درآمد جهانی حاصل از ضبط موسیقی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰22

درآمد جهانی حاصل از ضبط موسیقی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰22

درآمد جهانی حاصل از ضبط موسیقی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰22

نمودار فوق درآمد جهانی حاصل از ضبط موسیقی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰22 را نشان می‌دهد. منظور از ضبط موسیقی اصطلاح انگلیسی recorded music است که به معنای موسیقی‌های ضبط شده است و اجراهای زنده مانند کنسرت شامل آن نمی‌شود. برای مثال سی دی‌ها و  صفحه‌های وینیل‌ موسیقی که فروخته می‌شوند، در این نمودار شامل شده‌اند چرا که موسیقی موجود بر روی این سی دی‌ها و صفحه‌ها از قبل ضبط شده‌اند.

در نمودار می‌توان مشاهده کرد که حتی در سال 1999 نیز درآمد حاصل از ضبط موسیقی بالا بوده و به 25 میلیارد دلار می‌رسیده است. هر چند بعد از سال 1999، این عدد کاهش پیدا کرده و تا سال 2014 روند کاهشی را طی کرده و به 14.2 میلیارد دلار رسیده است. اما از سال 2015 به بعد درآمد حاصل از ضبط موسیقی با شیب زیادی بالا رفته است و در سال 2022 به 31.2 میلیارد دلار رسیده است. یکی از دلایل این اتفاق رواج پیدا کردن سرویس‌ها و برنامه‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای و… بوده است که درآمدزایی از موسیقی را بسیار آسان‌تر کرده و هر ساله مخاطبان بیشتر و بیشتری را جذب خود کرده است.

منبع آمار
midiaresearch.com
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پردرآمدترین کشورها از صنعت موسیقی-2018

بازار صنعت موسیقی از بازارهای بزرگ و پویای صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان است که توزیع درآمدی آن در میان کشورهای دنیا همواره مورد سؤال بوده است. نمودار ب...

تعداد شاغلان و میزان درآمد انواع کسب و کارهای صنعت موسیقی در دنیا-2021

یکی از مؤلفه‌های کلیدی در صنایع خلاق و فرهنگی مانند موسیقی وضعیت اشتغال در آن صنعت است که معمولاً با دو متغیر تعداد افراد شاغل و میزان درآمد آن‌ها ...

سبک‌های موسیقی مورد علاقه مخاطبان ایرانی-1400

یکی از عوامل مهم و تشکیل‌دهنده ارزیابی صنایع فرهنگی -از جمله صنعت موسیقی- مقوله مخاطب و مصرف است. شناسایی و بررسی علاقه‌های مخاطب در وهله اول مایه ...

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

کنسرت‌ یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت موسیقی در دنیاست که بر سایر حوزه‌های درآمدزایی موسیقی مانند فروش آلبوم و بازاریابی و تبلیغات نیز اثر دارد. نمو...