کهن‌ترین صنعت در مدرن‌ترین بازار

کهن‌ترین صنعت در مدرن‌ترین بازار

تاریخ انتشار :

توضیح اطلاع‌نگاشت

صنایع دستی از کهن‌ترین میراث هر کشور به شمار می‌رود. این میراث کهن در فضای مدرن مجازی چه جایگاهی دارد؟

 

یافته‌های گزارش «داده‌نمای صنایع دستی در فضای مجازی» نمافر نشان می‌دهد که اینستاگرام و باسلام بزرگترین سهم بازار صنایع دستی را در اختیار دارند. در این دو پلتفرم به ترتیب بالغ بر ۲۰ هزاراکانت و ۹ هزار فروشنده یا غرفه فعال‌اند. سکوهای آپارات، دیجی‌کالا و ترب نیز به ترتیب با بیش از ۱۹۰۰ کانال، ۲۵۰۰ فروشنده و ۱۰۰ فروشگاه آنلاین، از دیگر سکو‌های فعال در عرضه محصولات صنایع دستی به شمار می‌روند.

 

بر اساس نظرسنجی‌ها، محصولات مصرفی‌تر همچون جعبه هدیه، ابزار و لوازم و جاکلیدی نسبت به صنایع دستی هنری همچون فیروزه‌کاری، معرق‌کاری، سوزن‌دوزی و میناکاری محبوبیت و تقاضای بیشتری دارند. این می‌تواند به این دلیل باشد که رغبت خریداران نسبت به محصولات کاربردی بیش از محصولات تزئینی است. خصوصا اینکه صنایع دستی تزئینی قیمت بسیار بیشتری هم دارند.

 

همچنین الگوی جستجوها نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی بالاترین آمار جستجو را در این حوزه را دارد. در مجموع به نظر می‌رسد استان‌های دارای فرهنگ سنتی و بومی قوی‌تر، علاقه بیشتری به صنایع دستی نشان می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آمارهای مرتبط با این دسته بندی

رشد پایدار ترکیه در برابر رکود ایران

مقایسه صادرات صنعت نساجی ترکیه و ایران منسوجات شامل محصولاتی همچون پارچه و پوشاک می‌شود. این محصولات با استفاده از نخ‌ها و الیاف مختلف، از جمله پنب...

معرفی میراث جهانی ناملموس ایران در یونسکو

میراث فرهنگی دو نوع مادی و معنوی دارد. به تمام آثار فیزیکی باقی مانده از دوران گذشته که نمایانگر فرهنگ و تمدن انسانی است؛ میراث فرهنگی مادی یا ملمو...

فروش صنایع دستی در بازارچه های موقت

بازارچه‌های موقت صنایع دستی تولید‌ی‌های صنایع دستی عمدتاً در دسته بنگاه‌های کوچک اقتصادی جای می‌گیرند. به همین جهت برگزاری بازارچه‌های موقت می‌توان...

فروش صنایع دستی در داخل کشور

چقدر صنایع دستی می‌خریم؟ فروش صنایع دستی در ایران در ۴ سال تقریباً ۷۱ درصد رشد کرده است. در نگاه اول، این بسیار عالی است. اما، بخشی از این رشد قطعا...