نگاهی به وضع سینمای ایران

این پژوهش در شهریور ۱۳۹۶ به مناسبت روز ملی سینما منتشر شد و در آن هشدارهایی را که سینماگران نسبت به وضعیت سینما می‌دهند، دسته‌بندی و آسیب‌شناسی کرده و دلایل آن‌ها را بررسی می‌کند. پس از آن راه‌حل‌هایی را که افراد ارائه داده‌اند، برمی‌شمرد. سه پرسش مهم اساس این پژوهش را تشکیل می‌دهد؛ ۱. فرصت‌های […]

آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

اگرچه سال ۲۰۱۴، سالی ناهموار برای رشد اقتصادی بوده، اما برای صنایع خلاق بریتانیا سال بسیار موفقی بوده است. با استناد به گزارشی منتشر شده از دولت، پیش‌بینی می‌شود که صنایع سرگرمی ‌بریتانیا هر ساله ۳/۱% رشد کنند تا با رسیدن به سال ۲۰۱۸، سرمایه‌گذاران اعتماد کافی برای سرمایه‌گذاری‌های فراتر در صنایع خلاق پیدا کنند. […]

وضع موجود صنعت پویانمایی ایران

وضع موجود صنعت پویانمایی ایران

از مهم‌ترین ملزومات تدوین راهبردهای توسعه‌ی صنعت، شناخت ساختار زنجیره ارزش صنعت است. زنجیره ارزش صنعت پویانمایی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که مواد اولیه با هنر و مهارت ترکیب شده و در هر مرحله، ارزشی به محصول پویانمایی نسبت به مرحله‌ی قبل اضافه می‌شود. هدف از نگارش این کتاب، شناسایی فعالیت‌های اصلی و پشتیبان صنعت […]

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

صنعت پویانمایی کشور با وجود قدمت قابل توجه آن با مشکلات ساختاری و نهادی روبه‌رو است. از مهم‌ترین مشکلات نهادی صنعت پویانمایی، نبود متولی مشخص و در نتیجه تعدد نهادها و سازمان‌های قانونگذار در این حوزه است که سبب از بین رفتن هماهنگی و همافزایی بین ذی‌نفعان در صنعت شده به‌طوریکه اثربخشی تصمیمات و فعالیت‌های […]

وضعیت پویانمایی در اروپا

وضعیت انیمیشن و پویانمایی در اروپا

این گزارش بر اساس داده‌‌ها‌ی موجود در رصدخانه سمعی و بصری اروپا در حوزه تولید و بهره‌برداری از انیمیشن‌ها‌ در سینما و وی او‌ دی‌‌ها‌ آماده‌شده است. یکی از چالش‌‌ها‌ در گردآوری اطلاعات این بوده است که آیا یک اثر انیمیشن محسوب ‌‌می‌شود یا نه؛ چرا که در آثار امروزی ترکیب‌‌ها‌ی زیادی از انیمیشن و […]

آمارنامه صنعت پویانمایی ایران سال 1395

صنعت پویانمایی

صنعت پویانمایی به دو دلیل اهمیت فراوان و جایگاه اساسی دارد: سودآوری مالی و اثرگذاری فرهنگی. این صنعت برای برخی کشورها مانند ژاپن، بیشتر از صنایع فرهنگی دیگر درآمدزایی کرده است. افزایش تولید در زمینهٔ پویانمایی به مقدماتی نیاز دارد؛ یکی از آن‌ها داشتن راهبرد صحیح  و اولین قدم برای طرح راهبرد، تحلیل آمار و […]

محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان ایفل، لوور و کاخ صلح جنگ جهانی اول، یعنی ورسای، فرانسه را به گردشگرپذیرترین کشور جهان تبدیل کرده‌اند. ۸۹ میلیون نفر گردشگر در فرانسه یعنی آن‌که همه ایران ۸۳ میلیون نفری و کویت ۴ میلیون نفری و قطر تقریباً ۲ میلیون نفری در سال ۲۰۱۹ به فرانسه ۶۷ میلیون نفری مسافرت […]