۵ راه برای پول درآوردن از بازی‌های موبایلی

ساختن یک بازی فوق‌العاده چالشی بزرگ است اما کسب درآمد از آن بازی چالش بزرگ‌تری است. راه‌های بسیاری برای کسب درآمد پیش روی شما وجود دارد اما همهٔ آنها در سال ۲۰۲۰ به کار نمی‌آیند. به همین دلیل ما فهرستی از بهترین روش‌های کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ را جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر  از این روش‌ها به درستی استفاده کنید، می‌توانید میزان درآمدتان از بازی‌هایتان را به حداکثر برسانید.

۵  روش برتر کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰

مستقیم برویم سر اصل مطلب. در اینجا بهترین استراتژی‌ها برای کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ را با هم می‌خوانیم.

۱. تبلیغات درون بازی

مسلما یکی از بهترین روش های کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ تبلیغات درون برنامه‌ای خواهد بود. این روش برای طراحان بازی‌ها به عنوان روشی بسیار موثر اثبات شده است. بازیکنان می‌توانند از یک بازی مجانی موبایل لذت ببرند در حالی که طراحان از طریق تبلیغاتی که در بازی نمایش داده می‌شود، کسب درآمد می‌کنند. همچنین تبلیغ‌کنندگان هم بخاطر نمایش تبلیغشان و کسب کاربران جدید خوشحال خواهند بود. در واقع، در ۴۷ درصد مواقع، کاربران تبلیغات درون بازی را فراموش نخواهند کرد. این مهر تاییدی بر تاثیر این تبلیغات است. به علاوه، در تحقیق انجام شده توسط Ipsos مشاهده می‌شود که ۵۰ درصد کاربران از دیدن تبلیغات درون بازی‌ها لذت می‌برند.

در تحقیق انجام شده توسط Ipsos مشاهده می‌شود که ۵۰ درصد کاربران از دیدن تبلیغات درون بازی‌ها لذت می‌برند.

در سال ۲۰۲۰، تاکید بر تجربیات کاربران خواهد بود. کاربران نمی خواهند تبلیغات مزاحم یا بی‌ربط ببینند. علاوه بر این اگر کاربری با حجم زیادی از تبلیغات بمباران شود بر تجربیات کاربر اثر منفی خواهد گذاشت. بنابراین در سال ۲۰۲۰ طراحان بازی باید به تعادلی میان کیفیت و کمیت تبلیغات برسند. همچنین انتخاب درست شبکه‌های تبلیغاتی و استفاده درست از واسطه‌‌های تبلیغ باعث حداکثری شدن میزان کسب درآمد از تبلیغاتتان خواهد شد.(درباره واسطه‌‌های تبلیغ در ادامه متن توضیح خواهم داد پس به خواندن ادامه دهید) طراحان همچنین باید درباره قالب های تبلیغاتی مورد استفاده خود بسیار هوشمندانه عمل کنند. این نکته ما را به استراتژی بعدی که باید بکارببندید، می‌رساند.

تبلیغ ببین، جایزه‌بگیر؛ بازی برد – برد!

تبلیغاتی که در ازای نمایش جوایزی اعطا می‌کنند، درست مثل ویدیوهای جایزه‌دار، یکی از تاثیرگذارترین قالب‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۰ هستند. این تبلیغات به خصوص در بازی‌های موبایل بسیار موثرند. ایدهٔ ‌اصلی این تبلیغات این است که کاربر در ازای دریافت جوایزی در بازی، این ویدیو تبلیغ را تماشا می‌کند و این امر باعث محبوبیت این نوع تبلیغ میان گیمرها شده است. در واقع ویدیوهای جایزه‌دار بالاترین نرخ را درمیان بقیه قالب‌های تبلیغاتی دارند. در کنار همه‌ی این‌ها، ویدیوهای درون برنامه‌ای در کل نتایج بسیار درخشانی دارند. تحقیقات نشان داده است که بازخورد تبلیغات ویدیویی درون برنامه‌ای ۵۶ درصد بیشتر از تبلیغات بنری است.

۲. واسطه‌های تبلیغات موبایل

واسطه‌گری تبلیغات موبایل یکی از موثرترین تکنیک‌های کسب درآمد بر اساس تبلیغات درون برنامه‌ای است. این واسطه‌ها به ناشران بازی کمک می کنند تا از تبلیغاتشان درآمد بیشتری کسب کنند. تکنولوژی واسطه‌های تبلیغاتی در طول سال‌ها پیشرفت و ارتقا یافته است. هر روزه ناشران و تبلیغ کنندگان بیشتری از این روش استفاده می کنند. هیچ شکی وجود ندارد که این یکی از برترین روش‌های کسب درآمد از بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

اینجا روش کار این سیستم را خواهیم دید. برای افزایش میزان درآمد تبلیغ، ناشران بازی‌های موبایل باید با چندین شبکهٔ تبلیغاتی کار کند. با این حال، هر چه تعداد این شبکه‌ها افزایش یابد، پیگیری و مدیریت آنها سخت‌تر می‌شود. اینجا جایی‌ست که واسطه‌های تبلیغاتی دست به کار می شوند. پلتفرم‌های واسطه‌گری تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهند که چندین شبکه تبلیغاتی را همزمان در یک جا مدیریت کنید. آنها در واقع واسطه‌های میان شما، ناشر و شبکه‌های تبلیغاتی هستند. یکی دیگر از مزایاهای این سیستم این است که شما فقط یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) را به جای چندین SDK برای هر شبکه تبلیغاتی ایجاد می کنید.

۳. درآمدزایی از طریق اطلاعات

کسب درآمد از طریق اطلاعات جایگزینی مناسب برای تبلیغات درون برنامه‌ای است که لیاقت جایگاهش در میان روش‌های کسب درآمد  از بازی‌های موبایل را دارد. این روش برای بازی‌هایی که روزانه تعداد زیادی کاربر فعال دارند بسیار مناسب است. کسب درآمد از طریق اطلاعات، به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات از یک بازی موبایل به یک بانک اطلاعات گفته می‌شود. معمولا، بانک‌های اطلاعات تبلیغ‌کنندگان، فروشندگان و شرکتهای مختلف مثل شرکت‌های ارتباطاتی هستند. باید در نظر داشت که کسب درآمد از طریق اطلاعات جمع اوری اطلاعات شخصی کاربران نیست. تنها اطلاعاتی مانند نوع دستگاه، کشور و اندازه صفحه نمایش جمع‌آوری می‌شوند.

در واقع, کسب درآمد از طریق اطلاعات، عملکردی مشابه با واسطه‌های تبلیغاتی دارد. هرچه با تعداد بیشتری بانک اطلاعات سرو کار داشته باشید، میزان درآمد شما بیشتر خواهد شد. همانگونه که پلتفرم‌های واسطه‌های تبلیغاتی وجود دارند، واسطه‌هایی هستند که به شما امکان جمع‌آوری اطلاعات از طریق تنها یک SDK را می‌دهند.  صد البته، هرچه تعداد کاربران فعال شما در طول یک روز بیشتر باشد، درآمد شما اطلاعات نیز بیشتر خواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که شما به بیش از ۵۰۰۰۰ کاربر فعال روزانه برای کسب درآمد از این طریق نیاز خواهید داشت.

۴. پرداخت‌های درون برنامه‌ای

چنانچه شما در حال حاضر طرفداران زیادی دارید و در این صنعت شناخته شده هستید، منطقی به نظر می‌رسد که از کاربران بخواهید برای بازی شما پول پرداخت کنند.  اگر شما یک بازی‌ساز بومی هستید و این اولین پروژه شماست، یک بازی پولی احتمالا ایده‌ی خوبی نخواهد بود اما این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از بازی خود کسب درآمد کنید. اگر شما می‌خواهید دانلود بازی خود را مجانی کنید و در کنار آن از بازی خود درآمدزایی کنید، پرداخت درون برنامه‌ای برای شما بهترین راه است. به عقیده‌ی AppAnnie تا سال ۲۰۲۲ کاربران بالغ بر ۱۵۶.۵ میلیارد دلار در اپ‌استورها خرج خواهند کرد.

به عقیده‌ی AppAnnie تا سال ۲۰۲۲ کاربران بالغ بر ۱۵۶.۵ میلیارد دلار در اپ‌استورها خرج خواهند کرد.

از این طریق، بازیکنان می‌توانند بصورت مجانی بازی کنند. زمانی که مجذوب بازی شما شدند، برای امکانات بیشتر مانند سکه یا جان‌های اضافه و مواردی مانند اینها به شما پول پرداخت خواهند کرد. نکته‌ای که برای درآمدزایی از این روش بسیار مهم است این است که برای قیمت گذاری بسیار هوشمندانه عمل کنید. معمولا بهترین روش این است که هم گزینه‌های ارزان و هم گزینه‌های گران ارائه دهید. به عنوان یک بازی‌ساز شما باید از ابتدا شفاف‌سازی کنید که در بازی پرداخت‌های اضافه هم وجود خواهد داشت. به این صورت شما به عنوان بازی‌سازی که قصد فریب کاربران را دارد شناخته نخواهید شد.

در اینجا بخشی از نظرات یوآن میلنکوویچ، بنیان‌گذار KommandoTech،در خصوص پرداخت درون برنامه‌ای را با هم می‌خوانیم: «به نظرم رشد کالاهای مجازی ادامه خواهد داشت و پرداخت درون برنامه‌ای یکی از بهترین راه‎های کسب درآمد از طریق برنامه‌ها در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. زمان زیادی است که مردم مشغول خرج کردن پول‌هایی که در دنیای واقعی به سختی به دست آورده اند، بر روی پول‌های مجازی بوده اند. این موضوع مربوط به زمانی است که حتی تلفن‌های هوشمند هنوز وجود نداشتند. در حال حاضر که کارت های اعتباری مستقیما به حساب‌ها متصل شده‌اند و خریدن ارتقا دهنده‌های درون بازی فقط با یک کلیک انجام می شود، کسب درآمد از طریق پرداخت درون برنامه‌ای بسیار راحت‌تر شده است.»

شما همیشه می‌توانید بر روی بازیکنان رقابتی که حاضرند هر آنچه نیاز است خرج کنند تا در بالاترین سطوح بازی کنند، حساب کنید.

شما همیشه می‌توانید بر روی بازیکنان رقابتی که حاضرند هر آنچه نیاز است خرج کنند تا در بالاترین سطوح بازی کنند، حساب کنید. به هر شکلی که باشد، چه جان اضافه، چه موارد خاص یا محتوای اضافی، برای اکثریت بازیکنان خرج کردن مبلغی برای این موارد سخت به نظر نمی رسد. حتی اگر فقط یک زره زیبا برای استایل بازیکن یا امتیاز در اجتماع بازیکنان باشد که هیچ گونه نفع واقعی در داخل یا خارج از بازی آنلاین ندارد. به زبانی دیگر، پرداخت‌های درون برنامه‌ای و کالاهای مجازی، امروزه حضوری پررنگ دارند و در آینده نیز به عنوان یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق بازی‌های موبایل خواهند بود.

۵. بازی‌های پولی

بازی‌های پولی یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق بازی های موبایل دارد که در رده آخر فهرست قرار گرفته است. چنانچه شما یک ناشر شناخته شده بازی‌های موبایل با تعداد زیادی طرفدار هستید، بازی‌های پولی ایده‌ی جذابی به نظر می رسند. به طور مثال، بازی ماینکرفت که یک بازی پولی برای موبایل است و کماکان در لیست برترین بازی‌های سبک خود در اپ‌استور حضور دارد. همچنین، بعضی از بازیکنان از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند از ابتدا مبلغی بپردازند تا از تبلیغات یا پرداخت برای امکانات بیشتر و سکه و الماس دوری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آمارهای مرتبط