پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج دوم)

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج دوم)

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج دوم)

یکی از دشواری‌های سیاست‌گذاری در عرصهٔ فرهنگ، کمبود اطلاعات و داده‌های دقیق از فعالیت‌های فرهنگی است. اولین ایدهٔ جمع‌آوری اطلاعات و آمار از فعالیت‌های فرهنگی در ۱۳۷۴ مطرح شد. اطلاعات زمانی برای سیاست‌گذاری سودمند هستند که به کلان‌شهرها یا چند شهر اصلی محدود نشوند، فراگیر باشند و با روشی مطمئن گر...

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (موج دوم)

یکی از دشواری‌های سیاست‌گذاری در عرصهٔ فرهنگ، کمبود اطلاعات و داده‌های دقیق از فعالیت‌های فرهنگی است. اولین ایدهٔ جمع‌آوری اطلاعات و آمار از فعالیت‌های فرهنگی در ۱۳۷۴ مطرح شد. اطلاعات زمانی برای سیاست‌گذاری سودمند هستند که به کلان‌شهرها یا چند شهر اصلی محدود نشوند، فراگیر باشند و با روشی مطمئن گردآوری شوند تا بتوانند تصویری واضح از وضعیت فرهنگی کشور نشان بدهند.

این نوشته گزارش موج دوم تحقیق رفتارهای فرهنگی ایرانیان است. واحد نمونه‌گیری خانواده بود و پرسش‌ها در دو مرحله انجام شد. موضوعاتی که در این گزارش بررسی شدند شامل:

فعالیت‌های مذهبی، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های تفریحی، فعالیت‌های هنری و دستی، مطالعهٔ کتاب و نشریه، تماشای تلویزیون و گوش‌دادن به رادیو، استفاده از کامپیوتر، رفتن به سینما و تئاتر، استفاده از ضبط صوت، ویدئو یا سی‌دی، امکانات فرهنگی، متغیر‌های زمینه‌ای مانند سن و جنسیت و زمان فراغت.

نسبت جنسیتی پاسخ دهندگان، ۵۰٪ است و زنان و مردان به‌طور مساوی در این پرسش‌نامه شرکت ‌کرده‌اند. ۴۸٪ پاسخ دهندگان متأهل هستند و ۲۵٪ تمام آن‌ها سرپرست خانوار. ۹۶٪ پاسخ‌دهندگان شیعه و زبان مادری ۶۱٪ آن‌ها فارسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...