این شکل روند انتشار مقالات مرتبط با پویانمایی و انیمیشن را از سال ۱۹۹۰ نشان میدهد. بر اساس این شکل، روند انتشار مقاله در مورد پویانمایی و کتابهای انیمیشن به طور کلی روندی صعودی داشته و این روند در سالهای اخیر سرعت بیشتری گرفته است.
بیشترین رشد در تعداد مقالات و کتابها از سال 2016 به سال 2017 بوده است. با بررسی نمودار فروش گیشه انیمیشن ها در جهان میتوان این روند را در این نمودار نیز مشاهده کرد. این اعداد نشان میدهند ارزش بازار انیمیشن در طول زمان بیشتر شده است. از سال 2015 به بعد رشد بازار کارتون و انیمیشن و افزایش اهمیت آن حتی بیشتر از پیش شده است.
اهمیت صنعت انیمیشن در ایران نیز افزایش یافته است. میتوان آن را در نمودارهای روند انتشار کتابهای صنعت پویانمایی در ایران و تعداد شاغلان صنعت پویانمایی ایران مشاهده کرد. نکته جالب توجه این است که بیشترین رشد صنعت پویانمایی ایران در بازهی 1394-1396 است که تقریبا همزمان با نقطهی اوج رشد نمودارهای قبل است.
انتشار مقاله در مورد انیمیشن فقط ابزاری برای پول درآوردن نیست. به علت اینکه معمولاً مخاطبان اصلی آنان کودکان و نوجوانان هستند، میتواند بر این اقشار تأثیر زیادی بگذارند. به همین علت هر چقدر بازار پویانمایی بزرگتر بشود، تأثیر آن نیز بیشتر میشود. در نتیجه باید اهمیت بیشتری به کتاب و مقاله درباره انیمیشن و پویانمایی داد تا بتوان حداکثر بهره از ظرفیت فرهنگی و اقتصادی این بازار را برد.