کنسرت یکی از راههای درآمدزایی صنعت موسیقی در دنیاست که بر سایر حوزههای درآمدزایی موسیقی مانند فروش آلبوم و بازاریابی و تبلیغات نیز اثر دارد. نمودار بالا سهم درآمد کنسرت در دنیا را بر اساس افراد، گروهها و عوامل ذینفع شامل هنرمندان، اجاره محل، پرسنل و بیمه، هزینه سرویس فروش بلیط، مدیر برنامه، کمپانیهای تبلیغاتی و مالیات نشان میدهد و درصد سهم هر کدام را از درآمد کنسرت آورده است.
مطابق با نمودار، 40درصد از درآمد کنسرت در دنیا به هنرمندان تعلق دارد و بیشترین سهم از درآمد حاصل از کنسرتها به آنها میرسد. بعد از هنرمندان، اجاره محل، پرسنل و بیمه سهمی 25درصدی از درآمد کنسرتها دارد. همچنین هزینه سرویس فروش بلیط، مدیر برنامه و کمپینهای تبلیغاتی هر کدام به طور مساوی سهمی 10درصدی از درآمد کنسرتها دارند. 5درصد از درآمد کنسرت هم باید مالیات داده شود.
یکی از بخشهای مهم صنعت موسیقی، بازار فروش و درآمدزایی آن و آشنایی با عوامل و گروههای ذینفع در آن است که آشنایی با آنها میتواند به فهم و درک بهتر این بازار کمک کند.