نمودار فوق فروش خالص جهانی «هاسبرو(Hasbro)» از سال 2006 تا 2022 را نشان میدهد. شرکت هاسبرو یکی از برندهای بزرگ صنعت اسباببازی است که زیربرندهای معروفی مانند «تبدیلشوندگان»، «پاور رنجر» و «نرف» دارد. برخی از زیربرندهای آن مانند پاور رنجر، جی آی جو و تبدیلشوندگان بیشتر از اسباببازی هستند و از آنها فیلم، انیمیشن و بازی تولید شده است.
ساخت انیمیشن یا اقتباس سینمایی از اسباببازیها کمابیش متداول است و میتوان از آن به عنوان یکی از بهترین انواع بازاریابی برای اسباببازیها نام برد. جدیدترین مثال آن فیلم «باربی» است که به فروش اسباببازیهایش بسیار کمک کرد. البته برای ایرانیان نیز انیمیشن و فیلمهای تبدیلشوندگان چیز غریبی نیست و کودکان کمی نبودند که وقتی در مغازه اسباببازی تبدیلشوندگان را میدیدند، چون انیمیشنش را قبلا تماشا کرده بودند، بیدرنگ آن را میخواستند.
شرکت هاسبرو تقریبا روندی صعودی در این سالها داشته است. هرچند در سال 2018 درآمد این شرکت کاهش پیدا میکند و سال 2019 نیز همین روند را طی میکند. اما بنظر میآید که ویروس کرونا ناجی هاسبرو شده و رشد درآمدش را در سال 2020 میتوان مشاهده کرد. هاسبرو در نقطهی اوج خود یعنی 2021 تقریبا 6.4 میلیارد درآمد داشته است. هر چند این رشد بسیار باعث شد تا درآمد این شرکت در سال 2022 کاهش داشته باشد. اکثر شرکتها و صنایع مرتبط با سرگرمی همین روند را بعد از همهگیری طی کردند. یعنی رشد قابل توجه در سال 2020، رشد بسیار زیاد، چه بسا بیشترین درآمد شرکت یا صنعت، در سال 2021 و کاهش درآمد در سال 2022.