مهم‌ترین جریان‌های درآمد دیجیتالی ناشران به گفته رهبران صنعت نشر از سال 2021 تا 2023

مهم‌ترین جریان‌های درآمد دیجیتالی ناشران به گفته رهبران صنعت نشر از سال 2021 تا 2023

مهم‌ترین جریان‌های درآمد دیجیتالی ناشران به گفته رهبران صنعت نشر از سال 2021 تا 2023

با توجه به نمودار ارائه شده، اشتراک‌ها (پرداخت‌های مرتب برای دسترسی به محتوا) مهم‌ترین منبع درآمد دیجیتال برای ناشران در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید. ۸۰ درصد از رهبران صنعت در نظرسنجی انتهای سال ۲۰۲۲ اعلام کردند اشتراک با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل، مهم‌ترین منبع درآمد دیجیتال خواهد بود. تبلیغات نمایشی و تبلیغات درون محتوا نیز به ترتیب با ۷۵ و ۵۸ درصد، دومین و سومین منابع درآمدی مهم در سال ۲۰۲۳ خواهند بود. درآمد از برگزاری رویدادها (۳۸ درصد) و تجارت الکترونیک (۲۶ درصد) کاهش یافته و کم اهمیت‌تر شده‌اند. در مجموع، مطالعه نشان می‌دهد اشتراک و تبلیغات همچنان منابع اصلی درآمد برای ناشران خبری در سال ۲۰۲۳ باقی خواهند ماند.

منبع آمار
Reuters Institute for the Study of Journalism
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان اعتماد بزرگسالان به رسانه‌های خبری در کشورهای منتخب در سال 2023

  نمودار فوق سطح اعتماد به رسانه‌های خبری را در میان بزرگسالان ۱۵ کشور جهان در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. سطح اعتماد به رسانه‌ها در کشورهای اسکاندی...

میزان اعتماد به روزنامه‌نگاران در سال 2022 به تفکیک کشور

نمودار میزان اعتماد به روزنامه‌نگاران در سال 2022 به تفکیک کشور را نشان می‌دهد. این نمودار نتایج نظرسنجی انجام شده در 28 کشور را نشان می‌دهد. نمودا...