نمودار فوق درآمد موسیقی آنلاین در جهان از 2005 تا 2022 را نشان میدهد. بیشترین درآمد موسیقیهای آنلاین از راه سرویسهای استریم موسیقی مانند اسپاتیفای است. این سرویسها موسیقیهای زیادی را در دل خود جای دادهاند و مخاطبان میتوانند از هر جای جهان به راحتی به آنان دسترسی پیدا کنند. راه اصلی درآمد آنان فروش اشتراک است که به کاربر اجازه شنیدن موسیقیهای بیشتری را میدهد و قابلیتهای بیشتری را برایشان فعال میکند. قبل از رواج این نوع سرویسهای استریم، اکثریت درآمدزایی موسیقیهای ضبط شده از فروش فیزیکی بود. در بازهی کوتاهی دانلود موسیقیها بهطور قانونی بهعنوان راه اصلی دریافت موسیقی از اینترنت بود. اما کمی بعد از آن با ظهور و رواج سرویسهای استریم موسیقی، بازار موسیقیهای ضبط شده به سلطهی سرویسهای استریم موسیقی در آمد.
میتوان دید که از سال 2005 تا 2014 تقریبا بازار خاصی برای موسیقیهای آنلاین نبوده است و اگر هم بوده بیشتر برای دانلود موسیقی بوده است. هر چند از سال 2014 به بعد و رواج استفاده از گوشیهای هوشمند و ظهور سرویسهای استریم موسیقی، زمین بازی عوض شده و این بازار با سرعت بسیار زیادی رشد کرده است؛ به طوری که در سال 2022 درآمد موسیقی آنلاین 17.5 میلیارد دلار بوده است.