صنعت رسانه و سرگرمی در هند

صنعت رسانه و سرگرمی در هند از رونق زیادی برخوردار است. هندوستان دومین بازار بزرگ تلویزیون و یکی از بزرگترین بازارهای پخش تلویزیونی را دارد. به طوری که بازار تلویزیون این کشور میتواند پذیرای بیش از ۱۰۰ میلیون خانه باشد. همچنین در گزارش مالی سال ۲۰۲۱ دولت هند، انتظار درآمد حاصل از بازار تلویزیون، ۱۳.۸۲ […]
آینده بخش سرگرمی در بریتانیا

اگرچه سال ۲۰۱۴، سالی ناهموار برای رشد اقتصادی بوده، اما برای صنایع خلاق بریتانیا سال بسیار موفقی بوده است. با استناد به گزارشی منتشر شده از دولت، پیشبینی میشود که صنایع سرگرمی بریتانیا هر ساله ۳/۱% رشد کنند تا با رسیدن به سال ۲۰۱۸، سرمایهگذاران اعتماد کافی برای سرمایهگذاریهای فراتر در صنایع خلاق پیدا کنند. […]
ساختار نهادی صنعت پویانمایی ایران

صنعت پویانمایی کشور با وجود قدمت قابل توجه آن با مشکلات ساختاری و نهادی روبهرو است. از مهمترین مشکلات نهادی صنعت پویانمایی، نبود متولی مشخص و در نتیجه تعدد نهادها و سازمانهای قانونگذار در این حوزه است که سبب از بین رفتن هماهنگی و همافزایی بین ذینفعان در صنعت شده بهطوریکه اثربخشی تصمیمات و فعالیتهای […]
وضعیت پویانمایی در اروپا

این گزارش بر اساس دادههای موجود در رصدخانه سمعی و بصری اروپا در حوزه تولید و بهرهبرداری از انیمیشنها در سینما و وی او دیها آمادهشده است. یکی از چالشها در گردآوری اطلاعات این بوده است که آیا یک اثر انیمیشن محسوب میشود یا نه؛ چرا که در آثار امروزی ترکیبهای زیادی از انیمیشن و […]
آمارنامه صنعت پویانمایی ایران سال 1395

صنعت پویانمایی به دو دلیل اهمیت فراوان و جایگاه اساسی دارد: سودآوری مالی و اثرگذاری فرهنگی. این صنعت برای برخی کشورها مانند ژاپن، بیشتر از صنایع فرهنگی دیگر درآمدزایی کرده است. افزایش تولید در زمینهٔ پویانمایی به مقدماتی نیاز دارد؛ یکی از آنها داشتن راهبرد صحیح و اولین قدم برای طرح راهبرد، تحلیل آمار و […]
محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

محبوبترین مقاصد گردشگری جهان ایفل، لوور و کاخ صلح جنگ جهانی اول، یعنی ورسای، فرانسه را به گردشگرپذیرترین کشور جهان تبدیل کردهاند. ۸۹ میلیون نفر گردشگر در فرانسه یعنی آنکه همه ایران ۸۳ میلیون نفری و کویت ۴ میلیون نفری و قطر تقریباً ۲ میلیون نفری در سال ۲۰۱۹ به فرانسه ۶۷ میلیون نفری مسافرت […]