زنان کارآفرین

زنان کارآفرین

زنان کارآفرین

زنان بیش از یک‌سوم کارآفرینان جهان را تشکیل داده‌اند. رشد کسب‌وکارهای آن‌ها علاوه بر ایجاد شغل‌های جدید، الهام‌بخش دیگران و سازنده فضای کاری مناسب در آینده است. اما در این بین دو مشکل وجود دارد؛ اول اینکه تعداد زنان کارآفرین کم است، به‌طوری‌که به‌ازای هر زن کارآفرین، دو مرد کارآفرین وجود دارد. هم...

زنان بیش از یک‌سوم کارآفرینان جهان را تشکیل داده‌اند. رشد کسب‌وکارهای آن‌ها علاوه بر ایجاد شغل‌های جدید، الهام‌بخش دیگران و سازنده فضای کاری مناسب در آینده است. اما در این بین دو مشکل وجود دارد؛ اول اینکه تعداد زنان کارآفرین کم است، به‌طوری‌که به‌ازای هر زن کارآفرین، دو مرد کارآفرین وجود دارد. همچنین کسب‌وکارهایی که توسط زنان اداره می‌شوند، نسبتا کوچک‌ و شکننده‌تر و روند رشد آهسته‌تری دارند. علت این امر چالش‌های متعددی است که ظرفیت زنان را محدود کرده‌اند. به‌گونه‌ای که غلبه بر آن‌ها نیازمند اقدام‌های جمعی و بی‌باکانه است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) برنامه‌ای به‌نام EMPRETECرا اجرا می‌کند که تمرکز آن بر دو محور کارآفرینی و تکنولوژی است. یکی از اهداف اصلی این برنامه حمایت از زنان کارآفرین -به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه- برای دستیابی به ظرفیت و توانایی‌های واقعی‌شان است. جایزه‌ی زنان کارآفرین بخشی دیگر از این برنامه است. این جایزه به زنانی تعلق می‌گیرد که در آن شرکت کرده‌ و عملکرد ممتازی در زمینه‌ کاری خود دارند. در سال 2022، تعداد 21 نفر این جایزه را دریافت کردند. این 21 نفر زنانی بودند که در سال‌های چالش برانگیز اخیر، عملکرد باورنکردنی از خود نشان داده‌اند. این جایزه خلاقیت، تعهد و قدرت زنان را برجسته کرده و نشان‌دهنده راه‌هایی برای به چالش‌ کشیدن کلیشه‌های جنسیتی محیط‌های کسب‌وکار است. گزارش حاضر شامل داستان‌های تعدادی از این زنان الهام‌بخش است.

مطالعه این داستان‌ها نشان می‌دهد که چگونه زنان کارآفرین با تبعیض و پیش‌داوری‌ها روبه‌رو شده و با مهارت، تمرین، مشورت و حرفه‌ای‌گری آن‌ها را شکست داده‌اند. مطالعه این گزارش برای زنان و تمام افرادی که می‌خواهند کسب‌وکارهایشان رشد کند و تبدیل به مجموعه‌های بزرگ‌تر شوند مفید است.

آمارها و مطالبی که بطور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • آمار و ارقام برنامه‌ی Empretec
  • جایزه‌ی زنان کارآفرین
  • بخش اول: نمونه‌هایی از به چالش کشیدن کلشیه‌های جنسیتی
  • بخش دوم: نمونه‌های از حمایت خانواده و منجر شدن آن به موفیقت
  • بخش سوم: نمونه‌های از رشد شرکت‌های کوچک یا متوسط به شرکت‌های بزرگ
  • بخش چهارم: شایستگی‌های کارآفرینی
  • بخش پنجم: زنان کارآفرین در حوزه کشاورزی
  • بخش ششم: توسعه مهارت‌های نسل‌های آینده
  • داستان موفیقت یک زن مکانیک برزیلی
  • و داستان‌هایی دیگر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...