درآمد موسیقی‌های دیجیتال از سال 2018 تا 2022

درآمد موسیقی‌های دیجیتال از سال 2018 تا 2022

درآمد موسیقی‌های دیجیتال از سال 2018 تا 2022

نمودار فوق درآمد موسیقی دیجیتال از سال 2018 تا 2022 و پیش بینی آن تا سال 2027 را نشان می‌دهد. قبل از ظهور سرویس‌های استریم موسیقی و محبوبیت پیدا کردن آنان، اصلی‌ترین راهی که مخاطب می‌توانست به موسیقی‌های ضبط شده دسترسی پیدا کند، خرید نسخه‌های فیزیکی بود. هر چند کم‌کم با ظهور اینترنت، دانلود موسیقی مخاطبان را به‌خود جذب کرد و وقتی که داشت بازار خود را پیدا می‌کرد، سرویس‌های استریم موسیقی وارد بازار شدند. هر چند مدتی طول کشید تا مخاطبان به سرویس‌های استریم موسیقی روی بیاورند ولی بعد از آن، محبوب‌ترین راه شنیدن موسیقی‌ها از طریق سرویس‌های استریم موسیقی است. هر چه بازار سرویس‌های استریم موسیقی پر رونق‌تر شد، بازار دانلود موسیقی کسادتر می‌شد. به‌طوری که درآمد سرویس‌های استریم موسیقی در سال 2022 تقریبا 20 برابر دانلود موسیقی بوده است.

می‌توان دید که در این مدت، بیشترین رشد مربوط به دوران همه‌گیری بوده است. در این دوران افراد زیادی به دنبال راه‌های مختلف برای گذران وقت بودند که شنیدن موسیقی یکی از آنان بوده است.

منبع آمار
Statista Digital Market Insights
محدوده آماردهی
ایران

رفرنس دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معتبرترین منابع اخبار و اطلاعات عمومی در سراسر جهان از سال 2011 تا 2022

نمودار فوق معتبرترین منابع اخبار و اطلاعات عمومی در سراسر جهان از سال 2011 تا 2022 را نشان می‌دهد. یکی از عوامل مهمی که به اخبار صحت می‌بخشد، منبع ...

درآمد کتاب‌های الکترونیک در ایالات متحده از سال 2019 تا 2022 و پیش‌بینی آن تا سال 2027 به تفکیک نوع

شکل مربوط به پیش‌بینی درآمد نشر الکترونیکی در سه بخش متفاوت در ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، درآمد پیش‌بینی شده ...

میزان مالکیت کتابخوان دیجیتال در ایالات متحده در سال 2023 به تفکیک گروه سنی

نمودار فوق میزان مالکیت کتابخوان دیجیتال در ایالات متحده در سال 2023 به تفکیک گروه سنی را نشان می‌دهد. دستگاه کتابخوان دیجیتال یا بوک ریدر (e-book ...

سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022

نمودار فوق سطح اعتماد به رسانه‌ها در سراسر جهان از 2018 تا 2022 را نشان می‌دهد. اعتماد به رسانه, مفهوم جدیدی نیست اما با ابداع و توسعه اینترنت و شک...