با توجه به نمودار ارائه شده، اشتراکها (پرداختهای مرتب برای دسترسی به محتوا) مهمترین منبع درآمد دیجیتال برای ناشران در سال ۲۰۲۳ به حساب میآید. ۸۰ درصد از رهبران صنعت در نظرسنجی انتهای سال ۲۰۲۲ اعلام کردند اشتراک با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل، مهمترین منبع درآمد دیجیتال خواهد بود. تبلیغات نمایشی و تبلیغات درون محتوا نیز به ترتیب با ۷۵ و ۵۸ درصد، دومین و سومین منابع درآمدی مهم در سال ۲۰۲۳ خواهند بود. درآمد از برگزاری رویدادها (۳۸ درصد) و تجارت الکترونیک (۲۶ درصد) کاهش یافته و کم اهمیتتر شدهاند. در مجموع، مطالعه نشان میدهد اشتراک و تبلیغات همچنان منابع اصلی درآمد برای ناشران خبری در سال ۲۰۲۳ باقی خواهند ماند.