نمودار فوق میزان فروش شرکتهای پیشرو اسباب بازی در سال 2022 را نشان میدهد. صنعت اسباب بازی صنعتی بسیار رقابتی است و تولیدکنندگان اسباب بازی سازان در رقابت شدید با محصولات بازیهای دیجیتال، رسانههای دیجیتال و محصولاتی هستند که محصولات سنتی را با بازی دیجیتال ترکیب میکنند. در این صنعت مصرف کنندگان به قیمت حساس هستند. این بدان معناست که تولیدکنندگان تا حد قابل توجهی با رقابت قیمتی و هزینهای روبرو هستند. این رقابت بر سر هزینهها در استراتژی تولید تولیدکنندگان منعکس می شود، به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش هزینههای تولید، فرآیند تولید را به چین و سایر کشورهای آسیایی برون سپاری می کنند. از این طریق این تولیدکنندگان میتوانند هزینههای خود را تا حد خوبی کاهش دهند.
پرفروشترین شرکت اسباب بازی شرکت دانمارکی لگو است. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که بهطور عام، به آنها لگو گفته بشود و لگوهای تقلبی زیادی در بازار وجود دارد ولی این میزان فروش تنها مربوط به فروش اسباب بازیهای برند لگو است. لگو برند بسیار قوی در دنیای برندها است و سالها است که بازار اسباب بازی را به سلطهی خود درآورده است. برند بعدی برند BANDAI NAMCO یا باندای نامکو است که بسیاری آن را با بازیهای ویدیویی که ساخته یا منتشر کرده میشناسند. اما این شرکت ژاپنی یک شرکت سرگرمی است و در بازار جهانی اسباب بازی بسیار شناخته شده است. اصلیترین محصول این شرکت فیگور است که بسیاری از این فیگورها شخصیتهای انیمه هستند.