارش، از شش قاره و چهل و شش بازار مصرف خبر به دست آمده است که هدف آن، آشکارسازی برخی از مسائل کلیدی است که صنعت در این زمان عدم قطعیت عمیق و تغییرات سریع الوقوع با آن رو به رو است.

یکسال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و همچنان سایه تاریک آن، بر سلامت جوامع گسترده است. صنعت خبری هم نیز بر زیر این سایه شوم قرار دارد. این بحران، که با قرنطینه و محدودیت‌های مختلف کامل شده، به روند نابودی روزنامه‌های چاپی سرعت بخشیده است و فراتر از آن سود خالص بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای اسم و رسم دار و مستقل را تحت تأثیر قرار داده است. رواج مدل‌های کسب و کار جدید مانند حق اشتراک و حق عضویت، توسط این بحران، سرعت بخشیده شده است. اما در اکثر موارد، این مدل‌ها نتوانسته حتی نزدیک درآمد از دست رفته بشوند.

اما این بحران ارزش اطلاعات دقیق و قابل اطمینان را در زمانی که زندگی‌ها در خطر است، نشان داد. در بسیاری از کشور‌ها شاهد این بوده‌ایم که مخاطبان رو به منابع معتبر کرده‌‌اند و  علاوه بر آن، به‌طور کلی اعتماد بیشتری به رسانه‌ها پیدا کرده‌‌اند. فاصله بین بهترین رسانه و بقیه رسانه‌ها رشد کرده است، همان‌گونه که فاصله اعتماد بین رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده است. هرچند این گرایشات جهانی نیستند و در گزارش، نگرانی‌ها در باب عدم تعادل در مصرف و اعتماد میان جوانان، زنان، مردم اقلیت‌های قومی و متعصبان سیاسی بررسی می‌شود.

مواردی که در گزارش مفصل‌تر بررسی می‌شوند:

  • تأثیرات ویروس کرونا بر رسانه‌های خبری
  • پرداختن هزینه برای اخبار و تغییر شیوه‌های درآمدی
  • آینده رسانه‌های محلی
  • بررسی اعتماد و عدم اعتماد در رسانه‌ها
  • ادراکات از عدالت رسانه‌ای
  • اطلاعات غلط و تأثیر کرونا بر آن
  • احساس عدالت پوشش خبری در میان گروه‌های مختلف
  • بررسی ارزش‌های مخاطبان
  • چرایی و چگونگی دسترسی مخاطبان به اخبار از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی بازار رسانه‌های خبری بیش از 40 کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

گزارش ملی رسانه‌های انگلستان در سال 2023

نگاهی به ساختار صنعت ارتباطات و رسانه در انگلستان نشان می‌دهد که دفتر ارتباطات انگستان که با نام آفکام شناخته می‌شود مرجع اصلی و معتبر هر روایت و آ...

شبکه های اجتماعی در سازمان ها

این محتوا برای مشترکان محدود

گزارش مرور جهانی حوزه‌های دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال 2020 در کتاب‌های تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزه‌های دیجیتال، سال 2020 سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری...

برترین برندهای جهان

شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand  در زمینه‌ی ارزش‌گذاری برندها و رتبه‌بندی آن‌ها فعالیت می‌‌کند. این شرکت از سال 1988 کار ارزش‌گذاری برندهای دنیا را...