گزارش سالانه فیلیمو آذر 98 تا آذر 99

گزارش سالانه فیلیمو آذر 98 تا آذر 99

اواخر دهه هشتاد بود که در حوزه‌ی وب با قدم‌های کوچکی شروع کردیم؛ بدون هیچ تصویری نسبت به سرعت و شیوه‌ی رشد اینترنت و خدمات آنلاین در جهان و البته ایرن! اما رویاپردازهای خوبی بودیم… «صبا ایده» برای همه‌ی ما چیزی فراتر از محل کار بود: جایی برای کشف کردن، بلندپروازی و جرأت پیدا کردن […]

اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز

https://namafar.ir/wp-content/uploads/2022/03/43.jpg

اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز این سند را کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) در سال ۲۰۱۵ درباره وضعیت اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز منتشر کرده است. بخش اول این مطلب مدل‌های مختلف توسعه را بررسی کرده است. در این بخش مسائلی مانند صنایع خلاق و رشد غیریکنواخت آن‌ها در اقتصاد جهانی […]

وضعیت پویانمایی در اروپا

وضعیت انیمیشن و پویانمایی در اروپا

این گزارش بر اساس داده‌‌ها‌ی موجود در رصدخانه سمعی و بصری اروپا در حوزه تولید و بهره‌برداری از انیمیشن‌ها‌ در سینما و وی او‌ دی‌‌ها‌ آماده‌شده است. یکی از چالش‌‌ها‌ در گردآوری اطلاعات این بوده است که آیا یک اثر انیمیشن محسوب ‌‌می‌شود یا نه؛ چرا که در آثار امروزی ترکیب‌‌ها‌ی زیادی از انیمیشن و […]

عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی

عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی

نظام‌های نوآوری با هدف جهت‌دهی و انتظام منابع با نهادها طراحی و استقرار می‌یابند. این مهم اما در صنایع فرهنگی با موانع و مشکلاتی جدی، ازجمله عدم ملاحظه نقش کلیدی سرمایه انسانی، موجب نادیده گرفتن یا آسیب به نوآوری‌ها شده تا حدی که تصویر صنایعی کم‌بهره از آنها ساخته است. این تحقیق جهت یافتن چارچوبی […]

سرویس‌ های پخش آنلاین

DARE TO STREAM

هدف اصلی این گزارش، نشان‌دادن پیشرفت‌های سرویس‌هایی مانند دیزنی پلاس و پارامونت پلاس است. ما تلاش می‌کنیم در هر ویراست، نکات جدید و اطلاعات تازه‌ای ارائه دهیم و این بار روی میزان پرداخت به محتوا تمرکز کرده‌ایم؛ این موضوع، قطعه‌ای مهم از پازل است و معیاری‌ست که پیشرفت آن در هر سرویس اشتراکی اندازه‌گیری می‌شود. […]

سرویس های آنلاین پخش فیلم

The State of Streaming Apps

سرویس‌های پخش با شیوع کرونا فروش بیشتری داشتند و در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، به بیش از ۸۱ میلیون تعداد دانلود دست یافتند. مردم در زمان قرنطینه زمان بیشتری را در خانه به تماشای برنامه‌های سرویس‌های پخش پرداختند. شبکه‌هایی مانند دیزنی پلاس در این امر سرآمد بودند و این موفقیت را مدیون طرفداران بسیار […]

گزارش صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال ۹۸

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه های اندرویدی در ایران

در سال ۹۸ کافه بازار تصمیم گرفت از کاربران خود آماری دقیق و از صنعت برنامه و بازی‌های موبایلی تصویری شفاف ارائه دهد. نتیجهٔ این تصمیم گزارش صنعت برنامه‌های موبایل است. صنعت برنامه‌های موبایل هم مانند سایر کسب‌وکارها تحت تأثیر کووید قرار گرفت ولی بررسی‌ها نشان داد در سال ۹۸ هم روند رو به‌ رشدش […]

صنعت بازی های موبایل ایران

گزارش مطالعه الگوی مصرف و پرداخت بازیکنان موبایلی

با وجود محدودیت استفاده از کنسول و بازی‌های رایانه‌ای در ایران، گیمرهای ایرانی به سمت بازی‌های موبایلی رفتند. بازی‌های موبایلی در سال‌های گذشته به ابزار جذب و ماندگاری مخاطب بازی‌های دیجیتال تبدیل شدند. کلیدواژهٔ بلوغ در این گزارش به این معناست که الگوهای مصرف بازیکنان موبایلی در سال ۹۶ هوشمندانه‌تر و پخته‌تر شده‌اند. از آمارها […]

گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در ایران سال ۹۹

گزارش صنعت برنامه ها و بازی های موبایل در ایران

کافه بازار در سال ۹۹ هم مانند سال ۹۸ گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایران را منتشر کرد. تا پایان سال ۹۹ در کافه بازار بیشتر از ۴۴ میلیون بار بازی یا برنامه نصب شده است. کاربران بازار در طول این سال، ۱.۶ میلیارد بار برنامه و بازی دانلود یا به‌روزرسانی و بیش از […]