هدف نمودار ارائه شده، نشان دادن تمرکز اصلی پاسخ دهندگان در رابطه با پرینت سهبعدی در سال 2021، و استراتژیهای خاص آنها در سازمانشان است.
تمرکز اصلی 36 درصد از پاسخ دهندگان بر تسریع توسعه محصول بوده است. این درصد قابل توجه، بر حرکت صنعت به سمت چرخههای نوآوری و نیاز به ارائه سریعتر محصولات جدید به بازار، تأکید میکند. تمرکز بر توسعه سریع، احتمالاً ماهیت رقابتی بسیاری از صنایع را منعکس میکند؛ جایی که اولین بودن در بازار، میتواند مزیت قابل توجهی باشد. در همین حال، 20 درصد از پاسخ دهندگان بر توسعهٔ محصولات سفارشی و محدود تمرکز کردند. علاوه بر این، 12 درصد اظهار داشتند که انعطاف پذیری تولید را در اولویت قرار میدهند. در نهایت، 4 درصد از اهمیت مدیریت قطعات یدکی سخن گفتند.
در مجموع، دادههای موجود نشان میدهد که اکثر پاسخدهندگان، عمدتاً بر تسریع توسعه محصول و سفارشیسازی محصولات متمرکز بودهاند. این روند، اهمیت سرعت و شخصیسازی را در بازار امروز برجسته میکند.