محبوب ترین ژانر فیلم در نگاه مردم | به کدام ژانر در فیلیمو بیشتر توجه می شود؟

محبوب ترین ژانر فیلم در نگاه مردم | به کدام ژانر در فیلیمو بیشتر توجه می شود؟

محبوب ترین ژانر فیلم در نگاه مردم | به کدام ژانر در فیلیمو بیشتر توجه می شود؟

انواع مختلفی از فیلم و سریال وجود دارد. «موسسه فیلم نشویل» گونه‌های مختلف فیلم و سریال را معرفی کرده است. ژانرهای کمدی، اکشن، درام، دلهره‌آور، وحشت و… بخشی از این ژانرهایند. اثرگذاری ژانرهای فیلم بر مردم مختلف است. به تجربه ثابت شده است، افراد دوست دارند موضوعاتی را که خودشان به آن‌ها علاقه دارند با دیگران به بحث بگذارند. فیلم و سریال هم از این قاعده پیروی می‌کند. مشخص است هرچه فیلم اثرگذارتر باشد، بیننده بیشتر دوست دارد درباره آن نظر بدهد و این موضوع در تعداد رأی‌های فیلم تأثیرش را نشان می‌دهد. پس می‌توان گفت محبوب ترین ژانرهای فیلم در نگاه مردم را می‌توان از تعداد رأیی که به آن ژانر داده شده پیدا کرد.

فیلیمو، یکی از کتابخانه‌های فیلم آنلاین برای بررسی ذائقه فیلم ایرانی‌ها بسیار مناسب است. چند هزار فیلم و سریال در این سایت وجود دارد که در ۱۴ نوع مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

محبوب ترین ژانر فیلم بین ایرانی‌ها

محبوب ترین ژانر فیلم در نگاه مردم ایران ژانر خانوادگی است. توجه به این ژانر بسیار بیشتر از سایر گونه‌های فیلم است. مردم به این نوع فیلم‌ها بیش از ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار بار در فیلمیو رأی داده و میزان علاقه خود را به آن‌ها نشان داده‌اند. به ژانر وحشت اما فقط ۵۶۰ هزار بار رأی داده شده است. چنین اختلافی عللی مثل اختلاف تعداد بیننده‌ها و همچنین میزان اهمیت ژانر برای مخاطب دارد. علت هرچه هست، محبوب ترین ژانرهای فیلم در فیلیمو از نظر مردم به ترتیب عبارت‌اند از:

۱. خانوادگی؛ ۲. اکشن؛ ۳. کمدی؛ ۴. انیمیشن؛ ۵. ماجراجویی؛ ۶. اجتماعی؛ ۷. هیجان‌انگیز؛ ۸. علمی-تخیلی؛ ۹. عاشقانه؛ و ۱۰. وحشت.

موفقیت سریال‌هایی مثل زخم کاری، می‌خواهم زنده بمانم که در تاسبتان ۱۴۰۰ بسیار در جامعه درباره آن‌ها صحبت می‌شد، مهر تأییدی است که ژانر خانوادگی در ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

پرفروش‌ترین ژانرهای سینمایی دنیا را می‌توانید در اینجا ببینید.

 

منبع آمار
filimo.com
محدوده آماردهی
iran

رفرنس دهی

۲ پاسخ

  1. نوع انتخاب ژانر بستگی به شرایط تماشا داره …مثلا وقتی بصورت خانوادگی از فیلمها استفاده میشه دیگه کمتر کسی دنبال ژانر عاشقانه ویا ترسناک میگرده …….اما فیلم دوستان واقعی و اونهایی که بصورت حرفه ای فیلمها رو دنبال میکنن قطعا ژانر جنایی معمایی یکی از بهترین ژانرهای مورد علاقه محسوب میشه ….که عمدتا این فیلمها در ایران با سانسور همراهه اونهم طوری که گاها مفهوم داستان فیلم از دست بیننده خارج میشه …..برای بررسی ژانر محبوب مردم نباید سایت فیلیمو رو ملاک قرار بدین چون مثل این میمونه که برین از افراد داخل یک مسجد در مورد نماز نظر سنجی کنین ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد کتب چاپ شده مربوط به سینما در ایران به تفکیک سال-1401

توجه به آموزش و محتوا یکی از عوامل موفقیت صنعت سینماست که نمود بارز آن چاپ و نشر کتاب‌های مرتبط با این حوزه است. چاپ کتاب در حوزه سینما باعث دسترسی...

عوامـل تاثیرگـذار بـر اقبال مخاطب به سـینمای ایران به تفکیک جنسیت در سال 1399

یکی از شاخص‌ها و سنجه‌های مهم در مطالعات مربوط به مخاطب و مصرف صنعت سینما، ذائقه مخاطب است. سنجش ذائقه مخاطب به صورت مستقل از رفتار مخاطب در مواجهه...

سهم ژانرهای مختلف از درآمد گیشه داخلی ایالات متحده آمریکا از سال 2010 تا 2021

یکی از عوامل کلیدی در بررسی وضعیت صنعت سینما بازار و فروش آن است. نمودار بالا سهم ژانرهای مختلف از کل درآمد دلاری گیشه داخلی سینمای ایالات متحده آم...

شبکه‌های تلویزیونی پیشتاز از نظر بازدید در تلوبیون بر اساس ژانر سریال‌های پخش‌شده از آن‌ها از 1392 تا 1400

نمودار بالا نشان دهنده ژانر سریال‌هایی است که از شبکه‌های تلویزیونی‌ای که در سایت تلوبیون از سال 1392 تا 1400 پربازدید بوده‌اند پخش شده است. در این...