نمودار فوق تعداد گیمرها در جهان از سال 2017 تا 2022 را نشان میدهد. در این نمودار گیمر یا بازیباز کسی محسوب شده است که از بازیهای ویدیویی استفاده کرده است. یعنی افراد حاضر در این نمودار کسانی نیستند که دائما در حال بازی هستند و حتی یک فرد مسن که در مترو در حال شکستن آجر در بازی Swipe Brick Breaker است، یک گیمر محسوب شده.
جمعیت جهان تقریبا در حال نزدیک شدن به 8 میلیارد نفر است. این بدین معنی است که در سال 2022، تقریبا 31 درصد کل جهان مشغول به انجام بازیهای ویدیویی بودهاند. یکی از بیشترین رشدها برای سال 2019 به 2020 بوده که دلیل اصلی آن خانه نشینی حاصل از همهگیری کرونا است. در این مدتی که افراد به علت قرنطینه مجبور شدند در خانههای خود بماند، افراد زیادی به انواع مختلفی سرگرمی روآوردند. یکی از سرگرمیهایی که بیشترین توجه را به خود در این دوران جلب کرد، بازیهای ویدیویی بود. میتوان دید که در یکسال، تقریبا 400 میلیون گیمر به جمع گیمرهای جهان اضافه شده است. در سال 2022 که بسیاری از قوانین سختگیرانه دوران قرنطینه برداشته شد، افراد کم کم به روند زندگی پیشا کرونای خود برگشتند و دیگر آنچنان وقتی برای بازیهای ویدیویی نداشتند. به همین دلیل میبینیم که سال 2021، نقطهی اوج تعداد گیمرها بوده و بعد از آن دچار کاهش شده است. هر چند پیش بینیها نشان میدهند که دوباره تعداد گیمرها زیاد خواهد شد.