این زنان کارآفرین

این زنان کارآفرین

تاریخ انتشار :

توضیح اطلاع‌نگاشت

زیست‌بوم استارتاپی ایران با زنان بیگانه نیست؛ حتی در سطح مدیران و بنیان‌گذارن. خصیصه استارتاپ نیز همین است که برای راه‌اندازه و فعالیت در آن بیشتر جسارت و پشتکار مهم است؛ نه الزاما جنسیت و سن و موقعیت‌های اجتماعی. امروز کسب‌وکارهای خلاق و نوآور کوچک و بزرگ زیادی هستند که توسط یک زن بنیان‌گذاری شده و مدیریت می‌شوند و به نیازی از نیازهای جامعه پاسخ می‌دهند. 

در اینجا چهار کسب‌وکار مورد بررسی قرار گرفته که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها «ایران‌تلنت» است. برندی که عنوان اولین پلتفرم آنلاین استخدام و کاریابی ایران را هم یدک می‌کشد. از این میان دو کسب‌وکار در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنند. صنعتی که می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های شغلی بانوان باشد. «فرش‌آنلاین» نیز یک برند مرتبط با صنایع دستی و فرش ایرانی است؛ صنعتی که بخش تولید آن از دیرباز متعلق به زنان بوده است. 

می‌توان نتیجه گرفت که برخی از صنایع فرهنگی نیاز بیشتری به فعالیت شغلی زنان دارند؛ صنایعی همچون صنایع دستی و فرش، پوشاک، جواهرات و عطر و همچنین تولید محتوای مرتبط با بانوان. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آمارهای مرتبط با این دسته بندی

بودجه فرهنگی ۱۴۰۲ به تفکیک موضوعی

  برای کشف سهم دقیق فرهنگ از بودجه‌ی کشور یکی از اولین قدم‌ها آن است که ابتدا حوزه‌های زیرمجموعه‌ی فرهنگ را به دقت شناسایی کنیم. در قانون بودج...

نمایی از وضعیت پژوهش در صنایع فرهنگی

پژوهش با صنعت رابطه مستقیم دارد. هرچه صنعت بالغ‌تر، پژوهش‌های حول آن بیشتر و هرچه پژوهش درباره یک صنعت بیشتر، آن صنعت پیشروتر است. در ایران حوزه کت...
رتبه ایران در شاخص‌های جهانی صنایع خلاق

رتبه ایران در شاخص‌های جهانی صنایع خلاق

طی ۱۰ سال گذشته رتبه ایران در شاخص نوآوری جهانی نوسانات زیادی داشته و از رتبه ۱۱۳ در سال ۲۰۱۳ به رتبه ۶۲ در سال ۲۰۲۳ رسیده است. ایران در شاخص دارای...