بررسی روند بازی واقعیت مجازی

شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائه‌ی آمار صنعت بازی تخصص دارد، به تازگی گزارشی را از وضعیت بازی واقعیت مجازی منتشر کرده است. در مقدمه‌ی این گزارش آمده که از وقتی که شرکت متا (فیسبوک سابق) شرکت اوکلوس[۱] را خریداری کرد؛ باعث ورود میزان بسیار زیادی سرمایه در زمینه واقعیت مجازی از طرف […]

بازار بازی های ویدویی در انگلیس

انگلستان ششمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲ است. این کشور همچنین دومین بازار بزرگ بازی‌ها را در اروپا دارد. ارزش این بازار در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۷ میلیارد یورو ‌رسیده بود. تقریبا سه چهارم جمعیت آنلاین کشور انگلیس از علاقه‌مندان به بازی هستند. اما گیمرهای انگلیسی چه کسانی […]

تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تا به امروز، بازی‌های موبایلی در زمینهٔ اقتصادی و محبوبیت میان مردم، رشد چشم‌گیری داشته‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ میلیون امریکایی مصرف‌کنندهٔ بازی‌های ویدئویی بودند و حداقل یکی از اعضای ۶۵٪ خانواده‌های امریکایی دست‌کم هفته‌ای بیش از ۳ ساعت درگیر بازی‌های ویدئویی است. از آن‌جا که تولید صنایع فرهنگی در تمام کشور‌ها تنها […]

صنعت بازی‌های ویدئویی در جمهوری چک

در حال حاضر، ۷۶ کمپانی متخصص در زمینهٔ طراحی بازی‌های ویدئویی در جمهوری چک فعالیت می‌کنند. ویژگی بازار کشور چک که آن را بی‌همتا می‌کند، حضور قدرتمند کمپانی‌های بومی است. تنها ۷ درصد از کمپانی‌های فعال در زمینهٔ طراحی بازی این کشور، زیرمجموعهٔ کمپانی‌های بین‌المللی هستند. صنعت بازی نیروی محرکهٔ اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار […]

حذف نژادپرستی و شکاف نژادی در صنعت بازی‌های ویدئویی

الیزابت هاکنی ۲۰۱۸   صنعت بازی‌های ویدئویی مملو از خلاقیت و در بسیاری از زمینه‌ها برتر است؛ اما ضعف‌هایی هم دارد. یکی از کمبودهایی که در این صنعت احساس می‌شود، توجه نکردن به اقلیت‌ها در بازی‌ها است. کمپانی‌هایی مانند سونی و شرکت‌های کوچک بازی‌سازی در توجه نکردن به اقلیت‌ها، به یکدیگر شباهت دارند. فعالیت در […]

آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

اگرچه سال ۲۰۱۴، سالی ناهموار برای رشد اقتصادی بوده، اما برای صنایع خلاق بریتانیا سال بسیار موفقی بوده است. با استناد به گزارشی منتشر شده از دولت، پیش‌بینی می‌شود که صنایع سرگرمی ‌بریتانیا هر ساله ۳/۱% رشد کنند تا با رسیدن به سال ۲۰۱۸، سرمایه‌گذاران اعتماد کافی برای سرمایه‌گذاری‌های فراتر در صنایع خلاق پیدا کنند. […]

صنعت بازی لهستان

صنعت بازی لهستان

گزارش پیش رو درباره‌ی صنعت بازی لهستان است. منظور از صنعت بازی لهستان، تولید بازی‌‌‌‌‌های ویدیویی است که %۹۶ درآمد آن حاصل از صادرات است. منظور بازار بازی لهستان نیست که %۹۷ ارزش آن در خارج از لهستان تولید شده و وارد کشور می‌شود. تا آگوست ۲۰۲۱ در لهستان، در حدود ۴۷۰ ناشر و سازنده […]

گزارش طبقه بندی شده بازی های موبایل در سال ۲۰۲۱

Mobile Game Taxonomy

گزارش پیش رو توسط سایت Sensor Tower   تهیه شده است. سایت Sensor Tower  پیشرو‌‌‌‌ترین منبع داده‌‌‌‌‌های آماری برای گردانندگان اپ استورها، برنامه‌سازان و تحلیلگرانی است که ‌‌‌‌می‌خواهند نگاهی دقیق به وضعیت اقتصادی بازار برنامه‌‌‌‌‌های موبایلی داشته باشند. بازی‌‌‌‌‌ها مدت زیادی است که به تلفن‌‌‌‌‌های همراه راه پیدا کرده‌اند و از آن موقع، رشد بسیار زیادی […]

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

  بعد از شروع همه‌گیری کرونا دیگر هیچ چیز مثل سابق نبود. گزارش‌هایی از این دست هم از اثرات ویروس در امان نبودند. تمامی اعداد و ارقا‌می‌که در گزارش‌های قبلی وجود داشتند، حتی در صورت نزدیکی به ارقام گزارش فعلی، تفاسیر متفاوتی به ما ارائه می‌دهند. بازی‌های ویدیویی در این دورانِ منحوس جزو مهم‌ترین متصل‌کننده‌های […]