سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

کنسرت‌ یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت موسیقی در دنیاست که بر سایر حوزه‌های درآمدزایی موسیقی مانند فروش آلبوم و بازاریابی و تبلیغات نیز اثر دارد. نمودار بالا سهم درآمد کنسرت در دنیا را بر اساس افراد، گروه‌ها و عوامل ذی‌نفع شامل هنرمندان، اجاره محل، پرسنل و بیمه، هزینه سرویس فروش بلیط، مدیر برنامه، کمپانی‌های تبلیغاتی و مالیات نشان می‌دهد و درصد سهم هر کدام را از درآمد کنسرت آورده است.

مطابق با نمودار، 40درصد از درآمد کنسرت در دنیا به هنرمندان تعلق دارد و بیشترین سهم از درآمد حاصل از کنسرت‌ها به آن‌ها می‌رسد. بعد از هنرمندان، اجاره محل، پرسنل و بیمه سهمی 25درصدی از درآمد کنسرت‌ها دارد. همچنین هزینه سرویس فروش بلیط، مدیر برنامه و کمپین‌های تبلیغاتی هر کدام به طور مساوی سهمی 10درصدی از درآمد کنسرت‌ها دارند. 5درصد از درآمد کنسرت هم باید مالیات داده شود.

یکی از بخش‌های مهم صنعت موسیقی، بازار فروش و درآمدزایی آن و آشنایی با عوامل و گروه‌های ذی‌نفع در آن است که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به فهم و درک بهتر این بازار کمک کند.

 

 

منبع آمار
نمافر
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پردرآمدترین کشورها از صنعت موسیقی-2018

بازار صنعت موسیقی از بازارهای بزرگ و پویای صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان است که توزیع درآمدی آن در میان کشورهای دنیا همواره مورد سؤال بوده است. نمودار ب...

تعداد شاغلان و میزان درآمد انواع کسب و کارهای صنعت موسیقی در دنیا-2021

یکی از مؤلفه‌های کلیدی در صنایع خلاق و فرهنگی مانند موسیقی وضعیت اشتغال در آن صنعت است که معمولاً با دو متغیر تعداد افراد شاغل و میزان درآمد آن‌ها ...

سبک‌های موسیقی مورد علاقه مخاطبان ایرانی-1400

یکی از عوامل مهم و تشکیل‌دهنده ارزیابی صنایع فرهنگی -از جمله صنعت موسیقی- مقوله مخاطب و مصرف است. شناسایی و بررسی علاقه‌های مخاطب در وهله اول مایه ...

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در ایران-1400

کنسرت یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمدزایی خوانندگان در ایران است. در برگزاری کنسرت‌ها در ایران گروه‌های مختلفی دخیل هستند و درآمد حاصل از کنسرت میان...