گزارش جهانی گردشگری خرید

گزارش جهانی گردشگری خرید

گزارش جهانی گردشگری خرید

در طول شش دهه‌ی گذشته، گردشگری از رشد و تنوع گسترده‌ای برخوردار بوده است. به طوری که در سال  1980 تعداد ورود گردشگران بین‌المللی 277 میلیون بوده است و در سال 1995 به 528 میلیون رسیده است. در سال 2012 نیز این عدد برای اولین بار از 1 میلیارد عبور کرد. انتظار می‌رود تعداد ورود گردشگران بین‌المللی در...

گزارش جهانی گردشگری خرید

در طول شش دهه‌ی گذشته، گردشگری از رشد و تنوع گسترده‌ای برخوردار بوده است. به طوری که در سال  1980 تعداد ورود گردشگران بین‌المللی 277 میلیون بوده است و در سال 1995 به 528 میلیون رسیده است. در سال 2012 نیز این عدد برای اولین بار از 1 میلیارد عبور کرد. انتظار می‌رود تعداد ورود گردشگران بین‌المللی در جهان از سال 2010 تا 2030 سالانه 3.3 درصد به طور متوسط رشد کند. در واقع پیش‌بینی می‌شود که هر سال 43 میلیون ورود گردشگر بین المللی اضافه شود که این عدد را تا سال 2030 به 1.8 میلیارد ورود می‌رساند.

در این میان خرید کردن با گذشت زمان، تبدیل به یکی از اجزای مرتبط با زنجیره‌ی ارزش گردشگری شده است. خرید کردن به عاملی تعیین کننده تبدیل شده است که بر روی انتخاب مقصد تاثیر می‌گذارد و یکی از اجزاء مهم تجربه‌ی سفر محسوب می‌شود. در برخی موارد نیز هدف اولیه از سفر، خرید کردن است. مهم‌تر از آن، خرید کردن یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمد از گردشگری است که سهم قابل توجهی از درآمد اقتصاد ملی را به طور مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین مقاصد گردشگری فرصت بسیار عالی برای استفاده از این گرایش جدید دارند. برای بهره برداری از این فرصت، می‌توان با توسعه تجربه‌ی منحصر به فرد خرید، ارزشی مضاعف به سفر گردشگران اضافه کرد و جایگاه و برند گردشگری خود را در ذهن آنان ارتقاء داد.‌

در میان انواع گوناگونی  از گردشگری، گردشگری خرید این روزها پررنگ‌تر از قبل شده است. گردشگری خرید در حال تبدیل شدن به عاملی اصلی در انتخاب مقصد گردشگری است. به این معنا که گردشگران صرفا برای خرید کردن به یک منطقه‌ی خاص مراجعه می‌کنند.  در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، گردشگری خرید با توجه به تأثیر آن در اقتصادهای محلی و کمک به تحکیم مقاصد و ایجاد شغل، به عنوان یک بخش کلیدی در صنعت گردشگری تثبیت خواهد شد. چالشی که در اینجا به وجود آمده است، ایجاد کردن مدل‌های جدید برای زیربخش‌های خرید کردن است که نوآوری و بهبود مدام کالا و خدمات اصول اصلی آن هستند. گزارش حاضر به بررسی مهم‌ترین ترندهای اخیر در حوزه گردشگری خرید می‌پردازد؛ به ویژه بازارهای چین و برزیل که در حال ظهور در این زمینه هستند.

آمارها و مطالبی که بطور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌‌‌شود:

  • ­­بررسی اهمیت گردشگری به عنوان پیشران‌های رشد و توسعه اقتصاد جهانی
  • بیشترین خرج کنندگان در گردشگری بین المللی
  • سهم گردشگری خرید در اقتصاد
  • بررسی خرید کردن به عنوان انگیزه سفری نو ظهور
  • تعریف گردشگری خرید
  • بررسی موردی شهر نیویورک در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی شهر لندن در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی شهر بارسلونا در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی شهر ونیز در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی شهر وین در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی چین در زمینه گردشگری خرید
  • بررسی موردی برزیل در زمینه گردشگری خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

گزارش وضعیت موزه‌های جهان

موزه‌ها از عناصری هستند که نقش مهمی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند. همه ما کم و بیش با موزه‌ها آشنایی داریم و احتمالاً از یک یا چند موزه تاریخی، مردم...

شاخص‌های جهانی سفر مسلمانان 2023

گزارش سالانه شاخص‌های جهانی سفر مسلمانان[1] داده‌های ارزشمند و بینش‌های حیاتی را  درباره بازار سفر مسلمانان ارائه می‌دهد. این گزارش منبعی ضروری برا...

چشم‌اندازها و چالش‌های پذیرش هوش مصنوعی در صنعت هتلداری

هوش مصنوعی اکنون محبوب‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. بسیاری از افراد و سازمان‌ها یا شروع به استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌هایشان کرده‌اند و یا ت...

گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری- ایران

گزارش حاضر، توسط شورای جهانی گردشگری (WTTC) تهیه شده است. این گزارش مربوط به سال 2022 است و شامل پیش‌بینی‌های یک‌ساله و ده‌ساله برای سال‌های 2023 و...