بازار بازی های ویدیویی در آلمان (بررسی گیمرهای آلمانی)

آلمان پنجمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲ و دومین بازار بزرگ بازی در اروپا است. این کشور ۴۴.۳ میلیون گیمر دارد. میتوان گفت که از هر ۱۰ آلمانی ۷ نفر علاقهمند به بازی هستند. نمایشگاه گیمزکام[۱] که بزرگترین رویداد سالانه در زمینهی بازیها به شمار میرود؛ هر ساله در آلمان […]
بررسی روند بازی واقعیت مجازی

شرکت تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائهی آمار صنعت بازی تخصص دارد، به تازگی گزارشی را از وضعیت بازی واقعیت مجازی منتشر کرده است. در مقدمهی این گزارش آمده که از وقتی که شرکت متا (فیسبوک سابق) شرکت اوکلوس[۱] را خریداری کرد؛ باعث ورود میزان بسیار زیادی سرمایه در زمینه واقعیت مجازی از طرف […]
بازار بازی های ویدویی در انگلیس

انگلستان ششمین بازار بزرگ جهان از نظر درآمد بازی در سال ۲۰۲۲ است. این کشور همچنین دومین بازار بزرگ بازیها را در اروپا دارد. ارزش این بازار در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۷ میلیارد یورو رسیده بود. تقریبا سه چهارم جمعیت آنلاین کشور انگلیس از علاقهمندان به بازی هستند. اما گیمرهای انگلیسی چه کسانی […]
تحلیل وضعیت صنعت بازیهای ایرانی تلفن همراه برای رقابت در بازارهای جهانی

تا به امروز، بازیهای موبایلی در زمینهٔ اقتصادی و محبوبیت میان مردم، رشد چشمگیری داشتهاند. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ میلیون امریکایی مصرفکنندهٔ بازیهای ویدئویی بودند و حداقل یکی از اعضای ۶۵٪ خانوادههای امریکایی دستکم هفتهای بیش از ۳ ساعت درگیر بازیهای ویدئویی است. از آنجا که تولید صنایع فرهنگی در تمام کشورها تنها […]
صنعت بازیهای ویدئویی در جمهوری چک

در حال حاضر، ۷۶ کمپانی متخصص در زمینهٔ طراحی بازیهای ویدئویی در جمهوری چک فعالیت میکنند. ویژگی بازار کشور چک که آن را بیهمتا میکند، حضور قدرتمند کمپانیهای بومی است. تنها ۷ درصد از کمپانیهای فعال در زمینهٔ طراحی بازی این کشور، زیرمجموعهٔ کمپانیهای بینالمللی هستند. صنعت بازی نیروی محرکهٔ اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار […]
صنعت بازی فنلاند

در سال۲۰۲۰، صنعت بازی فنلاند ۲۵ ساله شد و دو استودیوی فنلاندی قدیمی به نامهای Remedy و Housemarque تولد ۲۵ سالگی خود را جشن گرفتند. نقطهٔ شروع صنعت بازی در فنلاند، تأسیس این دو استودیو بود. در طول سالها، تغییرات بسیاری ایجاد شد و صنعت بازی فنلاند از صنعتی سرگرمی محور به بزرگترین صادرکنندهٔ فرهنگی […]
بررسی صنعت بازی فنلاند

سازمان فنلاندی نئوگیمز در ۲۰۱۹ گزارشی منتشر کرد و در آن به بررسی عملکرد صنعت بازی در فنلاند پرداخت. در این گزارش صنعت بازی در ۲۰۱۸ بررسی شده؛ از ترندهای این سال تا آیندهای که برای آن متصور است. وظیفهٔ این مؤسسه، زیرنظر گرفتن صنعت بازی فنلاند و بررسی عملکرد آن و تغییر و تحولاتی […]
صنعت بازی لهستان

گزارش پیش رو دربارهی صنعت بازی لهستان است. منظور از صنعت بازی لهستان، تولید بازیهای ویدیویی است که %۹۶ درآمد آن حاصل از صادرات است. منظور بازار بازی لهستان نیست که %۹۷ ارزش آن در خارج از لهستان تولید شده و وارد کشور میشود. تا آگوست ۲۰۲۱ در لهستان، در حدود ۴۷۰ ناشر و سازنده […]
گزارش طبقه بندی شده بازی های موبایل در سال ۲۰۲۱

گزارش پیش رو توسط سایت Sensor Tower تهیه شده است. سایت Sensor Tower پیشروترین منبع دادههای آماری برای گردانندگان اپ استورها، برنامهسازان و تحلیلگرانی است که میخواهند نگاهی دقیق به وضعیت اقتصادی بازار برنامههای موبایلی داشته باشند. بازیها مدت زیادی است که به تلفنهای همراه راه پیدا کردهاند و از آن موقع، رشد بسیار زیادی […]
وضعیت استریم بازی در سال 2019

گزارش پیش رو وضعیت استریم و استریمرها را در سال ۲۰۱۹ بررسی میکند. این گزارش توسط StreamElements و Arsenal.gg تهیه شده است. StreamElements یکی از اصلیترین ارائهدهندههای ابزار و خدمات برای تولید استریمها، کسب درآمد از آن، برند سازی ، درگیر کردن مخاطبان و بازاریابی برای اینفلوئنسرهای استریمر است. StreamElements به بسیاری از تولیدکنندههای برتر محتوا […]