گزارش عملکرد کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک

گزارش عملکرد کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک

گزارش عملکرد کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک

امروزه صنایع خلاق و فرهنگی به‌عنوان منابع بی‌پایانی از ثروت و اشتغال شناخته می‌شوند. صنعت تصویر متحرک یکی از این صنایع است که حجم بازار و شاغلان آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این گزارش عملکرد کمیسیون فیلم کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک را بررسی می‌کند. سابقه فعالیت کمیسیون فیلم ک...

گزارش عملکرد کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک

امروزه صنایع خلاق و فرهنگی به‌عنوان منابع بی‌پایانی از ثروت و اشتغال شناخته می‌شوند. صنعت تصویر متحرک یکی از این صنایع است که حجم بازار و شاغلان آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این گزارش عملکرد کمیسیون فیلم کالیفرنیا (CFC) درباره صنعت تصویر متحرک را بررسی می‌کند. سابقه فعالیت کمیسیون فیلم کالیفرنیا (CFC) به سال 1984 برمی‌گردد. این آژانس ایالتی نقش مهمی در ارتقای موقعیت کالیفرنیا به‌عنوان مکانی برای تولید محصولات رسانه‌ای دارد. حمایت از صنعت تصویر متحرک توسط این کمیسیون و به‌واسطه فعالیت‌هایی مانند: دادن اعتبار و تشویق‌های مالیاتی، یافتن مکان و موقعیت‌های مناسب فیلمبرداری، هماهنگی و تسهیل فرایندهای کسب مجوز، تبلیغات برای محتواهای رسانه‌ای و… انجام می‌شود.

این کمیسیون از سال 2009 تاکنون، در سه برنامه اعتباری حمایتی، سعی در افزایش تولید فیلم و سریال در کالیفرنیا داشته است. این برنامه‌ها شامل ارائه اعتبار مالیاتی یا مشوق‌های مالی با هدف جذب انواع پروژه‌های صنعت تصویر متحرک و تشویق آن‌ها برای تولید در ایالت کالیفرنیا است. برنامه اول از سال 2009 به مدت 6 سال اجرا شد، پس از آن از سال 2015 تا 2020 برنامه دوم در دستور کار قرار گرفت و از سال 2020 تا امروز برنامه سوم حمایت از صنعت تصویر متحرک در حال اجراست. این کار منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی افراد و بخش‌های مختلف و توسعه زیرساخت‌ها در این ایالت شده است. پس از گذشت سه سال از برنامه سوم، کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC) گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد خود منتشر کرده و از طریق آن اطلاعات آماری را درباره صنعت تصاویر متحرک در اختیار عموم قرارداده است. گزارش پیش‌رو خلاصه‌ای از فعالیت‌های سه ساله اول برنامه سوم را بیان می‌کند.

کمیسیون فلیم کالیفرنیا (CFC) با حمایت از صنعت تصویر متحرک، نقش بسیار مهمی در ارتقاء موقعیت ایالت کالیفرنیا به‌عنوان مرکز تولید محتوای رسانه‌ای ایفا کرده است. نتایج نشان می‌دهد که این حمایت‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد اقتصادی افراد و توسعه زیرساخت‌ها در این ایالت شده است. همچنین نقش ایالت کالیفرنیا به‌عنوان مرکزی برتر در تولید محتوای رسانه‌ای تقویت شده و این صنعت به‌عنوان منبعی از ثروت و اشتغال در آمریکا شناخته می‌شود.

آمارها و مطالبی که به‌طور دقیق‌تر در گزارش بررسی می‌شوند:

  • معرفی کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC)
  • برنامه‌های حمایتی و تشویقی کمیسیون فیلم ایالت کالیفرنیا (CFC)
  • بازار صنعت تصویر متحرک در آمریکا
  • تعداد افراد شاغل در صنعت تصویر متحرک در ایالت کالیفرنیا
  • حمایت‌های اعتباری و مالی کمیسیون فیلم آمریکا
  • درآمد اقتصاد کالیفرنیا از برنامه سوم
  • فرایند صدور اعتبار مالیاتی
  • فیلمبرداری منطقه‌ای؛ اشتغال و درآمد برای افراد محلی
  • درآمدهایی که از دست رفته‌اند
  • برنامه آمادگی و مسیرهای شغلی
  • رقابت جهانی
  • جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت فایل آمار

فهرست مطالب

سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران سال 1401

سینما به‌عنوان یکی از صنایع فرهنگی و خلاق، در تلاقی هنر، فناوری و اقتصاد نشسته است. به همین خاطر برای موفقیت در آن باید نگاهی جامع و چند جانبه داشت...

رده‌بندی سنی فیلم‌ها از دیدگاه والدین آمریکایی

راهنمای رده‌ سنی فیلم‌ها عنصر و ابزار کارآمدی است که به جامعه علی‌ا‌لخصوص والدین کمک می‌کند تا از کودکان و نوجوانان در برابر محتوای آسیب‌زا محفاظت ...

صنعت فیلم‌سازی هند

هندوستان کشوری چندملیتی است؛ همین تنوع فرهنگ و زبان در این کشور بر روی صنعت سینما هم تاثیر گذاشته ‌است.  سینمای هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌ه...

صنعت سینمای فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از مهدهای سینما شناخته می‌شود. این اعتبار به کمک مراسم‌ها و جشنواره‌های فیلم، کارگردانان و بازیگران معروف این کشور به دست آمده ...