گزارش مرور جهانی حوزههای دیجیتال در سال 2021

بسیار بعید است که از سال ۲۰۲۰ در کتابهای تاریخ به عنوان سالی خوب یاد شود؛ اما در حوزههای دیجیتال، سال ۲۰۲۰ سال بسیار جالبی بوده است. افراد بسیاری به خاطر سازگاری با چالشهای ویروس کرونا، برای اولین بار به اینترنت متصل شدند. در همین حین کاربران قبلی اینترنت نیز از ابزارهای دیجیتالی جدید استفاده […]
سالنامه آماری فرهنگ، ورزش و گردشگری

آمارهای ارائهشده در این فصل مربوط به برنامههای صدا و سیما، مطبوعات، کتاب و کتابخانههای عمومی، سینماها، موزهها و بناهای تاریخی، گردشگران واردشده به کشور و زائران اماکن متبرکه در سال ۱۳۹۸ است که به تاریخچه مختصر جمعآوری اطلاعات در هر یک از این زمینهها در زیر اشاره میشود: تهیه منظم آمار مربوط به برنامههای […]
چشم انداز اقتصاد خلاق جهان در سال ۲۰۱5

اقتصاد خلاق به عنوان بخشی قابل توجه و یک مشارکت کننده مهم در تولید ناخالص ملی شناخته میشود. اقتصاد خلاق، خلاقیت و انتقال دانش را در تمام بخشهای اقتصادی را به حرکت وا داشته و بخشی حیاتی برای پروراندن توسعههای فراگیر است. اقتصاد خلاق دو ارزش تجاری و فرهنگی را در خود دارد. وجود این […]
اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز

اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز این سند را کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) در سال ۲۰۱۵ درباره وضعیت اقتصاد خلاق در کشور دماغه سبز منتشر کرده است. بخش اول این مطلب مدلهای مختلف توسعه را بررسی کرده است. در این بخش مسائلی مانند صنایع خلاق و رشد غیریکنواخت آنها در اقتصاد جهانی […]
رسانه های اروپا در دهه دیجیتال

این گزارش توسط کمیسیون اروپا (European Commission) منتشر شده است. البته به گفته تهیهکنندگان گزارش، این یک برنامه عملیاتی برای رسانهها است که با توجه به اهمیت همهگیری کرونا بر رسانههای خبری، دارای ابتکار عملی بسیار بهموقع است. این اولین سند خط مشیدار است که به صراحت چشماندازی برای رسانههای خبری ترسیم میکند و دارای […]
گزارش مصرف بین المللی رسانهها در سال 2021

بحران جهانی کرونا باعث اخلال جدی در صنعت رسانه جهانی شده است. بسیاری از تبلیغ کنندگان مخارج خود را قطع یا بسیار کم کردهاند، زیرا فروش آنان در میان زمین و هوا قرار دارد. بسیاری از دفاتر رسانهای و تبلیغاتی کارمندان خود را به تعداد زیاد اخراج کردهاند. بعد انجام شدن واکسیناسیون در سطح جهانی، […]