آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

اگرچه سال 2014، سالی ناهموار برای رشد اقتصادی بوده، اما برای صنایع خلاق بریتانیا سال بسیار موفقی بوده است. با استناد به گزارشی منتشر شده از دولت، پیش‌بینی می‌شود که صنایع سرگرمی ‌بریتانیا هر ساله 3/1% رشد کنند تا با رسیدن به سال 2018، سرمایه‌گذاران اعتماد کافی برای سرمایه‌گذاری‌های فراتر در صنایع خلاق پیدا کنند. […]

صنعت بازی لهستان

صنعت بازی لهستان

گزارش پیش رو درباره‌ی صنعت بازی لهستان است. منظور از صنعت بازی لهستان، تولید بازی‌‌‌‌‌های ویدیویی است که %96 درآمد آن حاصل از صادرات است. منظور بازار بازی لهستان نیست که %97 ارزش آن در خارج از لهستان تولید شده و وارد کشور می‌شود. تا آگوست 2021 در لهستان، در حدود 470 ناشر و سازنده […]

گزارش طبقه بندی شده بازی های موبایل در سال ۲۰۲۱

Mobile Game Taxonomy

گزارش پیش رو توسط سایت Sensor Tower   تهیه شده است. سایت Sensor Tower  پیشرو‌‌‌‌ترین منبع داده‌‌‌‌‌های آماری برای گردانندگان اپ استورها، برنامه‌سازان و تحلیلگرانی است که ‌‌‌‌می‌خواهند نگاهی دقیق به وضعیت اقتصادی بازار برنامه‌‌‌‌‌های موبایلی داشته باشند. بازی‌‌‌‌‌ها مدت زیادی است که به تلفن‌‌‌‌‌های همراه راه پیدا کرده‌اند و از آن موقع، رشد بسیار زیادی […]

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

وضعیت صنعت بازی در استرالیا

  بعد از شروع همه‌گیری کرونا دیگر هیچ چیز مثل سابق نبود. گزارش‌هایی از این دست هم از اثرات ویروس در امان نبودند. تمامی اعداد و ارقا‌می‌که در گزارش‌های قبلی وجود داشتند، حتی در صورت نزدیکی به ارقام گزارش فعلی، تفاسیر متفاوتی به ما ارائه می‌دهند. بازی‌های ویدیویی در این دورانِ منحوس جزو مهم‌ترین متصل‌کننده‌های […]

گزارش صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال ۹۸

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه های اندرویدی در ایران

در سال ۹۸ کافه بازار تصمیم گرفت از کاربران خود آماری دقیق و از صنعت برنامه و بازی‌های موبایلی تصویری شفاف ارائه دهد. نتیجهٔ این تصمیم گزارش صنعت برنامه‌های موبایل است. صنعت برنامه‌های موبایل هم مانند سایر کسب‌وکارها تحت تأثیر کووید قرار گرفت ولی بررسی‌ها نشان داد در سال ۹۸ هم روند رو به‌ رشدش […]

صنعت بازی های موبایل ایران

گزارش مطالعه الگوی مصرف و پرداخت بازیکنان موبایلی

با وجود محدودیت استفاده از کنسول و بازی‌های رایانه‌ای در ایران، گیمرهای ایرانی به سمت بازی‌های موبایلی رفتند. بازی‌های موبایلی در سال‌های گذشته به ابزار جذب و ماندگاری مخاطب بازی‌های دیجیتال تبدیل شدند. کلیدواژهٔ بلوغ در این گزارش به این معناست که الگوهای مصرف بازیکنان موبایلی در سال ۹۶ هوشمندانه‌تر و پخته‌تر شده‌اند. از آمارها […]

گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در ایران سال ۹۹

گزارش صنعت برنامه ها و بازی های موبایل در ایران

کافه بازار در سال ۹۹ هم مانند سال ۹۸ گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایران را منتشر کرد. تا پایان سال ۹۹ در کافه بازار بیشتر از ۴۴ میلیون بار بازی یا برنامه نصب شده است. کاربران بازار در طول این سال، ۱.۶ میلیارد بار برنامه و بازی دانلود یا به‌روزرسانی و بیش از […]

نمای باز 1398 اطلاعات شاخص مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران

گزارش بازی‌های رایانه ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سال ۱۳٨٩، تقریباً هر دو سال، پیمایشی ملی برگزار می‌کند. محتوای این گزارش حاصل تجزیه و تحلیل داده‌های پیمایش ملی در سال ۱۳۹۸ است. در فرایند جمع‌آوری داده‌ها، اطلاعات بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ خانوار گردآوری و با بیش از ۳ هزار بازیکن مصاحبه شد. گزارش نمای باز سال […]

نمای باز 1396 اطلاعات شاخص مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران

مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران

گزارش نمای باز ۱۳۹۶ مهم‌ترین اطلاعات مصرف بازیکنان ایرانی را تا انتهای این سال گزارش می‌کند. محتوای این گزارش از تحلیل داده‌های پیمایش ملی مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال به‌وجود آمده است. فهرست: در یک نگاه چه کسانی بازی می‌کنند؟ چه بازی‌هایی می‌کنند؟ چگونه بازی می‌کنند؟ چگونه خرید می‌کنند؟ ما چه کسانی هستیم؟