نسبت کتب چاپی و دیجیتال در ایران تا سال 1401

نسبت کتب چاپی و دیجیتال در ایران تا سال 1401

نسبت کتب چاپی و دیجیتال در ایران تا سال 1401

نمودار نسبت کتب چاپی و دیجیتال در ایران تا سال 1401 را نشان می‌دهد. با وجود محبوبیت کتاب‌های دیجیتالی در دنیا، بسیاری از افرادی کتاب خوان، معمولا تمایل به خرید نسخه‌ی چاپی کتاب دارند. این افراد از لمس کردن ورق‌های کتاب، بوئیدن کاغذ کتاب و ورق زدن کتاب لذت می‌برند  باعث می‌شود که بیشتر به کتاب خواندن بیشتر مایل بشوند. هر چند با وجود این ویژگی در کتاب‌های چاپ‌شده، کتاب‌های الکترونیکی مزایایی دارند که باعث شده مخاطبان بیش از پیش به آنها توجه کنند و به استفاده از آن روی بیاورند. این مزایا شامل دسترسی بهتر، حمل آسان، امکان ترجمه، تغییر اندازه و شکل فونت، ارزانی و به‌روز بودن هستند.

تعداد کتاب‌های دیجیتالی تا سال 1401 در ایران 110 هزار عنوان است که در مقایسه با تعداد عناوین چاپی که به 350 هزار عدد می‌رسد، تعداد قابل قبولی است. هر چند باید توجه داشت که این نمودار بدین گونه نباید خوانده بشود که از 460 هزار عنوان موجود، 110 هزار تا دیجیتال و 350 هزار تای آن چاپی هستند؛ چرا که تعداد قابل توجهی از عناوین دیجیتالی، قبلا چاپی بوده‌اند و بعد به کتاب دیجیتال تبدیل شده‌اند.

منبع آمار
خبرگزاری مهر
محدوده آماردهی
ایران

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میانگین درآمد کتاب‌های الترونیک از هر مصرف کننده در ایالات متحده از سال 2019 تا 2022

با توجه به نمودار ارائه شده، پیش‌بینی می‌شود درآمد متوسط هر کاربر (ARPU) بخش‌های مختلف انتشارات الکترونیک در ایالات متحده طی سال‌های 2019 تا 2027 د...

درآمد کتاب‌های الکترونیک در ایالات متحده از سال 2019 تا 2022 و پیش‌بینی آن تا سال 2027

میزان مالکیت کتابخوان دیجیتال در ایالات متحده در سال 2023 به تفکیک گروه سنی

نمودار فوق میزان مالکیت کتابخوان دیجیتال در ایالات متحده در سال 2023 به تفکیک گروه سنی را نشان می‌دهد. دستگاه کتابخوان دیجیتال یا بوک ریدر (e-book ...

درصد استفاده کاربران از انواع فروشگاه‌های کتاب الکترونیک در ایالات متحده در سال 2023

نمودار فوق درصد استفاده کاربران از انواع فروشگاه‌های کتاب الکترونیک در ایالات متحده در سال 2023 را نشان می‌دهد. . امروزه همه چیز به سمت دیجیتالی شد...