مخاطبان از چه روش‌هایی برای دسترسی به موسیقی محبوبشان استفاده می‌کنند؟-1400

مخاطبان از چه روش‌هایی برای دسترسی به موسیقی محبوبشان استفاده می‌کنند؟-1400

مخاطبان از چه روش‌هایی برای دسترسی به موسیقی محبوبشان استفاده می‌کنند؟-1400

امروزه مخاطبان از راه‌های مختلفی می‌توانند موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنند. این نمودار نشان دهنده ترجیح مخاطبان در دسترسی به محتوای موسیقی است. با توجه به امکان‌هایی که اینترنت در اختیار کاربران قرار داده است؛ 33.7% مخاطبان موسیقی مصرفی خود را از اینترنت مجانی دانلود می‌کنند و 18.8% آن‌ها با خرید اشتراک از طریق اینترنت این کار را انجام می‌دهند. خرید از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی (17.8%)، ضبط از رادیو و تلویزیون (11.9%)، امانت از دوستان و آشنایان (9.9%) و خرید از دستفروشی و سایر فروشگاه‌ها (9.9%) ترجیح دیگر مخاطبان برای دسترسی به موسیقی هستند.

منبع آمار
پژوهشکاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
محدوده آماردهی
جهان

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پردرآمدترین کشورها از صنعت موسیقی-2018

بازار صنعت موسیقی از بازارهای بزرگ و پویای صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان است که توزیع درآمدی آن در میان کشورهای دنیا همواره مورد سؤال بوده است. نمودار ب...

تعداد شاغلان و میزان درآمد انواع کسب و کارهای صنعت موسیقی در دنیا-2021

یکی از مؤلفه‌های کلیدی در صنایع خلاق و فرهنگی مانند موسیقی وضعیت اشتغال در آن صنعت است که معمولاً با دو متغیر تعداد افراد شاغل و میزان درآمد آن‌ها ...

سبک‌های موسیقی مورد علاقه مخاطبان ایرانی-1400

یکی از عوامل مهم و تشکیل‌دهنده ارزیابی صنایع فرهنگی -از جمله صنعت موسیقی- مقوله مخاطب و مصرف است. شناسایی و بررسی علاقه‌های مخاطب در وهله اول مایه ...

سهم عوامل برگزاری کنسرت از درآمد کنسرت در دنیا-2021

کنسرت‌ یکی از راه‌های درآمدزایی صنعت موسیقی در دنیاست که بر سایر حوزه‌های درآمدزایی موسیقی مانند فروش آلبوم و بازاریابی و تبلیغات نیز اثر دارد. نمو...