مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

مدت زمان مصرف روزانه موسیقی توسط مخاطبان ایرانی-1400

موسیقی یکی از صنایع فرهنگی است که با زیست روزانه مردم و مخاطبانش پیوند خورده است و بیش از هر صنعت دیگری در میان عامه مردم آشناست. آگاهی و شناخت رفتار مصرفی مخاطبان موسیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مؤلفه‌های رفتار مصرفی مخاطبان، مدت زمان مصرف و گوش دادن به موسیقی است. نمودار بالا نشان دهنده مدت زمان مصرف روزانه موسیقی به وسیله مخاطبان ایرانی است. این نمودار زمان گوش دادن آن‌ها به موسیقی را در چهار بازه زمانی تا نیم ساعت، تا یک ساعت، تا دو ساعت و بیش از دو ساعت بر حسب درصد بیان کرده است.

مطابق با نمودار 33درصد از مخاطبان تا یک ساعت در روز موسیقی گوش می‌دهند که این عدد بیشترین فراوانی را در میان دیگر زمان‌ها دارد. 26.9درصد از مخاطبان روزانه تا نیم ساعت به موسقی گوش داده و -بعد از 33درصدی که روزانه یک ساعت به موسیقی گوش می‌دهند- در جایگاه دوم قرار دارند. همچنین 22درصد از مخاطبان روزانه دو ساعت به موسیقی گوش داده و 18درصد دیگر نیز بیش از دو ساعت در روز موسیقی گوش می‌دهند.

بررسی و شناخت مدت زمان گوش دادن مخاطبان به موسیقی دارای اهمیت بوده و می‌تواند به شناخت بهتر مخاطب و تمایلات و عادات مصرفی او کمک کند.

 

منبع آمار
پژوهشکاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پردرآمدترین کشورها از صنعت موسیقی-2018

بازار صنعت موسیقی از بازارهای بزرگ و پویای صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان است که توزیع درآمدی آن در میان کشورهای دنیا همواره مورد سؤال بوده است. نمودار ب...

تعداد شاغلان و میزان درآمد انواع کسب و کارهای صنعت موسیقی در دنیا-2021

یکی از مؤلفه‌های کلیدی در صنایع خلاق و فرهنگی مانند موسیقی وضعیت اشتغال در آن صنعت است که معمولاً با دو متغیر تعداد افراد شاغل و میزان درآمد آن‌ها ...

سبک‌های موسیقی مورد علاقه مخاطبان ایرانی-1400

یکی از عوامل مهم و تشکیل‌دهنده ارزیابی صنایع فرهنگی -از جمله صنعت موسیقی- مقوله مخاطب و مصرف است. شناسایی و بررسی علاقه‌های مخاطب در وهله اول مایه ...

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

کنسرت‌ یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت موسیقی در دنیاست که بر سایر حوزه‌های درآمدزایی موسیقی مانند فروش آلبوم و بازاریابی و تبلیغات نیز اثر دارد. نمو...