نگاهی به موفق ترین استودیوهای بازی سازی ایرانی
زیر آفتاب داغ خردادماه از سر امتحان برسی خانه. بنشینی زیر باد یخ کولر. کامپیوتر را روشن کنی و با یک ظرف گوجهسبز کنار دستت، بازی محبوبت را باز کنی. آدرنالین و هیجان بازی میدود زیر پوستت و با خودت میگویی: «فقط دو ساعت». خیلی از نوجوانان و جوانان ایرانی این تجربه را داشتهاند. ولی بازیهای محبوبشان ایرانی نبوده است. اما امروز بازیسازهای ایرانی هم حرفهایی برای گفتن دارند.
مثل مؤسسه نردبان اندیشه فردا، سازنده بازی «آمیرزا» که توانست میان مخاطبان ایرانی پلتفرم موبایل، سهم خوبی به خود اختصاص دهد. این بازی ششمین پرطرفدار بین مخاطبان ایرانی بعد از عناوینی همچون پابجی، کلش آف کلنز و فیفا است. یا بازیسازان فنافزار شریف، سازنده بازی «فرزندان مورتا» که یکی از بازیهای پرطرفدار استیم است. این بازی از نظر فروش، دنبالکنندگان و نظرات مثبت، جزو یک درصد برتر بازیهای استیم است.
اما چگونه میتوان سهم بازیهای ایرانی را در سبد مصرفی گیمرهای ایرانی افزایش داد؟