امروزه مخاطبان از راههای مختلفی میتوانند موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنند. این نمودار نشان دهنده ترجیح مخاطبان در دسترسی به محتوای موسیقی است. با توجه به امکانهایی که اینترنت در اختیار کاربران قرار داده است؛ 33.7% مخاطبان موسیقی مصرفی خود را از اینترنت مجانی دانلود میکنند و 18.8% آنها با خرید اشتراک از طریق اینترنت این کار را انجام میدهند. خرید از فروشگاههای محصولات فرهنگی (17.8%)، ضبط از رادیو و تلویزیون (11.9%)، امانت از دوستان و آشنایان (9.9%) و خرید از دستفروشی و سایر فروشگاهها (9.9%) ترجیح دیگر مخاطبان برای دسترسی به موسیقی هستند.