گزارش جهانی بازی ابری در سال 2022

شرکت‌های بازی‌سازی از نوآوری‌های مختلف برای درآمدزایی بیشتر استقبال می‌کنند. یکی از این نوآوری‌ها گیمینگ ابری[۱] است که به مرور زمان در حال بالغ شدن است.  بازی در بستر سیستم‌های ابری و یا خدمات گیمینگ ابری در حال تصاحب قلب‌ شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ مانند ایکس باکس و پلی استیشن است. در این نوع از بازی، […]

بازار بازی های ویدیویی در آلمان (بررسی گیمرهای آلمانی)

آلمان پنجمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲  و دومین بازار بزرگ بازی در اروپا است. این کشور ۴۴.۳ میلیون گیمر دارد. می‌توان گفت که از هر ۱۰ آلمانی ۷ نفر علاقه‌مند به بازی هستند. نمایشگاه گیمزکام[۱] که بزرگ‌ترین رویداد سالانه در زمینه‌ی بازی‌ها به شمار می‌رود؛ هر ساله در آلمان […]

بررسی روند بازی واقعیت مجازی

شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائه‌ی آمار صنعت بازی تخصص دارد، به تازگی گزارشی را از وضعیت بازی واقعیت مجازی منتشر کرده است. در مقدمه‌ی این گزارش آمده که از وقتی که شرکت متا (فیسبوک سابق) شرکت اوکلوس[۱] را خریداری کرد؛ باعث ورود میزان بسیار زیادی سرمایه در زمینه واقعیت مجازی از طرف […]

بازار بازی های ویدویی در انگلیس

انگلستان ششمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲ است. این کشور همچنین دومین بازار بزرگ بازی‌ها را در اروپا دارد. ارزش این بازار در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۷ میلیارد یورو ‌رسیده بود. تقریبا سه چهارم جمعیت آنلاین کشور انگلیس از علاقه‌مندان به بازی هستند. اما گیمرهای انگلیسی چه کسانی […]

تحلیل وضعیت صنعت بازی‌های ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تا به امروز، بازی‌های موبایلی در زمینهٔ اقتصادی و محبوبیت میان مردم، رشد چشم‌گیری داشته‌اند. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ میلیون امریکایی مصرف‌کنندهٔ بازی‌های ویدئویی بودند و حداقل یکی از اعضای ۶۵٪ خانواده‌های امریکایی دست‌کم هفته‌ای بیش از ۳ ساعت درگیر بازی‌های ویدئویی است. از آن‌جا که تولید صنایع فرهنگی در تمام کشور‌ها تنها […]

صنعت بازی‌های ویدئویی در جمهوری چک

در حال حاضر، ۷۶ کمپانی متخصص در زمینهٔ طراحی بازی‌های ویدئویی در جمهوری چک فعالیت می‌کنند. ویژگی بازار کشور چک که آن را بی‌همتا می‌کند، حضور قدرتمند کمپانی‌های بومی است. تنها ۷ درصد از کمپانی‌های فعال در زمینهٔ طراحی بازی این کشور، زیرمجموعهٔ کمپانی‌های بین‌المللی هستند. صنعت بازی نیروی محرکهٔ اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار […]

صنعت بازی فنلاند

در سال۲۰۲۰، صنعت بازی فنلاند ۲۵ ساله شد و دو استودیوی فنلاندی قدیمی به نام‌های  Remedy و‌  Housemarque تولد ۲۵ سالگی خود را جشن گرفتند. نقطهٔ شروع صنعت بازی در فنلاند، تأسیس این دو استودیو بود. در طول سال‌ها، تغییرات بسیاری ایجاد شد و صنعت بازی فنلاند از صنعتی سرگرمی محور به بزرگترین صادر‌کنندهٔ فرهنگی […]

حذف نژادپرستی و شکاف نژادی در صنعت بازی‌های ویدئویی

الیزابت هاکنی ۲۰۱۸   صنعت بازی‌های ویدئویی مملو از خلاقیت و در بسیاری از زمینه‌ها برتر است؛ اما ضعف‌هایی هم دارد. یکی از کمبودهایی که در این صنعت احساس می‌شود، توجه نکردن به اقلیت‌ها در بازی‌ها است. کمپانی‌هایی مانند سونی و شرکت‌های کوچک بازی‌سازی در توجه نکردن به اقلیت‌ها، به یکدیگر شباهت دارند. فعالیت در […]

بررسی صنعت بازی فنلاند

سازمان فنلاندی نئوگیمز در ۲۰۱۹ گزارشی منتشر کرد و در آن به بررسی عملکرد صنعت بازی در فنلاند پرداخت. در این گزارش صنعت بازی در ۲۰۱۸ بررسی شده؛ از ترندهای این سال تا آینده‌ای که برای آن متصور است. وظیفهٔ این مؤسسه، زیرنظر گرفتن صنعت بازی فنلاند و بررسی عملکرد آن و تغییر و تحولاتی […]

نتایج آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار سال 1399

نتايج آمارگيری از فرهنگ رفتاری خانوار

این گزارش را مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹ دربارۀ فعالیت‌های فرهنگی خوانوار منتشر کرده است. این مرکز به عنوان متولی اصلی تأمین آمارهای مورد نیاز برنامه‌ریزان، طرح‌های آماری ویژه‌ای را انجام می‌دهد. یکی از این طرح‌ها، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار است. اهمیت شناخت و سنجش فرهنگ عمومى در شکوفایی و توسعه جامعه […]