آمارهای صنعت کتاب در لهستان

صنعت کتاب در لهستان سال‌‌های اخیر افت کرده‌است. با این حال بخش‌‌های خاصی از این صنعت در حال شکوفایی است. به عنوان مثال، درآمد حاصل از فروش و انتشار کتاب‌‌ها در حال کاهش است و انتظار می‌رود در آینده نیز همین روند را طی کند. علاوه بر این، از محبوبیت کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها نیز به […]

گزارش سالانهٔ فیدیبو

گزارش سالانهٔ فیدیبو در ۱۴۰۰ منتشرشد. در این گزارش ۳ سرفصل وجود دارد؛ نگاهی به آمار و ارقام، رکوردها و رویدادها و مسئولیت اجتماعی. در سرفصل اول، یعنی آمار و ارقام، کتاب‌ها در فیدیبو به دو دستهٔ صوتی و متنی تقسیم شده‌اند. میزان فروش هر کدام از این نوع کتاب‌ها، در چهار فصل بهار، تابستان، […]

کتاب الکترونیکی در ایالات متحده

این سند را پایگاه اطلاعاتی استاتیستا در ۲۰۲۱ دربارهٔ کتاب الکترونیکی در ایالات متحده منتشر کرد. بخش اول شامل سند آمارها و اطلاعات کلی دربارهٔ فروش و بازار کتاب‌ کاغذی و کتاب الکترونیکی است. در بخش دوم تنها آمارهای مربوط به فروش کتاب الکترونیکی از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ بررسی شده است. در بخش سوم آمارهای […]

تحلیل رویکرد کارخانه‌های آلمان در رابطه با نشر یافته‌ها

آیا کارخانه ها خود را از تحقیقات پایه کنار کشیده اند؟ مرکز تحقیق لایبنیز(Leibniz) آخرین ورژن این گزارش را در آوریل سال ۲۰۲۱  منتشر کرده است. در تحلیل قبلی به این موضوع اشاره شد که کارخانه ها علاقه ای نسبت به پرداختن به تحقیقات پایه نشان نمی دهند. ما با مطالعه و بررسی فعالیت های […]

عملکرد معاونت امور‌فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1399

این گزارش را دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی واحد آمار و برنامه‌ریزی در سال ۱۳۹۹ با هدف تهیه و طراحی گزارش عملکرد، ارزیابی کلی و مداوم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان‌ها، منتشر کرده است. در دیدگاه سـنتی مهم‌ترین هدف گزارش ارزیابی عمل‌کرد، قضاوت و یادآوری عمل‌کردها و فعالیت‌ها می‌باشـد. در دیدگاه مدرن، فلسـفه […]

کتاب و کتاب‌خوانی

کتاب و کتاب‌خوانی

این گزارش از سه منظر، صنعت کتاب و حوزهٔ کتاب‌خوانی را می‌شناساند. فرآیندهای کلی و جزئی محصول، بخش‌های مختلف فرآیندها ونسبتشان با یکدیگر را بررسی می‌کند. سپس آمارها و شاخص‌های مربوط به صنعت کتاب را مرور می‌کند تا وضعیت موجود سنجیده شود. در پایان فعالان و دست‌اندرکاران صنعت بازیبینی می‌شوند و جایگاه، مسئولیت، فعالیت‌ها و […]

بررسی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی در صنعت چاپ و نشر

بررسی اثربخشی استراتژیهاي بازاریابی در صنعت چاپ و نشر

بررسی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی در صنعت چاپ و نشر با استفاده از رویکرد ترکیبی BSC-FAHP موضوع این پژوهش و هدف آن، شناسایی عوامل موثر بر اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی در صنعت چاپ و نشر است. مشتری، درآمد مالی، فرآیندهای داخلی کسب‌وکار و رشد و یادگیری اولویت‌های این استراتژی هستند.         در این گزارش […]