در سراسر جهان، مردم تمایل دارند مقداری پول را در زمان مناسبتها، جشنها و رویدادهای فصلی خرج کنند. بازگشایی مدارس و بازگشت دانشآموزان به مدرسه یکی از این رویدادهاست.
شاید پر رنگترین صنعتی که با مدرسه پیوند خرده باشد صنعت نوشت افزار باشد اما اگر نگاهی به بازار و خریدهای مورد نیاز دانشآموزان برای بازگشت به مدرسه و شروع سال تحصیلی کنیم، صنایع مختلفی همچون، پوشاک، اسباببازی، محصولات الکترونیکی و… هم در این رویداد نقش ایفا میکنند. گزارش سال 2023 استاتیستا از بازار رویداد بازگشت به مدرسه در ایالات متحده آمریکا، تصویر و وضعیت خوبی از این بازار را نشان داده است.
بازگشت به مدرسه رویدادی متشکل از خرید محصولات و اقلام مختلفی است که دانشآموزان، والدین و معلمان برای سال تحصیلی به آنها نیاز دارند. این رویداد یک پدیده مهم اقتصادی و تجاری است که بر صنایع مختلفی همچون پوشاک، نوشتافزار، اسباببازی، محصولات الکترونیکی و… تأثیر دارد.
مطابق با این گزارش، کل هزینههای انجام شده توسط مشتریان و مصرفکنندگان بازار بازگشت به مدرسه آمریکا در سال 2023، 41.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2022 مبلغ 4.6 میلیارد دلار رشد داشته است.
همچنین بررسی هزینهها بر اساس محصولات نشان میدهد که وسایل و تجهیزات الکترونیکی یا کامپیوتری با 15.2 میلیارد دلار بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده و پوشاک و لوازم جانبی بهغیر از کفش با 12 میلیارد دلار، کفش با 7.8 میلیارد دلار و لوازم مدرسه (نوشت افزار، جعبه تغذیه و…) با 6.5 میلیارد دلار در جایگاههای بعدی ایستادهاند.
با میلیاردها هزینه فصلی که به سمت دستههای مختلف محصولات هدایت میشود، بازار بازگشت به مدرسه فرصتهای قابل توجهی برای ارتقا و رشد به خردهفروشان و نشانها ارائه میدهد و درک رفتارهای فعلی مصرف کننده، ترجیحات و عوامل تأثیرگذار به شرکت ها اجازه میدهد تا به موفقیت بیشتر در این رویداد برسند.
آمارها و مطالبی که بهطور دقیقتر در گزارش بررسی میشوند:
- اهمیت رویداد بازگشت به مدرسه
- بازگشت به مدرسه؛ رویدادی آشنا برای آمریکاییها
- وضعیت بازار بازگشت به مدرسه در آمریکا
- سهم محصولات مختلف از بازار بازگشت به مدرسه
- راههای انتخابی مصرفکنندگان برای خرید
- کاهش تمایل به خرید آنلاین در سال 2023
- سایه تورم بر خریدهای وسایل مدرسه در آمریکا
- و…