نمودار فوق درآمد موسیقی دیجیتال از سال 2018 تا 2022 و پیش بینی آن تا سال 2027 را نشان میدهد. قبل از ظهور سرویسهای استریم موسیقی و محبوبیت پیدا کردن آنان، اصلیترین راهی که مخاطب میتوانست به موسیقیهای ضبط شده دسترسی پیدا کند، خرید نسخههای فیزیکی بود. هر چند کمکم با ظهور اینترنت، دانلود موسیقی مخاطبان را بهخود جذب کرد و وقتی که داشت بازار خود را پیدا میکرد، سرویسهای استریم موسیقی وارد بازار شدند. هر چند مدتی طول کشید تا مخاطبان به سرویسهای استریم موسیقی روی بیاورند ولی بعد از آن، محبوبترین راه شنیدن موسیقیها از طریق سرویسهای استریم موسیقی است. هر چه بازار سرویسهای استریم موسیقی پر رونقتر شد، بازار دانلود موسیقی کسادتر میشد. بهطوری که درآمد سرویسهای استریم موسیقی در سال 2022 تقریبا 20 برابر دانلود موسیقی بوده است.
میتوان دید که در این مدت، بیشترین رشد مربوط به دوران همهگیری بوده است. در این دوران افراد زیادی به دنبال راههای مختلف برای گذران وقت بودند که شنیدن موسیقی یکی از آنان بوده است.