استفاده از ظرفیت کامل صنایع خلاق در هند

استفاده از ظرفیت کامل صنایع خلاق در هند

استفاده از ظرفیت کامل صنایع خلاق در هند

با اینکه اقتصاد خلاق هند بسیار بزرگ است، اما ظرفیت استفاده‌ نشده‌ی آن بزرگ‌تر است. افراد مشغول به‌کار در صنایع خلاق هند، تقریبا 8درصد نیروی کاری این کشور را تشکیل می‌دهند که این عدد در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه (1درصد)، مکزیک (1.5درصد)، کره شمالی (1.9درصد) و حتی استرالیا (2.1درصد) بیشتر است....

استفاده از ظرفیت کامل صنایع خلاق در هند

با اینکه اقتصاد خلاق هند بسیار بزرگ است، اما ظرفیت استفاده‌ نشده‌ی آن بزرگ‌تر است. افراد مشغول به‌کار در صنایع خلاق هند، تقریبا 8درصد نیروی کاری این کشور را تشکیل می‌دهند که این عدد در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه (1درصد)، مکزیک (1.5درصد)، کره شمالی (1.9درصد) و حتی استرالیا (2.1درصد) بیشتر است. همچنین افرادی که در مشاغل خلاق هستند، درآمد قابل قبولی دارند؛ درآمد 88درصد این افراد بیشتر از افرادی است که مشاغل غیر خلاق دارند و سالانه سهمی 20درصدی را از ارزش افزوده ناخالص سالانه هند دارند.

از ده منطقه برتر صنایع خلاق در هند، شش منطقه‌ی بدگام (جامو و کشمیر)، پانی‌پت (هاریانا)، ایمفال (مانیپور)، بهادویی (اوتار پرادش)، تانه (مهاراشترا) و تیروپور (تامیل نادو) در شهرهای بزرگ نیستند. همین امر نشان دهنده تنوع و عمق صنایع خلاق در سرتاسر هند است. با این حال، با استناد به آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) صادرات خلاق هند یک‌دهم چین است، امری که مؤید ظرفیت استفاده نشده‌ی صنایع خلاق و فرهنگی در این کشور است.

به‌طور کلی، به دلیل کمبود و در دسترس نبودن داده‌های جامع و قابل اطمینان در صنایع خلاق، به سنجش‌ها و آمارگیری‌ها -به‌عنوان بخشی غیرمتعارف و امروزی‌تر -توجه کمی شده است. این امر در هند بیشتر و شدیدتر است؛ زیرا بخش‌های غیر رسمی زیادی وجود دارند که تعداد افراد زیادی مانند: هنرمندان عامی، صنعتگران محلی، کارگران صنایع دستی و کارکنان قراردادی در آن‌ها مشغول به‌کار هستند. داده‌های این گروه از افراد در دسترس نیست؛ برای همین به‌دست آوردن آمار دقیق از صنایع خلاق در این کشور کار سختی است.

در گزارش حاضر برای اولین بار ظرفیت اقتصاد خلاق هند به‌طور دقیق اندازه‌گیری شده است. این گزارش همچنین چالش‌هایی که صنایع خلاق در هند با آن‌ها روبه‌رو است را بررسی می‌کند و راه حل‌هایی برای تبدیل هند به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای خلاق در دنیا پیشنهاد می‌دهد.

آمارها و مطالبی که بطور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • پیش‌زمینه اقتصاد خلاق
  • تعیین اقتصاد خلاق هند
  • سنجش اقتصاد خلاق هند
  • رویکرد‌های سنجش اقتصاد خلاق
  • منابع جمع‌آوری داده‌ها
  • روش‌شناسی
  • نتایج تجربی
  • چالش‌ها و پیشنهاداتی برای سیاست گذاری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

صنعت محتوای خلاق در کره‌جنوبی

صنعت محتوای خلاق یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق است که روایت‌های داده‌محور از آن کمک شایانی به آگاهی و احصای وضعیت صنایع خلاق در هر کشور می‌کند. ب...

تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2023

امروزه گسترش اینترنت و فضای مجازی منجر به ظهور نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال[1] به شیوه تبلیغ محصول یا خدمات...

چشم‌انداز ۲۰۳۰ بریتانیا در صنایع خلاق

صنایع خلاق بریتانیا در سال‌های اخیر رشد 32درصدی داشته‌اند و بین سال‌های 2010 تا 2019 بیش از 1.5 برابر نرخ رشد 20درصدی اقتصاد بریتانیا رشد کرده‌اند....

گزارش وضعیت جهانی دیجیتال 2023

به‌واسطه‌ی اینترنت امروزه دیگر همه‌ی ما، ساکنان جهانی از جنس دیجیتال شده‌ایم و در بخش‌هایی مختلف از آن سکونت داریم. اما شاید برای شما هم سؤال شده ک...