بازار کتاب در آمریکا

بازار کتاب در آمریکا با چالشهای فراوانی روبهرو شده است. افزایش محبوبیت رسانههای دیجیتال و وضعیت خردهفروشیهای کتاب از جملهی این چالشها است. با این حال کتابها هنوز بخش مهمی از زندگی روزانهی مردم آمریکا است. آمارهای فروش کتابهای چاپی بهبود یافته است و فروش کتاب هر سال به بالای ۷۰۰ میلیون میرسد. کتابهای چاپ […]
برترین برندهای جهان

شرکت مشاوره آمریکایی Interbrand در زمینهی ارزشگذاری برندها و رتبهبندی آنها فعالیت میکند. این شرکت از سال ۱۹۸۸ کار ارزشگذاری برندهای دنیا را بر اساس استاندارهای خاص و اصول علمی انجام میدهد و برترین برندهای جهان را معرفی میکند. طبق گزارش سال ۲۰۲۲ شرکت اینتربرند، ارزش صد برند برتر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۳ […]
چالشها و راهکارهای رونق تولید در صنعت سینما

این مقاله در سال ۱۳۹۸ توسط معاونت پژوهشهای اجتماعی ـ فرهنگی در رابطه با سینمای ایران منتشر شده است. سینمای ایران با وجود استعدادی که در سابقۀ تولید و نیروی انسانی آن بهچشم میآید و همچنین با وجود درخشش قابل توجه در جشنوارههای سینمایی جهان، از حیث اقتصادی و تولیدی چشمانداز روشنی ندارد. در سالهای […]
عملکرد معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1399

این گزارش را دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی واحد آمار و برنامهریزی در سال ۱۳۹۹ با هدف تهیه و طراحی گزارش عملکرد، ارزیابی کلی و مداوم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمانها، منتشر کرده است. در دیدگاه سـنتی مهمترین هدف گزارش ارزیابی عملکرد، قضاوت و یادآوری عملکردها و فعالیتها میباشـد. در دیدگاه مدرن، فلسـفه […]
اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز

اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز این سند را کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) در سال ۲۰۱۵ درباره وضعیت اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز منتشر کرده است. بخش اول این مطلب مدلهای مختلف توسعه را بررسی کرده است. در این بخش مسائلی مانند صنایع خلاق و رشد غیریکنواخت آنها در اقتصاد جهانی […]
آسیبشناسی و ارائه ویژگیهای نظام پیشنهادهای صدا و سیما

هدف از پژوهش حاضر، شناسای ویژگیهای نظام پیشنهادهای مطلوب برای استقرار در سازمان صدا و سیما بوده است، برای این منظور از دادههای کیفی استفاده شد. این دادهها به کمک تکنیک مصاحبه عمیق جمعآوری شدهاند. جامعه مورد بررسی را مدیران سازمان صدا و سیما، استادان دانشگاه و متصدیان نظام سابق پیشنهادها در سازمان صدا و […]
صنایع خلاق برلین؛ تحلیلی تجربی از صنایع کلیدی آینده

این روزها صنایع خلاق توسط راهبردهای توسعۀ شهری و سیاستهای اقتصادی استقبال میشوند. صنایع خلاق پویایی فزایندهای دارند و سه برابر سریعتر از کل اقتصاد رشد میکنند و صنایع خلاق آلمان از نظر ارزش افزودۀ اقتصادی کاملاً با صنعت خودروسازی آن قابل قیاس هستند. اکثر کارآفرینان ترجیح میدهند که در زمینههای ملموس مانند املاک و […]
سرویس های پخش آنلاین

هدف اصلی این گزارش، نشاندادن پیشرفتهای سرویسهایی مانند دیزنی پلاس و پارامونت پلاس است. ما تلاش میکنیم در هر ویراست، نکات جدید و اطلاعات تازهای ارائه دهیم و این بار روی میزان پرداخت به محتوا تمرکز کردهایم؛ این موضوع، قطعهای مهم از پازل است و معیاریست که پیشرفت آن در هر سرویس اشتراکی اندازهگیری میشود. […]
پیشبینی فروش فیلم در گیشۀ سینمای ایران

سرمایهگذاری بر فیلمهای سینمایی برای رسیدن به سود مالی، به دلیل عمر کوتاه محصول، ریسک زیادی را میطلبد. فروش فیلمهای سینمایی برای سرمایهگذاران اهمیت فراوانی دارد؛ پس این پژوهش با رویکرد پویایی سیستم، به پیشبینی فروش و ارزیابی موفقیت مالی فیلمها میپردازد. مطالعهٔ حاضر، پژوهشهای پیشین را با دقت بررسی میکند، از طریق مصاحبهٔ عمیق […]
بررسی سطح گرایش به توسعهٔ صنایع دستی

صنایع دستی از جمله صنایعی ست که ظرفیتهای لازم را برای توسعهٔ سرمایهگذاری و ایجاد کسبوکار پویا دارد. بهدلیل وجود چالش در زمینهٔ بازاریابی و فروش، توسعهٔ این صنعت سیر نزولی داشته است. بخش تعاون توانایی لازم را برای توسعهٔ تولیدات و افزایش صادرات دارد، اما تعاونیها هم بهعلت کمبود سرمایه، فعالیت پایداری ندارند؛ زیرا […]