سالنامه آماری فرهنگ، ورزش و گردشگری

آمارهای ارائه‌شده در این فصل مربوط به برنامه‌های صدا و سیما، مطبوعات، کتاب و کتابخانه‌های عمومی، سینماها، موزه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگران واردشده به کشور و زائران اماکن متبرکه در سال ۱۳۹۸ است که به تاریخچه مختصر جمع‌آوری اطلاعات در هر یک از این زمینه‌ها در زیر اشاره می‌شود: تهیه منظم آمار مربوط به برنامه‌های […]

رسانه های اروپا در دهه دیجیتال

رسانه های اروپا در دهه دیجیتال

این گزارش توسط کمیسیون اروپا (European Commission) منتشر شده است. البته به گفته تهیه‌کنندگان گزارش، این یک برنامه عملیاتی برای رسانه‌ها است که با توجه به اهمیت همه‌گیری کرونا بر رسانه‌های خبری، دارای ابتکار عملی بسیار به‌موقع است. این اولین سند خط مشی‌دار است که به صراحت چشم‌اندازی برای رسانه‌های خبری ترسیم می‌کند و دارای […]

گزارش مصرف بین المللی رسانه‌ها در سال 2021

مصرف بین‌المللی رسانه‌ها

بحران جهانی کرونا باعث اخلال جدی در صنعت رسانه جهانی شده است. بسیاری از تبلیغ کنندگان مخارج خود را قطع یا بسیار کم کرده‌‌‌‌اند، زیرا فروش آنان در میان زمین و هوا قرار دارد. بسیاری از دفاتر رسانه‌ای و تبلیغاتی کارمندان خود را به تعداد زیاد اخراج کرده‌‌‌‌اند. بعد انجام شدن واکسیناسیون در سطح جهانی، […]