سهم روزنامه‌نگارانی که اعتماد عمومی به رسانه‌ها را از دست رفته می‌دانند از سال 2017 تا 2022

سهم روزنامه‌نگارانی که اعتماد عمومی به رسانه‌ها را از دست رفته می‌دانند از سال 2017 تا 2022

سهم روزنامه‌نگارانی که اعتماد عمومی به رسانه‌ها را از دست رفته می‌دانند از سال 2017 تا 2022

این نمودار بر اساس یک مطالعه جهانی در سال 2022 تهیه شده و شامل نظر 3800 روزنامه‌نگار از حدود 2160 رسانه در 17 منطقه جهان است. با توجه به نمودار ارائه شده، درصد روزنامه‌نگارانی که معتقدند اعتماد عمومی به رسانه‌ها طی 12 ماه گذشته کاهش یافته، از 91٪ در سال 2017 به 57٪ در سال 2022 رسیده است. علی‌رغم اینکه 57٪ روزنامه‌نگاران همچنان معتقدند اعتماد عمومی به رسانه‌ها در حال کاهش است، ولی این رقم نسبت به سال 2017 بهبود قابل توجهی داشته است. کاهش 6 درصدی اعتماد به رسانه‌ها از دیدگاه روزنامه‌نگاران، نشان‌دهنده بهبود نسبی در این زمینه طی پنج سال گذشته است. البته همچنان بیش از نیمی از روزنامه‌نگاران معتقدند مخاطبان، اعتماد کمتری به رسانه‌ها دارند.

منبع آمار
Cision
محدوده آماردهی

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهم‌ترین جریان‌های درآمد دیجیتالی ناشران به گفته رهبران صنعت نشر از سال 2021 تا 2023

با توجه به نمودار ارائه شده، اشتراک‌ها (پرداخت‌های مرتب برای دسترسی به محتوا) مهم‌ترین منبع درآمد دیجیتال برای ناشران در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید. ۸...

میزان فروش تمامی کنسول‌های بازی عرضه شده تا سال 2023

پلی‌استیشن ۲ با فروش بیش از ۱۵۸ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین کنسول تاریخ به‌شمار می‌رود. پس از آن، نینتندو دی‌اس و نینتندو سوییچ به ترتیب با فروش ۱۵۴...

میزان اعتماد بزرگسالان به رسانه‌های خبری در کشورهای منتخب در سال 2023

  نمودار فوق سطح اعتماد به رسانه‌های خبری را در میان بزرگسالان ۱۵ کشور جهان در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. سطح اعتماد به رسانه‌ها در کشورهای اسکاندی...

فناوری‌های جدید برای حسابداری و فروش موزه‌های جهان تا می ۲۰۲۱

نمودار مورد بررسی، آینده فناوری‌های جدید در حوزه حسابداری و فروش را که موزه‌ها در سرتاسر جهان قصد دارند تا ماه مه سال 2021 به اجرا درآورند نمایش می...