نمودار فوق ارزش بازار جهانی اسباب بازی از سال 2019 تا 2022 را نشان میدهد. رشد بازار اسباب بازی، توسط بازیهای ویدیویی تقویت شده و صنعت اسباب بازی نیز از این گروه مصرفکننده بزرگسال در حال رشد، سود میبرد؛ چرا که این گروه علاقه بیشتری به بازیها بهعنوان یک سرگرمی رایج در اوقات فراغت دارد. رهبران صنعت تلاشهای بازاریابی خود را بر روی کودکان بزرگتر و بزرگسالان متمرکز میکنند و کودکان کوچک دیگر هدف اصلی جمعیتی صنعت اسباب بازی محسوب نمیشوند.
اسباببازیها و بازیهای سنتی در رقابت با اسباببازیهای تعاملی و هوشمند قدری از محبوبیت خود را از دست دادهاند، اما این بخش از بازار همچنان در حال رشد است و انتظار میرود در برخی مناطق رکورد میزان تقاضا را بشکند. میتوان دید که ارزش این بازار روندی صعودی در سالهای اخیر داشته و در سال 2022، یعنی نقطهی اوج خود، ارزش بازار اسباب بازی به 107 میلیارد دلار رسیده است.