نمودار فوق فروش خالص جهانی «متل» (Mattel) از سال 2006 تا 2022 را نشان میدهد. شرکت متل یکی از برندهای بزرگ صنعت اسباب بازی است که زیربرندهای معروفی مانند «باربی»، «اونو» و «هات ویلز» دارد.
بیشترین فروش خالص شرکت متل در سال 2013 بوده و بعد از آن تا سال 2020 روندی نزولی داشته است. بعد از سال 2020 فروش خالص شرکت روندی صعودی گرفته و تقریبا رشدی 900 میلیون دلاری میکند. از دلایل این اتفاق میتواند خانهنشینیهای دوران کرونا باشد که باعث شد انواع سرگرمیها با استقبال بیشتری مواجه بشوند. اخیرا هم اکران بسیار موفق فیلم «باربی» باعث شد تا این شرکت سود قابل توجهی از آن ببرد. هر چند تاثیر اکران باربی در این نمودار قابل مشاهده نیست چرا که زمان اکران آن در سال 2023 بود.