بررسی اقتصادی صنایع خلاق در جهان با تمرکز بر کشورهای عربی

بررسی اقتصادی صنایع خلاق در جهان با تمرکز بر کشورهای عربی

بررسی اقتصادی صنایع خلاق در جهان با تمرکز بر کشورهای عربی

صنایع خلاق و فرهنگی محل تقاطع هنر، فرهنگ، کسب و کار و تکنولوژی هستند. بر اساس آمارهای جهانی، این صنایع در چند دهه‌ی اخیر رشدی مداوم داشته‌اند. دولت‌ها نیز در این مدت از ظرفیت بالای این صنایع مطلع شده‌اند. از دلایل توجه دولت‌ها به صنایع خلاق می‌توان به تنوع بخشی به راه‌های کسب درآمد و رشد اشاره کر...

بررسی اقتصادی صنایع خلاق در جهان با تمرکز بر کشورهای عربی

صنایع خلاق و فرهنگی محل تقاطع هنر، فرهنگ، کسب و کار و تکنولوژی هستند. بر اساس آمارهای جهانی، این صنایع در چند دهه‌ی اخیر رشدی مداوم داشته‌اند. دولت‌ها نیز در این مدت از ظرفیت بالای این صنایع مطلع شده‌اند. از دلایل توجه دولت‌ها به صنایع خلاق می‌توان به تنوع بخشی به راه‌های کسب درآمد و رشد اشاره کرد.

صنایع خلاق و فرهنگی سهم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است. این عدد سالانه تقریبا به 2/2 میلیارد دلار می‌رسد که تقریبا 3 درصد کل تولید ناخالص داخلی جهانی است. از طرفی دیگر حدود 30 میلیون نفر یا به بیانی دیگر 1 درصد جمعیت افراد شاغل‌‌ در این صنایع کار می‌کنند. تخمین‌ها نشان می‌دهند که همه‌گیری ویروس کرونا 7.3 میلیون عدد از این مشاغل را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار داده است. هر چند این همه‌گیری فرصتی را برای زمینه‌های متخلف این صنایع ایجاد کرد تا بتوانند از با سرعتی بیشتر از قبل به سمت دیجیتالی شدن پیش بروند. در این گزارش این صنایع از نظر اقتصادی بررسی شده‌اند و چندین کشور نیز با جزئیاتی بیشتر بررسی شده‌اند. هر چند از آنجایی که این گزارش توسط موسسه‌ای عربی تهیه شده است، تمرکز آن بیشتر بر کشورهای عربی است.

آمارها و مطالبی که بطور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌‌‌شود:

  • بررسی بازار جهانی کالاهای صنایع خلاق و فرهنگی
  • بررسی اقتصاد خلاق در جهان و چندین کشور
  • تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا بر صنایع خلاق
  • بررسی حمایت‌های دولتی چندین کشور مختلف از صنایع خلاق
  • بررسی فرصت‌های بالقوه‌ی صنلایع خلاق
  • ظرفیت‌های صنایع خلاق در آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...