بازی گروهی اتاق فرار به عنوان یکی از اعتیادآور ترین و یکی از پرطرفدارترین و بهترین سرگرمی جهان شناخته شده است. به صورتی که نمیتوان این سرگرمی را به قشر خاصی از جامعه نسبت داد. بخش عظیمی از مخاطبین اصلی بازی اسکیپ روم متشکل از گروههای دوستانه، دانشجویان، گروههای همکار در نهادها، سازمانها و شرکتها است.
طبق آمار ارائه شده در نمافر امروزه ۱۴۲ اتاق فرار ایرانی با ۲۹۱ بازی در کشور وجود دارد. از این میان تعداد ۹۷ عدد از آنها با ۲۰۳ بازی مختلف آن در اتاق فرار تهران قرار دارند.
بازی اتاق فرار در ایران یک تفریح و بازی مهیج که از سال 1395 با اتاق فرار نجات شهر ، در عمارت تاریخی دبیرالملک با ژانر پلیسی – سیاسی وارد ایران شد. پس از آن و استقبال از بازی اتاق فرار تهران کرج اصفهان اهواز و …در ژانر های مختلف شروع به فعالیت کرد.
آمار فوق نشان دهنده میزان اولویت مالکان اتاقهای فرار برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی است. همان طور که انتظار آن میرفت بیشترین میزان تبلیغات اتاق فرار ایران با رقمی معادل 57/28درصد در اینستاگرام صورت گرفته است. شبکههای اجتماعی فیسبوک (45/18درصد) و یوتیوب (37/16درصد) به ترتیب دومین و سومین شبکههای اجتماعی هستند که بیشترین آمار تبلیغات و تیزر اتاقهای فرار ایرانی را به نام خود ثبت کردهاند.
اما کمترین آمار تبلیغ و تیزر اتاق فرار در ایران نیز به شبکه اجتماعی لینکدین با عددی برابر 05/.درصد تعلق دارد. بطور کل تبلیغات اتاق فرار به دلیل لو رفتن سناریو ها تقریبا غیر ممکن است. چراکه هیچ مجموعه اسکیپ روم دوست ندارد در تیزر ایده هایش لو رود و سناریوی بازی خراب شود. اما هنوز هم روش های منحصر به فرد برای تبلیغات اتاق فرار وجود دارد.
بازی اتاق فرار و مجموعه اسکیپروم از بهترین سرگرمی های مفید مهیج و جذاب برای جوانان که میتواند به یکی از خاطره انگیزترین تجربهها منجر شود.